Супер мотоциклетът на BMW S1000RR за 2012 година не изглежда особено различно от оригиналната версия. Промените по байка, който разтърси света, когато се появи на бял свят са минимални.
Промени по изпълнението
Работният обем на S1000RR-ката остава същия, както и размера и хода на буталото, мощността, въртящия момент и съотношението на компресията. Каква е промяната тогава? Задният пиньон има още едно зъбче (от 44 на 45), за да подпомогне ускорението. Всмукването на въздуха също е пипната, за да се постигне 20% по-голяма площ.
Промени по шасито
Новият модел мотор е с по-късно междуосие (от 1432 мм. на 1422.7 мм.). Ъгълът на завиване на кормилото е променен от 24 на 23.9 градуса, а трайл-ът е увеличен с 2.6 мм. Добавена е още една клапа за средните скорости във вилката, а вътрешностите са пипнати така, че да се подобри усещането от предницата. Задният амортисьор е с нова пружина и може да бъде доста регулирана. Шарнирът е разположен с 4 мм. по-високо, за да се подобри задницата. Кормилото е малко по-широко и ще се налага да сме с по-дъли ръце, за да ни е добре.
Промени по електрониката
Мощността при режим на каране „Дъжд” е по-голяма – сега е 163 кн.с. Основните промени са в тракшън контрола и контрола на горене. Динамичният тракшън контрол (DTC) може да се добави като допълнителна екстра към модела. Тя е доста популярна, тъй като 98% от BMW-джийте си го взимат. Системата е пипната, така че да не се усеща много много намесата й в работа на машината. Контролът на горене се използва в режим „Слик” и е създаден, за да помага на влизането в завоите като отваря дросела така че да се поддържа идеалното двигателно спиране.
Козметични промени
Отново, промените по новия модел на BMW S1000RR са много малки. Основните промени се изразяват в по-малка опашка и допълнението към малките „хриле”, разположени отстрани на предните спойлери. Най-забележимите разлики са в цветовете, като са добавени нови цветови гами – червено/бяло и светло синьо.
Цената
BMW не са си помогнални много с промяната на цената. Оригиналния модел бе оценен на 10,950 паунда (да го закръглим на 11 000). Моделът на мотора за 2012 е на цена от 12,295 паунда. Освен това ДДС-то се е качило от 15 на 20% и това допълнително оскъпява мотоциклета. Това може да се окаже голям залък за много.
Обобщение
Новият модел на BMW S1000RR няма кой знае какви промени по себе си, но въпреки това тези по окачването, мощността в режимите и тракшън контрола са добри. На кратко, BMW не променят формулата, която накара S1000RR-та да бъде толкова успешен.
Модел 2011 | Модел 2012 | |
Работен обем (куб/см) | 999 | 999 |
Размер/Ход на бутало (мм) | 80.0/49.7 | 80.0/49.7 |
Макс. мощност (кн.с.) | 193 | 193 |
Макс. Въртящ момент (Nm) | 111.17 | 111.17 |
Съотношение на компресия | 13.1 | 13.1 |
Междуосие (мм) | 1432 | 1422.7 |
Резервоар (л) | 17.5 | 17.5 |
Тегло с течности (кг) | 204 | 204 |
Цена (пуанд) | 10,950 | 12,29 |