Harley-Davidson Inc, която отдавна доминира пазара на тежки мотоциклети, изкарва първия си лек мотор с марката Harley от десетилетия, тъй като гледа към световния пазар, който е голям, но от една страна „малък“, пише Блумбърг.
По време на събития, организирани вчера в Канзас Сити, Мисури и Милано, Harley представи Street 500 и Street 750, последните модели от линията Dark Custom, чиято цел е да върнат класическия вид на Harley и да атакуват по-младото и по-модерното поколение.
Street линията бе създадена с едно око върху световните пазари, на които много от клиентите биват отказвани от огромните машини на Harley. Компанията е интервюирала над 3000 клиента в 10 държави и е събрала около 1000 фокусни групи в Чикаго, Мумбай, Сао Пауло и Токио, което безспорно прави новата линия най-проучваната и тестваната.
„Вършим доста по-добра работа, като компания, по това да чуем от началото гласа на клиента, така че мотоциклетите да са направени и развити наистина на база нуждите и изискванията на клиента“, казва 63-годишният изпълнителен директор Кийт Уондъл.
Harley очакват да започнат продажбите на Street през първото полугодие на 2014 в САЩ и Индия, както и в Италия, Португалия и Испания, казва Мат Леватич, президент и главен оперативен директор на подразделението Harley-Davidson Motor.
Моделът 500 ще се продава за близо 6700 долара, а 750 за 7500 долара, което ще ги направи най-евтините модели на Harley.
„Това ни дава възможност да се насочим към пазарите с добри обороти и да научим как се приема продуктът на различния тип пазари на мотоциклети. Имаме високи очаквания“, добавя Леватич.
Клиентската база
През по-голямата част от 110-годишната си история, Harley продаваше мотоциклети скоростно, на клиенти, които познава перфектно: бели мъже на средна възраст в САЩ. Глобалната рецесия накара компанията да преосмисли тактиката си.
Приходите през 2009 година паднаха близо с една четвърт спрямо предходната година.
Уондъл, който дойде преди 4 години от производителя на авто части Johnson Controls Inc намали разходите, ускори развойния процес и накара компанията да разшири клиентската си база, в САЩ и зад граница.
Това означаваше търсене на клиенти на далечни пазари, като Индия, Италия и Бразилия. Обратната връзка с тях показа, че когато се сетят за Harley, те асоциират марката с металните калници и резервоари, богатата, лъскава боя и дълбокия рев на двигателите, коментира Леватич.
Ограничен достъп
Компанията отвори вратите на развойния си център близо до Уаууатоса, Уисконсин миналата година за дилъри и мениджъри по продажбите.
800-те дизайнера и инженера в центъра работят там по новото поколение мотоциклети Harley. Само една трета от 5800-те служители на Harley имат достъп до сградата. Едва през миналата година дилърите получиха възможност да научат повече подробности за новата продуктова гама.
Street, който е първата нова платформа от 13 години, е резултат от обратната връзка с клиентите.
Harley промениха рамката, пуснаха по-ниско седалката, до 64.5 сантиметра, и промениха ръкохватките.
При 218 килограма, това е най-лекият мотоциклет на Harley и най-лесният за маневриране, казва Леватич.
Компанията, която през 2006 реализираше 25% от приходите си от чужбина, прогнозира, че догодина делът на задграничните продажби ще нарасне до 40%. Повече от половината й дилъри са извън САЩ, а компанията се опитва да разшири традиционната си потребителска база – и към жените, по-младите, чернокожите, новобранците-мотоциклетисти и към потребителите извън САЩ.