Изпаднахме в голяма дилема кое да бъде първото ни ревю за 2015. След известни разсъждения, решихме, че ще зарадваме феновете на Yamaha, заради тяхната разпалена страст към самата машина и отдаденост на марката. Представяме ви един наистина добър мотор на наистина добра цена – 2015 MT-09 Tracer. Вече знаехме, че платформата MT-09 носи потенциала на великолепие. Първо шасито, а сега и с новите настройки на вилката – безпогрешно. Tracer добавя още повече комфорт, при това на всякакви терени, без това да оказва драматична промяна в цената. Забавен, полезен – при всички положния това е мотор, за който не можем да намерим причина да не бъде каран. Освен всичко изброено до момента, Yamaha MT-09 е и водещ претендент за наградата „Мотоциклет на 2015”.
Каране, управление и спирачки *****
Инженерите в Yamaha са се вслушали в критиката за мекото окачване и сега вилката и шарнира на новото МТ имат увеличен капацитет за настройки. Като резултат, шасито става просто перфектно. Возията е достатъчно стабилна, завиването по-остро и леко, а дори да натиснете повече, окачването и спирачките няма да позволят грешка. Казано с други думи, ако искате да щуреете, Tracer ще позволи вдигане на предна и задна гума, докато ви омръзне. Ако пък обичате завоите, идете с новия МТ-09 в Сен Тропе и хванете най-криволичещият път – ще изпитате истинско удоволствие от лекотата, с която мотоциклетът ще ви носи из извивките на пътя. А пък като се замислим, ако просто искате да си изкарате добре и да се забавлявате на какъвто и да е път, Tracer ще издуха всички конкуренти.
Двигател *****
Възхитителен и компактен “C3” като цяло е същия като на базовия МТ-09, представен по-рано тази година, с леко променени настройки на горивната карта при различните режими на каране. Може да избирате между 3 режима: „Std”, по-спортния „А” и последния „B” – за каране в дъжд. Може да сменяте всички режими в движение, когато сте затворили подаването на газ. Стандартния режим е настроен така, че да ви приляга в 90% от случаите: с водеща в совя клас мощност от 115 коня и обороти от 3000 до около 10-11 хил. От 5000 оборота нагоре, звукът от ауспуха се променя, ръмжейки от трицилиндровия двигател. В случай, че ви хване дъжд, просто преминете на режим „B” и част от конете ще си почиват – мощността ще падне до 95. А ако искате да покажете кой-кой е на пътя, преминете на режим „A” – ще можете да остържете стъпенките с най-бързия супер нейкид.
Качество и издръжливост ****
Yamaha MT-09 Tracer е достъпна машина, но определено не е „евтина”. Обтекателите са хитро разделени на различните модули (много по-добре, отколкото да са просто плоски) и идват в различен завършек. Слюдата може да се регулира с 30мм чрез две затягащи палчета под обтекателя (но не може да се направи в движение). Това е един много добре разпределен и завършен мотоциклет.
Стойност *****
За Великобритания МТ-09 Tracer се предлага за малко над 8000 паунда. Това е с близо 2000 по-евтино от подобния на Honda VFR800X Crossrunner и с около 1000 спрямо Vstorm-а на Suzuki. Освен това машината на Yamaha вероятно е по-забавна и пъргава от конкурентите си.
Оборудване ****
Новият, стилен обтекател и регулиращата се слюда дават на МТ-то защита от времето, на която някои 1000 кубикови машини могат да завидят. Изцяло нова регулираща рама и шарнир, а по-големият резервоар и центраолна стойка дават на Tracer възможността за дълги преходи, която един истински и стилен спорт-турист трябва да притежава.
Технически характеристики
Макс. мощност | 115 коня при колелата |
Макс. въртящ момент | 87,5 Nm |
Макс. скорост | 230 км/ч |
Пробег с 1 резервоар | 267 км |
Двигател | 847 куб.см |
Скоростна кутия | 6-степенна |
Рама | алуминиева |
Вместимост на резервоара | 18 литра |
Височина на седалката | 845мм |
Тегло | 190кг |
Предно окачване | 41мм USD вилка с регулиращо се окачване |
Задно окачване | единичен заден, регулируем амортисьор |
Предна спирачка | 2 x 298мм дискове с шетирибутални, моноблок радиални апарати |
Задна спирачка | 245мм единичен диск с едноцилиндров апарат |
Предна гума | 120/70 x 17 |
Задна гума | 180/55 x 17 |
Pingback: Моят любимец :)) – goingdownforrealblog