Три мотоциклета Honda влязоха в топ 10 в крайното класиране на рали Дакар 2014 – Елдер Родригеш бе 5-и, Хуан Бареда стана 7-и, а частникът Даниел Гует – 8-и. Тази година бе второто участие на заводския отбор на HRC след завръщането му в Дакар. Най-бързата дама – Лая Санс, също с Honda, спечели дамската купа. Още по-голям успех Honda постигна в категорията ATV, където холандецът Себастиан Хусеини стъпи на подиума – 3-и.
Марк Кома с КТМ спечели четвъртата си победа в генералното класиране. Той финишира първи във Валпарайсо следван от своя съотборник Жорид Валдомс, който постигна най-добрия си резултат досега с второто място, но бе на 1. 52:27. Трети стана пилотът на Yamaha Оливие Пен – също с най-добър резултат в ралито. Четвърти бе Сирил Депре.
Кома стратегически се справи със задачата си и спечели само един етап. Това е малка промяна в стратегията, която приложи при последната си победа през 2011 г. Той излезе начело в 4-ия ден и задържа първото място. Почувства се по-спокоен, тъй като основния му конкурент Хуан Бареда Борт с Honda получи проблем в електрониката и се прости с шанса си за победа. Сирил Депре я проигра много преди това. Така Кома се фокусира върху това да не прави грешки, да не допуска механични проблеми, които да му струват първото място в главното класиране.
Първите двама пилоти, които бяха на подиума заедно с Депре миналата година – Рубен Фариа и Чалеко Лопес, сега отпаднаха. Малко по-късно, на 5-ия етап, световния шампион Паоло Гонсалвеш загуби своята Honda и своите шансове за класиране, които изгоряха в пламъците. Хуан Педреро загуби шансове за топ място, а по-късно и Ален Дюкл, чиито двигател обаче сдаде багажа на 9-ия етап. Така за Кома остана в последните дни да се пази само от Бареда. Бе наказан, заради смяна на двигателя, но Бареда пак бе след него. Надеждите на пилота на Honda, който спечели четири етапа и бе лидер в началото на ралито, затънаха в дюните на Копиапо, ден преди финала на надпреварата. Бареда загуби повече от два часа и се смъкна на 7-о място в класирането.
След Депре, пети стана пилот на Honda – Елдер Родригеш, а след него бяха Хуан Бареда стана 7-и и частникът Даниел Гует – 8-и. Най-бърдзата дама – Лая Санс също бе с Honda. Тя спечели дамската купа, стана 16-а, като постигна едно от най-добрите класирания при жените в Дакар след Кристин Мартин – 10-а през 1981 г., Никол Майтро – 14-а през 1982 г. и Вероник Анкетил – 15-а през 1984 г.
Игнасио Касале с Yamaha спечели при четириколките. Той оглави класирането след като още в началото аржентинската звезда Маркос Патронели приключи с ралито в най-горещия в историята на Дакар. Касале се пребори с Рафал Соник и Серхио Лафуенте. Полякът имаше проблем с навигацията, но завърши втори в класирането Уругваецът строши двигателя на 11-ия етап и се прибра у дома. Касале удържа атаките на пилота на Honda Себастиан Хусеини. Холандецът показа висок дух и донесе подиум на Honda. Със същите машини бяха и пилотите на следващите места – Мохамед Али-Иса бе 4-и, а обещаващият новак Викторл Галегос – 5-и .