Сравняване на мотоциклети Yamaha YZF-R1 и Suzuki GSXR 1000

Сравняване на мотоциклети Yamaha YZF-R1 и Suzuki GSXR 1000

Yamaha YZF-R1
Този мотор не е като никой четири цилиндров мотоциклет правен до момента. Той е просто сензационен. Двигателят на Yamaha R1 със супер къси тактове има кръстосан колянов вал, с игли на вала поставени под ъгъл от 90° и променливи интервали на възпламеняване, които са взети директно от YZR-M1-а на Валентино Роси. В спряло положение моторът изглежда като двутактова, а по време на движение, умението на R1-цата да ускорява независимо в кой диапазон на оборотите сте, е направо зашеметяващо! Благодарение на интелигентния дизайн, двигателят ръмжи като двуцилиндров V-образен в завоите, предоставяйки по-добро усещане за поведението на задната гума, а звукът който издава на правите е като истински четири цилиндров редови двигател, какъвто всъщност е. Може да кажем, че най-добрата му характеристика е, че звучи като M1-та на Роси на пълни обороти.

Suzuki GSX-R1000
Suzuki GSX-R1000 K9 е първото изцяло ново GSX-R1000 в голямата история на Suzuki, но се усеща странно подобен на моделите K7 и K8, които заменя. Въпреки изцяло новият двигател с по-къси тактове и новото шаси, K9 не е уловил духа на изпълненият с вълнение, олекотен K5 мотоциклет, на което се надявахме и освен това му липсва гъвкавостта, за да се бори адекватно с атаките на конкуренцията. Въпреки че няма устрема на новите Yamaha R1, Kawasaki ZX-10R и Honda FireBlade на пистата, на пътя Suzuki GSX-R1000 K9  се усеща и се кара много по-добре, заради удобството, предвидимите му движения и космическата бързина.

Сравняване на мотоциклети Yamaha YZF-R1 и Suzuki GSXR 1000 03 Сравняване на мотоциклети Yamaha YZF-R1 и Suzuki GSXR 1000 02
Yamaha YZF-R1 Suzuki GSXR 1000
Работен обем 998 куб.см 999 куб.см
Вид на двигателя четирицилиндров, редови, четиритактов четирицилиндров, DOHC, четиритактов
Макс. скорост 270 км/ч. 295 км/ч.
Мощност 179,6 кн.с. 187,6 кн.с.
Въртящ момент 98,4 Nm 117 Nm
Размер и ход на буталото 74,5×57,3 мм
Клапани на цилиндър 4 4
Скоростна кутия 6-степенна 6-степенна
Охладителна система водна въздушно-маслена
Вид задвижване верижно верижно
Предно окачване 43 мм. обърната вилка напълно регулируеми пружини на обърната вилка
Задно окачване единичен амортисьор с резервоар напълно регулируем амортисьор
Ход на пр. окачване 119 мм.
Ход на зад. окачване 102 мм.
Ъгъл на вилката 24.00°
Междуосие 1415 мм. 1405 мм.
Трейл 102 мм.
Предни спирачки двоен диск двоен диск
Задни спирачки единичен диск единичен диск
Диаметър на пр. спирачки 310 мм. 310 мм.
Диаметър на зад. спирачки 220 мм. 220 мм.
Размер на предна гума 120/70-ZR17 120/70-ZR17
Размер на задна гума 190/55-ZR17 190/55-ZR17
Височина 1130 мм. 1130 мм.
Дължина 2060 мм. 2045 мм.
Широчина 714 мм. 710 мм.
Височина на седалката (при най-ниско положение) 833 мм. 810 мм.
Тегло (вкл. течностите) 205,9 кг. 205 кг.
Резервоар 18,16 л. 17,5 л.

Сравняване на мотоциклети Yamaha YZF-R1 и Suzuki GSXR 1000



Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

*