От ниската задна част до намаления преден обтекател, моделът Slim няма нито един излишен детайл – минимум декоративни елементи и хром, единична седалка и колела с по-малък диаметър. Така може да опишем мотоциклетът, който прилича на олдскул машина, а няма и нищо излишно. Облекченият профил на Softail и култовият му стил предизвикват асоциации с класиката от 50-те години.
За да не изглежда задната част претоварена, там е монтиран комбинирано светлинно тяло с вградени мигачи. Задния калник и амортисьорите са оставени открити и се виждат добре. Резервоарът е замаскиран с тънка формована кожа, двигателят и скоростната кутия са полирани, а не хромирани. Блокът е в черен цвят. Предният калник също е намален, за да може колелото да остана открито.
Кормилото прилича на това на довоенните мотоциклети на Harley-Davidson, а предната вилка е Springer. Кормилото на Slim е черно и всичко по него прилича на дизайн от средата на ХХ в., като черната конзола на резервоара, ретро скоростомера, полукръглите стъпенки, черния предпазител на въздушния филтър с овална форма и др. Седлото на Slim също е с ексклузивна форма и е на височина 650 мм. Двигателят е Twin Cam 103B с балансирани валове е закрепен здраво за рамата. Той е с работен обем 1690 куб. см, въздушно охлаждане и максимален въртящ момент от 132 Nm при 3250 об/мин. Скоростната кутия е 6-степенна – Cruise Drive.
Независимо колко е спорна репутацията на качеството на Harley-Davidson (не може да не сте чували, че тези мотори стоят основно в гаража, чакащи ремонт), стилът на мотора е безспорен. Чудесно е, че ретро стила се връща, защото една машина без корени – не е машина.