На специална пресконференция в пресклуб “България” на Националния стадион “Васил Левски”, Петър Ценков – единственият българин, успешно завършил рали “Дакар”, в присъствието на Министъра на физическото възпитание и спорта Свилен Нейков, обяви програмата на отбора Рали Рейд.БГ, свързана с предстоящото издание на рали “Дакар”.
Ценков, заедно със съотборника си Младен Вачков, ще участва в рали “Мароко” от 16 до 22 октомври. Най-голямото крос-кънтри състезание в Африка, привлякло на старта си 170 екипажа от цял свят, е важна част от подготовката на българките ATV-пилоти за рали “Дакар” 2012. ATV отборите наброяват 20. Това е последният етап преди рали „Дакар”, така че всички участници използват възможността да изтестват навигация, електроника и оборудване.
Ще ви припомним, че миналата година, още с дебюта си, Петър завърши мароканската надпревара на престижното второ място, в борба с едни от най-елитните ATV-пилоти в света. Тази година, на българския отбор ще е още по-трудно, тъй като конкуренцията е още по-голяма, а етапите и преходите в пустинята ще са по-дълги и по-тежки, следвайки трасетата на класическия “Париж – Дакар” в Африка.
Най-големите притеснения на Петър и Младен са дали машината ще издържи тежкия преход в рали „Мароко”, тъй като тя не е чисто нова и вече има голяма амортизация. За рали „Дакар” обаче, нашите състезатели са подготвили изцяло ново ATV, тунинговано изцяло в България. Почти всичко по него е модифицирано, така че да издържи на натоварванията. Промени са направени по скоростната кутия, задния диференциал, кормилия прът и щанги, навигацията; машината е оборудвана с специален демфер и спирачна система. Голямо внимание е обърнато на предпазните кори и рамата. Те е от хром-молибденова сплав с механични усилвания. Освен това, ATV-то, което ще мери сили на „Дакар” е и с променен баланс. Това се налага заради 40 литровия горивен резерв в задната част на машината. Електрониката също е изцяло модифицирана с една основна идея, а именно успешно финиширане. Екипът е разделил всеки компонент в електрониката, за да може, ако нещо се повреди, то да не повлияе по веригата и на останалите компоненти.
Участието в рали “Мароко” е само две седмици след като Ценков и Вачков записаха двойна победа в ATV-категорията на рали “Бреслау”. Осемнадесетото издание на най-голямата европейска оф-роуд надпревара се проведе в края на септември на територията на България и Румъния, като маршрутът включваше 3000 км, половината от които състезателни етапи.
По-рано тази година, пилотите на Рали Рейд.БГ записаха успешни участия в оф-роуд маратоните “Албания” и “Евия Рали”, които също бяха важна част от подготовката за предстоящия “Дакар”.
Петър Ценков заяви “Изключително доволни сме от постигнатите резултати, макар че най-трудното тепърва предстои. “Дакар” не е шега и изисква сериозна подготовка. Мога да кажа, че именно подготовката е над 50% от участието в този маратон и сме се постарали да вземем всички мерки за още едно успешно българско представяне в Южна Америка. Разбира се, едно участие в “Дакар” изисква много време, нерви и средства и мисля, че тук е моментът да изкажа моите и на клуб Рали Рейд.БГ огромни благодарности към нашите спонсори, както и към държавата, която и миналата, и тази година застава твърдо зад нас в лицето на Министър Свилен Нейков и Министерството на физическото възпитание и спорта. Също така, отново подкрепа получихме и от Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията, за което благодарим на Министър Ивайло Московски. Благодаря също на всички медии, които допринесоха изключително много за популяризирането на българското участие на “Дакар”.
За “Дакар” 2012 Ценков и Вачков ще разчитат на добре организиран отбор, състоящ се от опитни механици. Така например, уникалният сервизен камион на тима, както и сервизният автомобил ще бъдат управлявани от топ състезателите ни по оф-роуд Руси Русев и Руслан Трифонов, които имат дълга и успешна история в състезания в България и в чужбина. Главен механик на отбора е Димитър Ортаков, всепризнат специалист в поддръжката на състезателни машини.
Състезателните четириколки и сервизните машини на тима бяха показани за пръв път пред българските медии по време на пресконференцията.
През този сезон българските пилоти отново залагат на машини Can-Am Renegade, с каквато Ценков завърши рали “Дакар”. Канадските четириколки са с 800-кубиков двигател, 4х4 задвижване и допълнителен тунинг, съобразен с изискванията на рали-рейд надпреварите.
Асистентският камион Mercedes е закупен от бивш голям заводски отбор, участвал на рали “Дакар” и в момента е пригоден за нуждите на родните ни пилоти и техните ATV.
Машините вече са изпратени за Мароко, а отборът ни заминава в петък (14 октомври). До момента, момчетата следват графика са си стриктно като са взели участие във всички планувани ралита и състезания.
Екипът на Българският мотоциклетен портал пожелава на Петър и Младен големи успехи и безаварийно представяне!