BMW ще се представи с над 10 модела, от които 3 премиери, показани в Кьолн и Милано в края на миналата година.
Веднага можем да обявим, че феновете на супер бързите спортни мотоциклети ще могат да видят S1000RR за 2015 г. Това е един от най-мощните членове в супербайк фамилията, а от BMW направиха множество подобрения, които го превърнаха в още по-бърз и мощен. Той определено трябва да си види. Най-големите модификации при S1000RR за 2015 г. са новата цилиндрова глава, леките клапани и новия разпределителен вал, с което мощността на 1000-кубиковият мотор е увеличена от 193 при първото поколение на 199 к.с. при новото. Увеличен е въртящият момент на 113 Нм при 10 500 об./мин. Теглото на мотоциклета е намалено с 4 кг, с което баварските инженери наистина се гордеят. Така мотоциклетът тежи зареден (с пълен резервоар) 204 кг. Това предполага, че моторът ще ускорява още по-добре. Голяма част от олекотяването е постигнато от преработката в изпускателна система. Освен промените по двигателя S1000RR получава по-лека рамка и напълно регулируемо окачване. Моторът излиза стандартно със състезателен ABS, система за стабилност, 7-степенен тракшън контрол и три режима на каране. BMW S1000RR е първият модел в супербайк класа с опцията за Cruise Control, но едва ли някой и се впечатлил от това. Опционални са още динамичната система за контрол на сцеплението и HP Gear Shift Assist Pro – система, която позволява превключване на предавките без съединител. Друго електронно подобрение е специфичното DDC електронно окачване с два допълнителни режима чрез системата Pro Riding, които се допълнение към трите основни – Rain, Sport и Race. Опционално може да има и електронни системи за бърз старт е система за ограничение на скоростта в питлейна, но те са за състезания.
Новият стрийт байк BMW R1200R за 2015 г. ще бъде другата интересна премиера на марката. R1200R е с изцяло нов боксеров двигател от нова генерация с 1170 куб. см и мощност от 125 к.с. Двигателят е с течно охлаждане, защото компанията обяви, че спира производството на мотоциклети с въздушно охлаждане. Базовата височината на седалката е 790 мм, но тя може да се регулира 760 до 820 мм. Мотоциклета притежава, всички качества присъщи на спортните мотори, но същевременно е много удобен за по-дълги пътувания, благодарение на електронното регулируемо окачване. Двигателят на BMW R1200R за 2015 г. е съшият като на по-големите събратя R1200GS и R1200RT, с максимална мощност 125 к.с. при 7750 об./мин. и максимален въртящ момент 125 Нм при 6500 об./мин. Различна обаче ще бъде предавателната кутия. Легендарното предно окачване Telelever е заменено от традиционната обърната вилка. Теглото на новия мотоциклет с пълен резервоар ще бъде 227 кг, което е малко по-голяма тежест от тази на версията на мотора от 2013 г. – 223 кг, защото ще използва новата версия LC на този двигател. Машината ще има стандарт ABS и Traction Control, а като опция са Dynamic Traction Control и фирменото регулиране на окачването. Ще има и функция за запалване на двигателя с бутон. Нова е тръбната рама, мотоциклетът е с цифров TFT приборен панел и аналогов скоростомер.
Обновеният или по-точно почти новият F800R за 2015 г. е с нова форма на фара и с преработени странични панели и радиатори. В задната част промените не са толкова забележими. Затова пък мотоциклетът е станал малко по-мощен – от 87 на 90 к.с. Намалени са предавателните числа на 1-а и 2-а скорост. Седалката е по-ниска с на 10 мм и сега е 790 мм. Нови са ръкохватките и стъпенките, за да се подобри ергономията. ABS-ът е стандарт. Има и версия с по-малка мощност – 47 к.с. за да отговори на изискванията за свидетелство за правоуправление в някои ключови пазари за марката.
Honda с 5 премиери на Мотосалон 2015
Най-големият производител на мотоциклети в света – Honda ще заеме подобаващо място на Мотосалон София 2015. Причмината е, че на щанда с над 25 експоната на официалния вносител на марката у нас – Бултрако АД, ще присъстват и 5 абсолютно нови модели за бълграския пазар. Те бяха представени в края на миналата година и ще се продават от 2015-а.
Безспорен хит на щанда ще бъде Honda NM4 VULTUS. Това е мотоциклет, сякаш дошъл от бъдещето. NM4 VULTUS, стилистично прилича на типичен бобър, но е новаторска машина. Още при показването си порази мотоциклетния свят, защото такива байкове могат да се видят само в японските фантастични филми аниме и манга. Тъкмо това е била идеята на младите дизайнери, инженери и конструктори на възраст между 20 и 30 години. Дадена им е пълна свобода да творят. Затова са възприели стила Japanimation (акроним от Japanese animation – японска анимация).
Vultus е латинската дума за външен вид или лице, а NM4 Vultus е резултат от генезиса на двуколесните. Задната част на седалката се повдига и става удобна облегалка за водача, който е в позиция почти като пилот на изтребител. Ъгълът се настройва на 3 позиции, а се приплъзва напред и назад с ход 25 мм за максимален комфорт. Дигиталното табло променя „настроението” си според зададения режим на управление. При Neutral свети в бяло, D включва синьо, а S – розово, докато MT е запазен за спортното червено. Моторът е с 4-тактов, двуцилиндров двигател с паралелно разположение на цилиндрите, 745 куб. см с максималната мощност 40,3 кВт (54 к.с.) при 6250 об/мин. и максимален въртящ момент от 68 Нм при 4750 об/мин. Обемът на резервоара е 11,6 л, разходът на гориво е 28,4 км с 1 литър. Съединителят е двудисков, хидравличен в маслена баня, предавателната кутия е 6-степенна DCT, а задвижването е с верига. Окачването отпред е 43 мм телескопична вилка с ход 120 мм, а отзад единичен амортисьор.
Forza 125 е най-новият скутер на Honda, предназначен за европейските клиенти. Очаква се това да е поредният пазарен хит. Forza 125 е универсален, удобен, издръжлив, икономичен, лек за управление… Скутерът бе представен едновременно на мотосалона Intermot в Кьолн и на автосалона в Париж.
Машината е проектирана така, че да предложи нещо повече от другите, като съчетае удобството на машините с по-голям обем в стил GT (GrandTouring), с които можеш да се движиш по магистрала, с практичността за използване в градския трафик, лесен за паркиране и лек за маневриране. Скутерът е със съвременен дизайн, позволява движение и извън града заради оригиналната концепция, която защитава ездача от вятъра при по-спортно каране. Профилираната седалка с височина 780 мм е за двама възрастни, а под нея има място за съхранение на два фулфейс шлема. LED технологията е използвана с пълна сила при двойните фарове, габаритни светлини, мигачите…
Forza 125 е с нов едноцилиндров двигател 4 клапана, 14 к.с. при 8750 об./мин. и въртящ момент от 12 Нм при 8250 об./мин. От място той ускорява доста по-бързо от другите машини в този клас. Скутерът е икономичен – с 1 л бензин изминава 43,5 км.
Новият ревизиран нейкид Honda CB125F за 2015 г. и типичен за семейството CB-F, но е с ново шаси и 18-инчови джанти с 6 спици. Мотоциклетът е с двигател с въздушно охлаждане има голям въртящ момент в ниските и средните обороти, с балансиращ вал и ревизирана система за впръскване на горивото. CB125F е мултифунционален, а като първоначална инвестиция и за текущи разходи, не изисква много средства. Новият CB125F за 2015 г. е обновен сериозно, има семейна прилика с двуцилиндровия CB500F и 4-цилиндровия CB650F. Агресивното поведение на типичен стрийтфайтър съвпада с изправената позиция на езда и широкото кормило, което дава възможност за отличен контрол. Мощността на мотоциклета е 7.8 кВт при 7750 об/мин., а максималният въртящ момент е 10.2 Нм при 6250 об/мин. Моторът е икономичен и с един литър гориво се изминават 51.3 км, а с един резервоар от 13 л се прави пробег от 600 км.
Honda CB650F е изцяло нов нейкид в стил streetfighter с нов 4-цилиндров двигател с висок въртящ момент и добре балансирано шаси. Заради мощността от 35 кВт, мотоциклетът може да се кара с категория A2. Моторът от средна категория е с отличен стил, лесен за употреба, забавен за каране, без да не е много скъп. CB650F езамислен и разработен от екип от млади инженери на Honda.. Двигателят с 4 цилиндъра с обем 649 куб. см е изцяло нов и разработен, за да достави висок въртящ момент в диапазона от ниски до средни обороти, особено под 4000 об/мин. При дълга езда със скорост по магистралите и при около 6000 об/мин., трябва да има ниски експлоатационни разходи.
CBR650F е спортист в средна кетагория с малко тегло, отлична производителност на 4-цилиндрвия двигател, с висок стил, лесен за каране и на прилична цена. Новият CBR650F има двигател с висок въртящ момент, перфектно балансирано шаси, стандартен ABS, мощност 35 кВт и може да се кара с категория A2. Машината ще пасне отлично на ездачи с опит по натоварените градски улици и пътища с много завои. При него двуканалния е ABS е стандарт. Фирмените спортни цветове на HRC – бяло, червено и синьо присъстват осезаемо.
Бултрако показва велосипеди Astreco на Мотошоуто в София.
По време на Мотоциклетното изложение София 2015, на щанда на Бултрако АД – официален вносител на Honda за България, ще има и велосипеден кът.
Не е грешка, защото по време на салона, любителите на велосипедния туризъм ще могат да видят най-новите велосипеди Astreco Athlete. Велосипедите са традиционни класически, качествени и безопасни. Те задоволяват изискванията на цялото семейство, защото са в три варианта – мъжки или универсален с триъгълна рамка, дамски и детски. Така с една разумна инвестиция, цялото семейство може да се оборудва с велосипеди Astreco Athlete, които са гарантирано надеждни.
Изложените на щанда на Honda велосипеди Astreco Athlete с предно и задно окачване, което позволява комфорт при всякакви терени и условия. Те дават удобството и комфорта на бързо придвижване в градската среда, удобни са за турове сред природата, включително са удобни за планински турове с лека и средна степен на трудност. Велосипедите са с рамка от висококачествен алуминий, като са окомплектовани с висок клас основни и периферни компоненти от световноизвестни марки.
Освен това, по време на изложението всички велосипеди ще бъдат с 10% отстъпка.
Harley Davidson с пълна гама за 2015 г. на Mотосалона в София
Street 750 VIVID BLACK e черен мотоциклет е с улично излъчване, което се забелязва отдалеч. Задвижван е от новия двигател с водно охлаждане Revolution X, с 6-степенна трансмисия, специално тунинговани амортисьори, рама и окачване за остри завои и бързи движения. Дължината на машината е 2225 мм, височината на седалката 709 мм, обема на резервоара 13,1 л.
Друга забележителна машина ще бъде XL883N IRON 883. Това е подвижен, лек и колкото се може по-тъмен Harley Davidson. Позата за каране е агресивна, също като цената му.
Преди 5 години бе създаден XL1200X FORTY-EIGHT, а вече стана класика. Причината за името Forty-Eight (48) е годината, в която за пръв път бе представен прочутият му резервоар „фъстък“, който е над големия 1200-кубиков двигател Evolution. Нови за 2015 г. са огледалата под ръкохватките, както и още много неща, които са от специалната колекция Dark Custom.
Дебел по име, заплашителен по природа – FXDF 103 FAT BOB. Мотоциклетът има двоен преден фар за допълнителна видимост, а мощният 1690-кубиков двигател гърми през изпускателна система Tommy Gun 2-1-2 и осигурява зашеметяваща производителност. Отпред има мускулести вилки и 16-инчова предна джанта с два диска и обвита в 130-милиметрова гума. Отзад има скосен калник, а двете колела са с поръчкови гуми Dunlop.
Breakout е дълъг, нисък и няма търпение да тръгне. Създаден с мисъл за драг-мотоциклетите Gasser от 50-те и 60-те. Той има широка задница със снижени амортисьори и скосен заден калник, за задната гума, широка 240 мм. Дебелите и широки ръкохватки са създадени специално за този мотор и поставят ездача в агресивна поза с ръце, протегнати напред.
Ultra Limited Low е мотоциклет, който дава възможност на човек с по-нисък ръст да се наслади на всички удоволствия на Electra Glide Ultra Limited? Моторът е напълно ново предложение за 2015 г. и е поредният чудесен резултат от проекта Rushmore. Окачването е снижено, ръкохватките – изтеглени, седалката – по-ниска, добавена е удължена странична стойка, разместени са стъпенките и е намален диаметъра на ръкохватките.
CVO Road King от 2014 г. е върховният круизер. Като част от проекта Rushmore, той има нов дизайн от 2014 г. за повече комфорт, повече мощност, по-добро спиране и маневреност, както и по-класически стил. Новият високо ефективен двигател Twin Cam 110 предоставя 1800 куб. см, повече въртящ момент при ниски обороти, повече мощност при изпреварване, както и свръх-плавно превключване от 6-степенната трансмисия Cruise Drive.
CVO Street Glide е един от най-популярните модели. Сега с новата аудио система, със страхотен, чист звук от чифт 300-ватови усилвателя, преминава през персонално тунингован еквалайзер и излиза от четири трипосочни високоговорителя с по два усилвателя, монтирани отпред и отзад.
CVO Road Glide Ultra за 2015 г. е с допълнен с новия повдигач на ръкохватките, въпреки че списъкът с характеристиките и функциите е доста голям. Той включва 1800-кубиков двигател Screamin’ Eagle, нагреваема седалка и други екстри.
Night Rod Special от 2014 г. е внушителен и мощен драг-мотор. 1250-кубиковият двигател Revolution с течно охлаждане осигурява невероятен въртящ момент, а умно прикритата ABS система и спирачките Brembo гарантират плавно спиране. Той има и ниски ръкохватки в стил „драг“ с ергономичен дизайн, които поставят ездача в агресивна, но комфортна поза на каране.