Изборът на мотоциклет за начинаещ моторист не винаги е лесна задача. Той трябва да бъде освен удобен – сравнително лек и лесен за управление. КТМ 125 Duke е мотор, който съчетава в себе си удобството на малка машина и агресивния вид, и поведение на големите си братя. Моторът не прилича на стандартна 125 кубикова машина, а по-скоро на премиум мотоциклет, но с по-малък капацитет. Модификациите по двигателя за сега само са в ущърб на мощността, но все пак байкът не е предназначен за майстори мотористи.
Двигател
Работен обем от 124.7 куб.см, DOHC, с водно охлаждане и горивен инжекцион – този двигател получава изцяло нов дизайн за 125-цата Duke. Той прилича повече на този от ендуро моделите на КТМ, отколкото на 690 Duke. Моторът е безспорно плавен и способен. За отрицателно време може да достигнем скорост от 65 км/ч, а на права отсечка, само за секунди Duke вдига 125 км/ч. Макар мощността да е само 15 кн.с., усещането е също толкова вълнуващо като при по-големи байкове. За съжаление Европейските наредби ограничават силата на мотоциклета, иначе 10 кн.с. отгоре, щяха да превърнат мотора в малък звяр.
Каране и управление
Отлично! Положението на ездача е удобно, благодарение на ергономичността и малкото тегло. Това прави мотоциклетът гъвкав и маневрен. Що се отнася до карането на писта, КТМ 125 Duke дава възможност да остържете стъпенките, колената и всичко, което решите да оставите по асфалта. Предните спирачки са фантастични и реагират точно, давайки ни възможността да усетим как предната вилка поема спирането. Всеки, който иска да вдига задна гума, ще усети, че четирибуталните спирачни апарати и централната, балансирана стойка, са от голяма полза. Задният амортисьор също поема всяка неравност по пътя, което прави возията мека и плавна.
Оборудване
Висок клас! Таблото и дисплейят разпалват пеперудките в корема на всеки 18 годишен младеж, а и на по-големите фенове на моторите. От зареждащия се оборотомер до „Готови за състезание”, LED оборудването засрамва това на модела RC8. Огледалата са прекрасни, а всички светлини по мотоциклета са LED. Задната седалка е удобна, тъй като седалката и рамата са по-големи, отколкото на стандартен 125 кубиков мотор.
Качество и издръжливост
Това е мотоциклет, който е страхотен не само за новобранци, този мотор приветства младите ездачи в света на премиум байковете. 43 мм. обърнати вилки са от WP, както и задният, напълно регулируем амортисьор, четирибуталните спирачни апарати са произведени от Bybre (индийски клон на Brembo), всички светлини – от опашката до индикаторите – са LED. Интервалите за поддръжка са на около 5000 км.
История на модела
2011: 125 Duke представен за пръв път
Други версии
Няма
Спецификации
Максимална скорост | 125 км/ч. |
Мощност | 15 кн.с. |
Тегло | 128 кг. |
Височина на седалката | 810 мм. |
Резервоар | 11 л. |
Изминато разстояние за един резервоар | 290 км. |
Работен обем | 124 куб.см. |
Двигател | Четириклапанен, DOHC, един цилиндър, водно охлаждане, горивен инжекцион, 6 скорости |
Рама | Стомана |
Предно окачване | WP-USD Ø 43 мм. |
Задно окачване | WP – Моношок |
Предни спирачки | Четирибутални,радиални спирачни апарати, спирачен диск Ø 280 мм. |
Задни спирачки | Еднобутални, плаващ спирачен апарат, спирачен диск Ø 230 мм. |
Размер на предна гума | 110/70 R 17 |
Размер на задна хума | 150/60 R 17 |
Разгледайте и снимки на 125 КТМ Duke за 2011 година: