Мотоциклетът K1600GTL е последния модел на BMW, който се нарежда на равно с машини като Honda Pan-European и Honda GoldWing. Моторът се различава от модела GT с масивен основен куфар, който спокойно „поглъща” два цели шлема. Страничните дисаги са същите, но кормилото е смъкнато и издадено назад, свалени са стъпенките за водача и втория пътник и седалката вече е по-луксозна. Въпреки тези малки промени, разликата в теглото и позицията на каране правят мотоциклета да се усеща съвсем различно.
Двигател
Шестцилиндровия двигател работи толкова тихо и леко, че бебе може да заспи върху него. Никакви вибрации и много въртящ момент, звук нечуван от друг мотор и възможността да качите на най-висока предавка независимо от оборотите. Докато всичко около модела GT се върти около двигателя, оборотите и скоростта, моторът BMW K1600GTL е фокусиран изцяло върху удобно и приятно каране.
Каране и управление
Мотоциклетът все още е прекрасен, макар че не се справя толкова добре като братчето си GT, когато става дума за дълги разстояния. Недостатъкът е, че заради по-голямото си тегло, машината усеща по-силно неравностите по пътя. Като цялостна оценка, моторът се справя с километри наред, имайки предвид теглото си. Това е мотоциклетът, който яхвате и се наслаждавате на туристическото изживяване с пълна сила.
Оборудване
Мотоциклетът BMW K1600GTL е оборудван с повече от всичко необходимо. Допълнителният комплект (като опция) пък надхвърля този на някои автомобили. Моторът се различава от модела GT с масивен основен куфар, който спокойно „поглъща” два цели шлема. Страничните дисаги са същите, но кормилото е смъкнато и издадено назад, свалени са стъпенките за водача и втория пътник и седалката вече е по-луксозна. Машината има възможността за превключване в различни режими на каране, възможност за електронно регулиране на окачването, стерео звука, височината на седалката, сателитна навигация и др.
Качество и издръжливост
Тестовете на журналисти все още не са приключили, а и мотористите все още не са изказали своето мнение. Все още няма достатъчна информация за качеството на мотора, но имайки предвид, че BMW е немска компания, може спокойно да се опрем на дългогодишната репутация на нацията за качество.
Стойност
£17,000 (Британски паунда) са ужасно много пари, но когато се замислим, че купуваме мотор с възможностите на спортна кола, но с комфорта на комби, в крайна сметка, сумата е поносима.
История на модела
Нов, представен през 2011 год.
Други версии
Модел: K1600GT. Отличава се със спортно положение при каране, по-високи стъпенки, без основен куфар.
Вижте пълна галерия на BMW K1600GTL
Спецификации
Макс. скорост | 225 км/ч. |
Мощност | 160 кн.с. |
Тегло | 348 кг. |
Височина на седалката | 750 мм. |
Резервоар | 26.5 л. |
Макс. пробег | 320 км. |
Работен обем | 1649 куб.см |
Спецификации на двигателя | Водно охлаждане, шестцилиндров редови, шест-степенна скоростна кутия |
Рама | Предница от лят алуминий, усилени секции при двигателя |
Предно окачване | Изцяло регулиуемо с възможност за електронни настройки |
Задно окачване | Изцяло регулиуемо с възможност за електронни настройки |
Предни спирачки | 2 x 320 мм дискове, четирибутални спирачни апарати BMW |
Задна спирачка | Единичен 320 мм диск, двубутални спирачни апарати BMW |
Размер на предна гума | 120/70 x 17 |
Размер на задна гума | 190/55 x 17 |