
През годините, имаше много опити да се възстанови америанската легенда Indian от дъщеричката на Polaris – Victory.
С оповестяването на своя изцяло нов двигател на изложението „Daytona Bike Week“, Indian прави огромна стъпка към превръщането си в сериозна конкуренция на Harley-Davidson.
Не е изненада, че новият двигател не е мулти-клапаново DOHC чудовище. Той е с въздушно охлаждане, V-образен двигател. Не се учудвайте – това се продава на пазара от Harley-Davidson, и тъй като Харли са купувачите, а Indian искат да привлекат купувачи, не е учудващо, че следват тази линия.
Какво ви е необходимо да знаете за двигателя „Thunder Stroke 111‘?
Във версията 1811 куб/см. – това е дълго-тактов двигател (размер и ход на буталото – 101 мм х 113 мм), създаден като е наблегнато на въртящия момент, отколкото на мощността.
Двата клапана на всеки цилиндър се задвижват от техни собствени паралелни повдигачи от три вала и V-образни цилиндри на 49 градуса.
До тук доста в стил Harley. Разбира се, на външен вид са по-„индианско“ направени, с пропорции на цилиндъра и главата, които ни връщат старите модели. За разлика от повечето традиционни V-образни мотори, този е с единна трансмисия, като двигателя и скоростната кутия споделят едно и също масло, и с изключение на първата, всички предавки, са спирално нарязани за намаляване на шума при предаване.
Indian твърдят, че моторът вече е тестван на повече от един милион мили, също така са направени над 2000 часа тестове на дайно-то.
Първият мотор с новия двигател трябва да се появи по-късно тази година. Все още няма обявена цена, но фирмата иска да се конкурира с Harley, така че едва ли ще бъде твърде скъп.