Част от предметното изкуство и от спортните мотори, новият мотоциклет Ducati Diavel (с базова цена от $ 17 000) е последното произведение на световния италиански мото производител. Теглото на мотора е около 207 кг, като Diavel предлага 162 конски сили, Ducati Testastretta 11° двигател, специални 17′ джанти с 14 спици, Brembo антиблокиращи спирачки, тракшън контрол, запалване без ключ, LED фарове и LCD табло. Моделът може да бъде поръчан и със специални джанти изработени от въглеводородни влакна, които намаляват теглото с цели 7кг.
Двигател
Двигателят Testastretta 11º на практика е същият като в мотора Multistrada 1200. Въздушната кутия и ауспух обаче дават допълнителни 12 конски сили. Това допълнение се отразява в кривата на мощността като 162 кн.с., достатъчни, за да издуха дори така хваленият модел Ducati 1198. Подаването на мощност е прекрасно балансирано като мотористът има възможността да избира между различни режима на каране – Градско (100 кн.с.), Туристическо (162 кн.с.) и Спортно (162 кн.с.). Това прави мотоциклетът не просто лесен за каране, а уникално удобен за всяка ситуация.
Каране и управление
Все още не можем да си обясним как точно Ducati са го направили, имайки предвид дългият и нисък круизърски профил на мотоциклета и плоската задна гума, но машината завива, движи се и спира почти (почти) като супер нейкид мотор. Наистина е толкова добър. При завой, мотоциклетът държи линията абсолютно необезпокоявано – тествано и доказано. Качеството на окачването прави возията мека, плавна и напълно контролирана. Що се отнася до спирачките – те са перфектни. Brembo отново е в основната на доброто спиране, а както знаем Ducati никога не прави компромис с качеството. Спортните мотори ще бъдат отвяни от „Дявола”.
Оборудване
Множество високо технологични придобивки идват като стандарт, включително ABS, тракшън контрол, системата с различни режими на каране, TFT инструменти, висок клас спирачки, а и да не споменаваме запалването без ключ, LED предница и опашка, метални странични огледала и голям ауспух с цели два ламбда сензора. Високо технологичен мотоциклет? Ducati Diavel определено е такъв.
Качество и издръжливост
Все още е рано да се каже за издръжливостта на мотоциклета, макар че напоследък моторите на Ducati се нуждае от сервиз около 240 000 километра. Качеството определено впечатлява: кабелите и маркучите са прилежно скрити, всички повърхности са или с лъскава боя, карбон или алуминиеви; стъпенките за втория човек са на много удобна позиция…. може да продължим още…
Стойност
$17,000 за стандартната версия са много пари за всеки, а карбоновата версия е дори по-скъпа. Сравнен обаче с VMax-а на Yamaha и VRod Muscle на Harley, мотоциклетът е на страшно приемлива цена. Получаваме умопомрачително много висококачествени спецификации, стил от Ducati и най-вече работата на мотора просто отвява всяка възможна конкуренция в своя клас.
История на модела
2011: Ducati Diavel е пуснат за първи път
Други версии
Diavel Carbon: £15,495
За около 5,000 лв. отгоре, получаваме карбонови спойлери, калници в черно, плюс черно нитридно покритие на вилките и летите Marchesini джанти, заедно с еднакви на цвят дискови носачи (които намаляват теглото на колелата с цели 2.5 килограма).
Diavel Carbon Red £15,895
Същата като карбоновата версия, но с червена боя.
Zabelegitelno! Nikoga v motocikletnoto proizvodstvo nikoy ne e mogal da kage 4e e nay. Vremeto e tozi koyto dokazva i tozi koyto sedi na sedloto na motora, kolegi. Yaponcite sa pokazvali i dokazvali no evropeycite sa gi prvili sa6tite tezi yapan motori da badat nay dobrite.
Колкото и да се пънат от Дукати – нямат шанс срещу японските машини 🙂
Че е готин,да,ама чак да отвее японските пистарки не ми се вярва