5 лоши идеи, които родиха велики мотори

5 лоши идеи, които родиха велики мотори

Историята на света познава хиляди случай, в които едно лошо хрумване води до поразително добри резултати. Спомнете си за войните, които доведоха до масово процъвтяване на технологиите и т.н. Светът на моторите по нищо не се различава от останалите сегменти в нашия изпъстрен живот. Представяме ви 5-те най-лоши идеи, които са родили велики мотоциклети.

Когато Ducati започна да конструира модела 1199 – най-екстремният супербйак, който италианските инженери успяха да измислят – всичко се завъртя около лошата идея в ядрото на процеса. И то с основание. L-образният двигател на компанията е един от многото примери за разционално грешните начини за действие, които характеризират любимите ни машини.

Основната заслуга в случая на Ducati е модела Porsche 911, който доказва, че е по-важно да направиш идеята правилна, отколкото да имаш правилната идея. Това не е съвпадение, защото все пак това е най-изестната спортна кола в света. И докато едва ли ще се намери такъв „гении”, който да монтира двигателя на този автомобил зад задната ос, то печелившите характеристики са вгардени на 100 %.

5 лоши идеи, които родиха велики мотори 01

1. L-образният двицилиндов двигател на Ducati
Да имаш прекалено много мощност е като да натовариш размекнали се плодове в пикап. Поради тази причина, нито Honda, нито Aprilia, нито дори Ducati (както модела Desmosedici доказа), са избрали да монтират двуцилиндров двигател при направата на свърх спортните си мотоциклети. Въпреки всичко, за съжаление на компанията, хората няма да си купят стандартен четирицилиндов супербайк. Освен това, никой (поне от изталиснаците) няма да се сдобие с подобна придобивка, ако не се е доказала поне веднъж като победител в Световния супербайк шампионат. Любовта към богатата история на успешни модели на Ducati се сблъсква със странният избор на L-образен, двуцилиндов двигател, който е пълна противоположност на върхова мощност, скорост, издръжливост и гъвкавост, но достига до безкраен емоционален орагзъм с модела 916. Това малко неразбираемо обстоятелство издигна Ducati до висини (смяна на рама, странично разположени амортисьори, бутала с размер на CD диск, вкауум помпа на картера) – всичко това в модела 1199. Това усилие бе нужно, за смазване на японската конкуренция и отговаря на висички въпроси около L-twin двигателя.

Защо е лоша идея: четири бутала доставят повече мощност много по-лесно
Защо е велико: L-образните, двуцилиндрови двигатели звучат и се усещат по-добре, докато го правят

5 лоши идеи, които родиха велики мотори 02

2. Боксер двигателят на BMW
Само човек с голяма изобретателност би могъл да се справи с обяснението за странният вид, който BMW постига. Ужасно изглеждащият боксер двигател изгони около 30 000 потенциални копувача за десетилетия напред, убедени, че видът на BMW Motorrad не трябва да напомня за много исторически епохи. Въздушното охлаждане се е развивало след войната и странно изглеждащите, стърчащи настрани цилиндри на мотоциклетите BMW просто предизикват агресивното недоволство на мотористите. Въпреки всичко, компанията е била достоен противник на най-важната битка – тази за парите на копувачите. Дори след многобройните технически и журналстически атаки, да не споменаваме и липсата на дизайнерско въображение на немската компания, мотористите смятат машините на BMW за символ на интелигентност и разбиране на истинските привилегии на старата идея.

Защо е лоша идея: изглежда ужасно
Защо е велико: винаги си едни гърди напред (встрани), когато си на пътя

5 лоши идеи, които родиха велики мотори 03

3. Ауспуси под седалката
Тотално децетралициране, премахване на багажното под седалката, облекло, което мирише на изгорели газове – всичко това не е добър маркетинг трик за ауспусите под седалката. А не им и трябва, когато изглеждат толкова добре (не важи за 999 и FZ6). Винаги е стоял въпроса за безопасността в случай на инцидент. Високо поставените тръби в модела NR 750 създават стандарт за прилъстителна и модерна машина.

Защо е лоша идея: управлението е по-трудно и облеклото се вмирисва
Защо е велико: изглежда прекрасно

5 лоши идеи, които родиха велики мотори 04

4. Единичен шарнир
Като се замислим колко е свързано (мотоциклетите могат да се движат бързо за доста дълго време), нуждата от състезания идва естествено като дар от природата. Ролаята на единичен шарнир не е разбираема, когато става дума за мотоциклет на пътя, където подобна придобивка не е необходима. Роден от нуждата за възможно най-бърза смяна на гумите в бокса, единичният шарнир се явява рационалното решение за всички главоболия, които екипите могат да изпитат. Когато обаче първите модели RC30 и 916 взривиха света със страхотения си външен вид, не беше нужна каквато и да е причина, за да се започне конструирането на мотоциклети с единичен шарнир.

Защо е лоша идея: има много по-лек, ефтин и безболезенен начин за фиксиране на задната гума
Защо е велико: кара мотоциклета да изглежда вълшебно

5 лоши идеи, които родиха велики мотори 05

5. V-образен четирицилиндров дигател
Всезнайна истина казва, че доброто разпределение на тежестта на мотоциклета в предницата е гаранция за лесно управление. А какво прави V4? Както BMW показа с модела си S1000RR, ако имаш достатъчно големи амбиции, бял лист хартия и никакви маркетингови очаквания, единственият избор е четирицилиндов редови двигател. V4 основно пречи на доброто разпределение на теглото при предницата. И въпреки всичко, мотоциклетите оборудвани с такъв двигател са водещи в продажбите пред останалите конкуренти

Защо е лоша идея: правят живота труден за всички
Защо е велико: тласката компаниите в борба за развитие на нови технологии



Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

*