Ревютата на мотоциклети за 2014 година се бавят и почти никъде не може да се намери информация от достоверен източник за новости, спецификации и др., относно новите попълнения в двуколесната гама на производителите. За това ви представяме коментар от тест драйв на един нов и изключително интересен модел на японския титан Honda. Колегите ни от motorcyclistonline.com са се сдобили с една от първите бройки пуснати за пазара. Ето какво са направили и какво коментират по въпроса.
„Те казват: „Просто трябва да се усмихнеш“
Ние казваме: „Не, не трябва, но ще го направиш“
Представете си за момент първи мотор, който ви е направил впечатление като деца. Може би това е бил този на съседа или пък е бил на реклама в някое списание. Ако сте били достатъчно големи късметлии, сигурно ви се е отворил парашута да го пробвате и моментално усмивка е грейнала на лицето ви. А, ако не е било така, е сега имате своя шанс. Новия модел мотор на Honda за 2014-та – Grom 125 е въплъщение (по един или друг начин) на мотора мечта на всяко хлапе.
Първото нещо, което ще ви направи впечатление още със замятането на кара, за да се качите, е че Гром не е толкова малък. Въпреки че съм 1,87 м., целия ден ми беше удобно, благодарение на височината на седалката – 76 см. и дългата и плоска седалка, което позволява на моториста да избере най-удобното за него място върху машината. Стъпенките са разположени ниско долу, а кормилото е повдигането, което означава, че всеки с височината на баскетболист от NBA, ще може да се вмести. Със сигурност ще изглежда изключително смешно, но за сметка на това, ще е удобно.
Както се и очаква, 125 кубиковия, едноцилиндров двигател не ви вади ръцете от рамената с бясно ускорение, но предназначението му така или иначе е за града. С достатъчно ускорение, за да дръпнете пред шофьора на седана до вас, Grom ще си пърпорка с 80-100 км/ч без никакъв проблем. Стръмничките участъци са отделен въпрос, но ако пък не катерите големи наклони, моторът ще се справи спокойно с възвишението.
Динамиката на двигателя наподобява тази на триото CB500 или NC700, която лесно може да бъде овладяна. Тежкия маховик означава, че оборотите се качват бавно, но пък така разхода винаги е предвидим. Може да се каже, че Grom е супер еко моторът на Honda. Освен това, машината е изключително стабилна. Карах напред-назад из наклонен паркин на първа, рисувайки кръгчета на асфалта, дори си влачех крака, а през цялото време машинката стоически показваше 1,5 км/ч.
Таблото ще бъде познато на феновете на по-гоелмите еко-туйнове на Honda. Семпъл дигитален скоростомер, два километража и часовник са на разположение, както и дигитални склаи за скоростта на двигателя и нивото на горивото. Друго добро изпълнение са предните и задни дискови спирачки Nissin, с достатъчно сила, за да вдигнете задното колело с лекота.
Бляскава, в златен оттенък, пък е предната обърната вилка, която се грижи за окачването, с помощта на стандартен моношок амортисьор отзад. Без никаква изненада казваме, че окачването е меко и безпроблемно издържа тежащото 85 кг телце. Но като за градски мотор, пружините трябва да са меки, за да издържат на онова изпитание, което улиците предлагат. Въпреки всичко, има още какво да се желае. Хубаво ще е да избягвате неравностите по пътя, което надали ще е трудно, понеже моторчето е много лесно за управление. И така се очаква да бъде, имайки предвид малките му джанти и тегло от 102 кг.
Все още няма точна информация за разхода на гориво, но за цял ден изминах 65 км. градско, а индикаторът за гориво дори не помръдна и чертичка. Имайки предвид, че резервоарът е с капацитет едва 5,5 л., Honda със сигурност са убедени в минималния разход на гориво.
Според японката компания, Grom е създаден „Да привлича внимание, докато си правите кефа“. Песимистите ще кажат, че $3000 са много за нова и лъскава версия на същия двуклапанен DOHC, от който Honda е произвела близо милион (да, наистина има над 900,000 произведени бр.) през годините. Вие сами преценете дали си струва. Истината е, че Grom е добър и изключително забавен. Трябва сърцето ви да е от камък, за да не се забавлявате на един такъв.
Еволюция
Двигателят е наследник на CT70 и Trail 90, но шасито е съвсем ново
Конкуренция
Веспа? Зума? Нинджа 300? Не съвсем. Ако искате шосеен мотор за забавление с истинска скоростна кутия – е това е той.“
Технически характеристики:
Двигател: едноцилиндров
Клапани: SOHC, 2
Работен обем: 124 куб.см
Размер и ход на буталото: 52.4 x 57.9 мм
Компресия: 9.3:1
Горивна система: Електронен горивен инжекцион
Съединител: мокър
Скоростна кутия: 4-степенна
Максимална мощност: N/А
Максимален въртящ момент: N/A
Рама: стомана
Предно окачване: 31 мм обърната вилка
Задно окачване: единичен амортисьор
Предна спирачка: двубутален спирачен апарат Nissin, 220 мм диск
Задна спирачка: еднобутален спирачен апарат Nissin, 190 мм диск
Предна гума: 120/70-12
Задна гума: 130/70-12
Височина на седалката: 76,45 см.
Междуосие: 120 см
Резервоар: 5,5 л
Тегло: 102 кг.
Цветове: круша, червен, черен металик
Аз също имах възможност да покарам този модел на HONDA и наистина описаното в статията е вярно. Аз съм висок 189 см, тежа 85 кг и при карането моторчето се държеше много добре на пътя и завиваше много добре:) Поиграх си да го пробвам как спира и при страшно агресивно спиране нямах проблеми.
Очевидно, статията е копи-пейст. В Европа, този модел се нарича MSX и цената му далеч не е 3000USD. В БГ, все още го няма по уълиците, с изключение на един жълт, който е на Бултрако и се ползва с демонстрационни цели, както и за тест драйв. Карал съм го, моторчето е страхотно. От пълен резервоар, изминах 180км. и долях… 4л. 🙂 Не съм го смятал, но разходът е смешен.
Та това си е Honda MSX 125, която се продава от половин година в България. Има я и в двата шоурума на вносителя!
В шоурума на ХОНДА, намиращ се на бул.България, в София, има три броя от този модел. Жестоки са.