Наръчник

 

Моторът е доста различен от колата. Не само защото е на две, а не на четири колела. Не и заради това, че мотористът е върху мотора и го е обхванал с крака, а автомобилиста е затворен в метална кутия за няколко десетки хиляди левове. Не само защото мотор се кара предимно за удоволствие, а автомобил – по работа.


obshta2.jpgЯздейки железния кон вие ще усетите непозната досега тръпка. Моторът ви дава неподозирана досега свобода. Преминавате през задръстванията без да усетите, едно леко движение на дясната китка ви праща стотина метра пред колите на светофара. Пътувайки по завоите на тесен планински път вие можете да се насладите както на всеки миг от пътя, така и на всеки елемент от пейзажа. Удоволствието от това да видите небе, а не ламарина когато погледнете нагоре, акустиката, когато пеете в каската си, съзаклятническото чувство, което изпитвате, когато видите друг моторист и си махнете за поздрав не подлежат на описание.

Но освен удоволствие моторът е и огромна отговорност – към мотора, към хората с които карате, към другите участници в движението, към близките ви и най-вече към самият вас! Винаги когато карате вие трябва да носите подходяща каска и защитна екипировка. obshta1.jpgЕдин най-обикновен майски бръмбар може да ви коства живота ако ви удари по главата докато пробвате колко може да вдигне мотора на иначе напълно безопасната изоставена самолетна писта без каска, понеже там няма как да паднете.
Моторът ви трябва да бъде в изрядно техническо състояние. Не е особено приятно изведнъж да ви спре двигателя в завой. Ако сте с автомобил това ще доведе до спиране след завоя, докато с мотоциклет ще отидете да берете шипки. Ако не сте сигурни, дали има или няма бог, едни изхабени спирачни накладки ще ви дадат отговор на този въпрос.


Много мъдри мисли са били изказвани за мотоциклетите през годините. Представяме на вашето внимание някои от най-важните:

Най-много проблеми с мотоциклета са предизвикани от устройството, което свързва кормилото със седалката.

Четирите колела движат тялото. Двете колела движат душата.

Изисква се повече любов за да се сподели седалката отколкото леглото.

Поддържайте мотоциклета си в добро техническо състояние. Моторджийските ботуши не са удобни за ходене.

Най-добрият будилник е слънчевите отблясъци по хрома.

По-бързо, по-бързо, по-бързо докато увлечението от скоростта стане по-голямо от страха от смъртта.

Как се нарича моторист, който кара без каска? Донор!

Ако не карате в дъжда значи не карате.

Търпение е това, на което се възхищавате в шофьора зад вас и презирате в този пред вас.

Само моториста знае защо кучето си показва главата през прозореца.

Хората се противопоставят на кожените палта, а не на кожените якета, защото е по-безопасно да тормозиш богати дами, отколкото моторджийски банди.

Добре тренираните рефлекси са по-бързи от късмета.

Не спорете с тирове!

Понякога на-добрата комуникация се осъществява когато сте на отделни мотори.

Когато водите група не плюйте.

Поддръжката е толкова изкуство, колкото и наука.

Никога не карай по-бързо, отколкото твоят ангел-хранител лети.

Карам прекалено бързо, че да се тревожа за холестерола.

Злополуките болят, безопасността – не.

Ако караш все едно няма да има утре може наистина да няма.

Дръжте боята нагоре и гумите надолу!

Който кара пада. Някои се качват на мотор отново, някои не се. Някои не могат.

Дисагите не могат да съберат всичко, което искате, но могат да съберат всичко, от което се нуждаете.

Мотор на пътя струва колкото два в гаража.

Младите мотористи избират дестинация и тръгват. Старите избират посока и тръгват.

Приятел е този, който ще стане от леглото в 2 през нощта за да докара буса си до средата на нищото, където си закъсал.

Ако не можете да го оправите с тел и изолирбанд значи е сериозно.

Има пияни мотористи. Има стари мотористи. Няма пияни стари мотористи.

Най-добрите модификации не могат да се виждат.

 

obshta3.jpgОт момента, в който моторите започнат да ви вълнуват докато купите мотоциклета си до времето, когато ще бъдете един от добрите ездачи, ще извървите дълъг път. Ще овладеете мотоциклета и препятствия, чието преодоляване в началото е било немислимо ще бъдат детска игра за вас. Ще се научите да различавате моторите само с един бърз поглед. Ще знаете кои части, аксесоари и екипировка са най-подходящи за вашата лична комбинация от мотор, ездач, стил и място на каране.


Старите мотористи имат познания, опит и усет. Те изобщо не се замислят кои гуми биха били подходящи за тях. Знаят от коя каска се нуждаят. Надяваме се, че нашият наръчник ще помогне на начинаещите от вас да направят правилен избор при покупката на екипировка, резервни части и консумативи.


riding-view.jpgИма две основни правила при избора на екипировка. Първо, купува се за падане, а не за каране и второ, колкото по-скъпа, толкова по-добре!


Естествено и тези правила си имат своите изключения, но е всеизвестно, че изключенията утвърждават правилата. И така, какво разбираме под мотоциклетна екипировка?


Това е преди всичко каска, яке, протектори, панталони, наколенници, ръкавици, раници, мото обувки и т.н.




Коментарите са забранени.