Мотоциклетната компания KTM са се вслушали в критиките на потребителите, заради тежестта и рязкото подаване на газ на предишните модели и извади тежката артилерия за 2011 година. Силно преработения пакет включва по голяма мощност, по-добро подаване на гориво като е запазил шеметния си външен вид и впечатляващото управление. Мотоциклетът е създаден за и извън пистата.
Двигател
Новите глави на цилиндъра имат две свещи на цилиндър и увеличаване на мощността с 5 кн.с като сега максималната мощност е 175 кн.с. и 127 Nm. Още едно обновление е и новия механичен съединител, който е специално пригоден за масивния двигател с висока компресия.
Каране и управление
Моделът не е какъв и да е, това е “R” модел – оборудван е с най-висококачествените компоненти като гуми Marchesini, спирачки Brembo и окачване WP. Степенките, височината наседалката и кормилото са реголируеми, които спомагат за комфорта на моториста. Мотоциклетът доближава маневреността на 600 кубиков байк.
Оборудване
Като цяло шасито е същото – тръбовидна стоманена рама с изцяло регулируемо WP окачване. Вътрешните настройки са подобрени, за да се подобри качеството и возията на пътя. Задния амортисьор е монтиран на подвижно рамо, което може да промени геометрията на мотора.
Качество и издръжливост
Дизайнът и качеството на най-новия KTM е впечатляващо. Двигателят на RC8R е базиран на КТМ, които е доказано, че са надеждни, въпреки че в момента е неизпитан в тази нова по-мощна форма.
Цена
Цената на RC8R е £ 12 695, което си е малко скъпичко за супербайк.
История на модела
KTM RC8, 2008
KTMRC8R, 2009
Други версии
KTM RC8 – версия с по-ниски технически характеристики
Технически характеристики
Мощност: 175 кн.с.
Въртящ момент: 127 Nm
Тегло: 184 кг
Височина на седалката: 805 мм
Капацитет на резервоара: 16.5 литра
Двигател: 1195 куб. см., двуцилиндров, разположен на 75 градуса, четиритактов, 6 скорости
Рама: пергола
Предно окачване: регулируемо
Задно окачване: регулируемо
Предни спирачки: четирибутални апарати Brembo – 2 x 320 мм дискове
Задни спирачки: двубутални апарати Brembo
Предна гума: 120/70 17
Задна гума: 190/55 17
цял сезон карам КТМ РЦ8 Р и съм повече от доволен , за този така наречен проблем с газта мога да кажа че изобщо не е проблем а това е спортен мотоциклет , не е направен да се бутате в задръстванията а е създаден за писта , където повярвайте ми след като карах на Серес в гърция мога да ви кажа че е много стабилен ,изписва завоите ,много хубаво спира и на излизане от завой се изстрелва като снаряд благодарение на споменатия проблем с газта , това е байк за можещи опитни карачи все пак е 1200 кубика в образен и има страхотна компресия , а на който много му скача да си вземе скутер и няма да има проблеми с газта