Мотоциклетът Honda VFR1200F си остава прекрасен спортно-туристически модел. Качеството и цялостният завършек на байка са безценни, а работата, ергономичността и лекото каране – безпогрешни. Черешката на тортата е уникалният звук – онова приятно боботене, както и гъвкъвостта и бързината на двигател V4. От друга страна моторът не е мръднал и милиметър в насоката на новите четирицилиндрови V-образни двигатели, с които Honda може да се похвали и има няколко неприятни черти. За 2012 година, VFR1200F получава подобрения в стила, тракшън контрола, повече въртящ момент, подобрен комфорт и намален разход на горивото.
Двигател
Сърцето на VFR е V-образен, четирицилиндров двигател. Носи мощността в себе си повече от предишните версии, а звука от ауспуха гали ухото. Почти не се налага да качваме оборотите над 4000, но когато това стане, мотрът направо излита, също както RC30. Скоростната кутия е възможно най-плавната в момента по моторите.
Каране и управление
Завивиането е малко бавно, но какво може да очакваме от 267 килограмов мотоциклет. За сметка на това, траекторията е плавна, а машината стабилна. Седлаката е удобна, което гарантира много конфортно и неутрално положение на тялото. С лекота може да караме и цял ден без да има онази ужасна болка в китките или задните части.
Оборудване
За 2012, големият VFR получава системата за тракшън контрол на Honda, която е гаранция за по-голяма стабилност на такъв тежък мотор при по-рискови условия. Мотоциклетът идва фабрично с ABS, което пък на свой ред дава по-голяма увереност на спирачките. Поради някаква странна причина Honda променя малко индикаторите.
Качество и издръжливост
Цялостният завършек на Honda VFR1200F е прекрасен – точно онова, което бихме очаквали от Honda. Що се отнася до качеството – няма промяна в утвърденото и стабилно качество на червените японци.
Стойност
С цена малко над £12,000, VFR1200F не е никак евтин и е голбално критикуван за това. За тази цена, моторът се нуждае от нещо, което коренно да го различава от останалата конкуренция, което липсва при Honda. Доста по-способни туристически мотоциклети могат да се видят с подобна цена.
История на модела
2010 – представен за пръв път
Други версии
Honda VFR1200F DCT
Сепцификации
Мощност | 160 кн.с |
Въртящ момент | 128 Nm |
Тегло | 267 кг |
Височина на седалката | 815 мм |
Резервоар | 19 л |
Изминати километри с един резервоар | 290 км |
Работен обем | 1237 куб.см |
Двигател | 16 клапанен, V-образен, четирицилиндров, 6-степпена скоростна кутия |
Рама | Алуминий |
Предно окачване | 43 мм с възможност за корекция |
Задно окачване | Pro-Link, с възможност за корекция |
Предни спирачки | 2х320 мм диска с C-ABS |
Задна спирачка | Единичен 276 мм диск |
Предна гума | 120/70/17 |
Задна гума | 190/55/17 |