Стотици шофьори, които са си платили фишовете към КАТ, ще трябва повторно да внесат размера на санкцията, алармира на първа страница „Монитор“. Причината за това е, че при справка в системата на Пътна полиция срещу техните имена глобата все още излиза като неплатена. На част от добросъвестните водачи, които са се издължили, глобата повторно им е събрана с данъците. Заради проблема в момента тече проверка от разследващи от Икономическа полиция, които изясняват по какви сметки са отивали парите от санкции. Единственият начин, за да се докаже, че фиш е платен, е водачът да си пази платежното нареждане.
Шофьорският курс става 1000 лв, съобщава „Преса“. В момента при изрядните фирми тарифите вървят между 700 и 800 лв. При галопиращите цени на горивата и прогнозата масовият бензин да мине психологичната граница от 3 лв. за литър увеличението от октомври ще е най-малко със 150 лв.
Според челото на „24 часа“ българин с чужди езици може да си докара без проблем 1500 лв. месечно като консултант на клиенти в различни точки на континента. Страната ни е все по-предпочитана колцентър дестинация и десетки западни фирми изнасят звена за дистанционни съвети, услуги и продажби у нас заради евтината работна ръка и малката часова разлика със Западна Европа. По-търсени и по-високоплатени са владеещите шведски, норвежки, италиански и други по-малко популярни езици и хора с техническа грамотност.
На първа страница „Труд“ пресмята, че тази година зимнината ще излезе с 20 процента по-скъпо, ако се съди по актуалните цени на плодовете и зеленчуците. Но и консервите, и компотите, които се предлагат по магазините, не стоят на старите си цени, а са поскъпнали с толкова от миналата зима досега. Консервните заводи се изхитряват да не слагат захар в компотите, за да сведат поскъпването само до десетина процента.
Шест килограма ще мъкнат на гръб първолаците през новата учебна година, показва проверка на „Телеграф“. Такова ще бъде теглото на раницата с целия комплект учебници, помагала и пособия. Товарът се равнява на една четвърт от собствените им килограми, тъй като средно първокласниците тежат около 25-30 кг. С над 300 лева пък ще трябва да се бръкнат родителите за първия учебен ден. Толкова излиза да бъде облечено и оборудвано детето от главата до петите.
Ще задържим цената на газа, анонсира в интервю за „Труд“ министърът на икономиката Делян Добрев. По думите му съвсем скоро, преди ноември, ще се усети дългоочакваната отстъпка от 11 процента на цената на руския газ. „Отстъпката е изчислена още от 1 април до края на годината в абсолютна сума, така че въпреки забавянето ще получим 11 на сто за целия период или 115 млн. долара“, уточнява Добрев. Ако обаче искаме достъпни цени на газа и горивата, трябва да развиваме местния добив, категоричен е министърът. „Местният газ е с 40 процента по-евтин, но за съжаление в момента собственият ни добив е само 10-15 процента от потреблението“, посочва Добрев и допълва: „Най-близо до добив на газ в момента е „Дайрект петролиум“ край Плевен, която ще започне още догодина. Минималните запаси на находището са 2 млрд. куб. м., максималните – 10 млрд… С този добив очакваме до 2014 г. да задоволяваме над 30 на сто от вътрешното потребление на газ, а до 2017 г. с добив от находищата, които сега започваме да проучваме – почти 100 процента.“ Добрев е категоричен, че за по-сериозно намаление на цените на горивата може да се говори при намаление на акцизите. „Но за съжаление в целия ЕС акцизите са близо 7 пъти по-високи отколкото в САЩ например“, коментира Добрев.
ЕК пак е санкционирала България за некачествени европроекти, подчертава на първа страница „Сега“. Подобреното усвояване на средства по оперативна програма „Регионално развитие“ е ставало и за сметка на неадекватен контрол от страна на управляващия орган – Министерството на регионалното развитие и благоустройството. Заради висок процент установени грешки и липса на последващ контрол върху обявявани от общините обществени поръчки част от плащанията по оперативната програма през 2011 г. са били временно замразени. С предупреждение заради висок процент грешки е било и икономическото министерство като управляващ орган на оперативна програма „Конкурентоспособност“.