
Yamaha YZF-R1
Този мотор не е като никой четири цилиндров мотоциклет правен до момента. Той е просто сензационен. Двигателят на Yamaha R1 със супер къси тактове има кръстосан колянов вал, с игли на вала поставени под ъгъл от 90° и променливи интервали на възпламеняване, които са взети директно от YZR-M1-а на Валентино Роси. В спряло положение моторът изглежда като двутактова, а по време на движение, умението на R1-цата да ускорява независимо в кой диапазон на оборотите сте, е направо зашеметяващо! Благодарение на интелигентния дизайн, двигателят ръмжи като двуцилиндров V-образен в завоите, предоставяйки по-добро усещане за поведението на задната гума, а звукът който издава на правите е като истински четири цилиндров редови двигател, какъвто всъщност е. Може да кажем, че най-добрата му характеристика е, че звучи като M1-та на Роси на пълни обороти.
Suzuki GSX-R1000
Suzuki GSX-R1000 K9 е първото изцяло ново GSX-R1000 в голямата история на Suzuki, но се усеща странно подобен на моделите K7 и K8, които заменя. Въпреки изцяло новият двигател с по-къси тактове и новото шаси, K9 не е уловил духа на изпълненият с вълнение, олекотен K5 мотоциклет, на което се надявахме и освен това му липсва гъвкавостта, за да се бори адекватно с атаките на конкуренцията. Въпреки че няма устрема на новите Yamaha R1, Kawasaki ZX-10R и Honda FireBlade на пистата, на пътя Suzuki GSX-R1000 K9 се усеща и се кара много по-добре, заради удобството, предвидимите му движения и космическата бързина.
![]() |
![]() |
|
Yamaha YZF-R1 | Suzuki GSXR 1000 | |
Работен обем | 998 куб.см | 999 куб.см |
Вид на двигателя | четирицилиндров, редови, четиритактов | четирицилиндров, DOHC, четиритактов |
Макс. скорост | 270 км/ч. | 295 км/ч. |
Мощност | 179,6 кн.с. | 187,6 кн.с. |
Въртящ момент | 98,4 Nm | 117 Nm |
Размер и ход на буталото | – | 74,5×57,3 мм |
Клапани на цилиндър | 4 | 4 |
Скоростна кутия | 6-степенна | 6-степенна |
Охладителна система | водна | въздушно-маслена |
Вид задвижване | верижно | верижно |
Предно окачване | 43 мм. обърната вилка | напълно регулируеми пружини на обърната вилка |
Задно окачване | единичен амортисьор с резервоар | напълно регулируем амортисьор |
Ход на пр. окачване | 119 мм. | – |
Ход на зад. окачване | 102 мм. | – |
Ъгъл на вилката | 24.00° | – |
Междуосие | 1415 мм. | 1405 мм. |
Трейл | 102 мм. | – |
Предни спирачки | двоен диск | двоен диск |
Задни спирачки | единичен диск | единичен диск |
Диаметър на пр. спирачки | 310 мм. | 310 мм. |
Диаметър на зад. спирачки | 220 мм. | 220 мм. |
Размер на предна гума | 120/70-ZR17 | 120/70-ZR17 |
Размер на задна гума | 190/55-ZR17 | 190/55-ZR17 |
Височина | 1130 мм. | 1130 мм. |
Дължина | 2060 мм. | 2045 мм. |
Широчина | 714 мм. | 710 мм. |
Височина на седалката (при най-ниско положение) | 833 мм. | 810 мм. |
Тегло (вкл. течностите) | 205,9 кг. | 205 кг. |
Резервоар | 18,16 л. | 17,5 л. |