
Мотоциклетът BMW S1000RR e опит на немската компания да навлезе в територията на супербайковете, за което са положили големи усилия. Те бяха овенчани с голям успех! Достатъчно доказателство за това е, че моторът грабна титлата „Мотоциклет на 2011 година в България” в ежегодният конкурс на MOTO BG.
Въпреки ,че споделя технология подобна на конкуренцията (GSX-R1000, Fireblade, ZX-10R и др.) – 16 клапана, подредена скоростна кутия и така нататък, двигателят доставя изумителните 190 кн.с. на задната гума.
Поставяйки му една добра скоростна кутия, впечатляващ горивен инжекцион, както и най-добрата електроника BMW правят най-яркия пример за шедьовър в своя клас.
Що се отнася до управлението на мотоциклета, BMW S1000RR бе пуснат на пистата Портимао в Португалия, където никой не успя да го догони, а това е една от най-мъчителните писти в света.
Двигател
Великите постижения на мотоциклета не са само конските му сили, но и „умната” електроника, с която е оборудван.
Една част от тях е изборът на режим на работа, като става дума за четири опции за ръчно избиране.
Режимът за дъжд има способността да намалява въртящия момент на 150 кн.с. и да изглажда подаването на газ.
Спортният режим се включва на сух път. Състезателният се използва в зависимост от шарката на състезателните гуми. Режимът за хлъзгави терени се използва с гуми, които са предназначени за такава настилка.
Последните три режима доставят умопомрачителната мощност от 190 кн.с., но подаването на газ става все по-рязко.
Както можехме да очакваме, със своите 190 кн.с. на коляновия вал, S1000RR се е превърнал в сериозен източник на мощ.
Благодарение на помощните средства, с които мотоциклетът разполага – като избор на режим, ABS и DTC контрол на сцеплението, може да се каже, че S1000RR е безопасен мотор за високи скорости.
Каране и управление
Окачването на Sachs все още няма славата на Ohlins, WP или Showa, но масивната 46 мм. предница и единичния заден амортисьор са в отлично състояние.
Мотоциклетната компания BMW е направила корекции по окачването. Всичко е описано в ръководството на мотоциклета и мотористът много лесно може да регулира сам своето окачване така, че да му е удобно.
На пистата мотоциклетът завива, спира и дава на водача толкова увереност, че навива ръчката все повече и повече, а BMW поема напрежението с размах.
Оборудване
Лесното за регулиране окачване, предни радиални спирачни апарати на лидерите Brembo, електроника от Bosch – всичко това, зедно в един пакет.
Допълнителните екстри правят мотоциклетът S1000RR перфектен – ABS и DTC Racing тракшън контрол, както и бърза собствена BMW система за превключване на скоростите.
Качество и издръжливост
От BMW наскоро признаха за качеството на своите мотоциклети и се оказа, че през последните пет години резултатите не са особено добри.
С оглед на това BMW са отишли зад борда и са тествали мотоциклета – 300 бройки от предварителната партида на модела S1000RR са използвани за изпитване. Това включва тестване на писти из цял свят.
Всеки нов компонент е бил тестван за всеки възможен сценарий – от влажно време до унищожение от вибрации.
Един от проблемите на BMW S1000RR идва от някои спирачни дискове, който е разгледан в детайли и е проследен. Причината за него била, че дисковете не са били с правилната дебелина.
Цена
Стандартният S1000RR е с каталожна цена от £10 950, което поставя BMW между японското изобретение Yamaha R1 с официална цена от £11 120 и GSX-R1000, което се предлага на £9 921. Спортната версия на BMW S1000RR, който се предлага със система за превключване на скоростите, DTC контрол на сцеплението и ABS като стандарт може да бъде ваш за £12 235.