BMW са се насочили към превръщането на модела си 800GS в автентичен мотор за приключения и още в първото си показване за годината, определено го постигат. На практика моделът е с по-голям резервоар (под седалката), подобрения в тялото, както и много екстри. Може да си го представим като ¾ версия на 1200 Adventure (макар че 800 кубика са всъщност 2/3-ти), но схващате идеята. Ще го кажем така, като да сравняваш Range Rover Sport със нормален Range Rover. Този автомобил има всичко, което може да поискаш – стила, визията, способностите на оригиналния модел, но е много по-достъпен като цена, без да се променя успеха в крайния резултат. Абсолютно същото е валидно и за новото BMW 800 Adventure: удивителен, ефективен и по-достъпен. Само, ако го бяха пуснали по-рано…
Двигател
Базовият паралелен туин мотор и шаси са непроменени от стандартните за F800GS (който самия е обновен за 2013-та), разполага с доказаните 85 кн.с. при 7500 обр. мин и 82,7 Nm въртящ момент. Двигателят е идентичен с онова, което познаваме от предишни модели – гъвкав, практичен с голям среден обсег на оборотите, като в същото време остър в горната оборотна граница, за да ни достави голяма доза удоволствие. По двигателя няма новости, но и няма забележки.
Каране и управление
Возията, маскирана с адвентчър дреболии, е достатъчно и дръзка и спокойна, за да доставя удоволствие. Висок, наподобяващ офроудър, моторът е снабден с прекрасно предно и задно окачване, а особено в режим на каране „Спорт“, с натискането на един бутон, 800 кубиковото BMW завива стабилно и остро, както подобава на един адвенчър.
Оборудване
По-големият брат – 1200 Adventure – винаги е правел впечатление (обикновено благодарение на допълнителните екстри), че е натъпкан с благинки. Е как малкия 800 кубиков модел да отстъпи? Естествено, че и за него това трябва да е закон още с проектирането. BMW са постигнали това като хитро предлагат 800А в две спецификации – стандартна и „травел едишън“, която е снабдена с ABS, тракшън контрол (включително Ендуро режим), нагреваеми ръкохватки, LED светлини, он-борд компютър, централна стойка и офроуд гуми като допълнителна екстра.
Качество и издръжливост
Трудно е да бъдем критични на този етап, но според първите впечатления, качеството изглежда, както винаги – BMW са с висок стандарт, когато става дума за надеждност. Няма видима причина да сме недоволни от двигателя, шасито или останалите части на 800GS.
Стойнсот
Само сега, за скромните 10 000 британски паунда, може да се снабдите с базовия модел (надяваме се схванахте нотката на ирония в цената). Това не е много евтино. За сметка на това, моделът ни въвежда в дълбоките дебри на истинския адвенчър и е с 3000 паунда по-евтин от по-големия 1200 кубиков брат. Със сигурност, онова, което си струва да се вземе е моторът с всички онези екстри, които правят адвенчъра истински. При всичко в пакета, цената е с 2000 паунда по-евтин от базовия 1200 кубиков модел.
История на модела
2013: Пуснат в продажба за пръв път.
Други версии
„Травел едишън“ (предназначен за пътуване), идва оборудван с ASC тракшън контрол (включително ендуро режим), нагреваеми ръкохватки, LED светлини, он-борд компютър, централна стойка и офроуд гуми като допълнителна екстра.
Технически характеристики
Максимална мощност | 85 кн.с |
Максимален въртящ момент | 82,7 Nm. |
Тегло | 229 кг. |
Височина на седалката | 890 мм |
Капацитет на резервоара | 24 л |
Работен обем | 798 куб.см. |
Двигател | DOHC, водно охлаждане, 8 клапанен, паралелен, туин, 6-степенна скоростна кутия, задвижван от верига |
Рама | Стомана, шарнир от лят алуминий |
Предно окачване | 43 мм обърната, телескопична вилка |
Задно окачване | Единичен регулируем амортисьор |
Предни спирачки | 2 x 300 мм диска с двубутални спирачни апарати и ABS |
Задни спирачки | 265 мм диск с еднобутален спирачен апарат с ABS |
Предни гуми | 90/90 x 21 |
Задни гуми | 150/70 x 17 |