Harley-Davidson иска да разшири присъствието си с по-леки модели

Harley-Davidson иска да разшири присъствието си с по-леки модели

Harley-Davidson Inc, която отдавна доминира пазара на тежки мотоциклети, изкарва първия си лек мотор с марката Harley от десетилетия, тъй като гледа към световния пазар, който е голям, но от една страна „малък“, пише Блумбърг.

По време на събития, организирани вчера в Канзас Сити, Мисури и Милано, Harley представи Street 500 и Street 750, последните модели от линията Dark Custom, чиято цел е да върнат класическия вид на Harley и да атакуват по-младото и по-модерното поколение.

Street линията бе създадена с едно око върху световните пазари, на които много от клиентите биват отказвани от огромните машини на Harley. Компанията е интервюирала над 3000 клиента в 10 държави и е събрала около 1000 фокусни групи в Чикаго, Мумбай, Сао Пауло и Токио, което безспорно прави новата линия най-проучваната и тестваната.

„Вършим доста по-добра работа, като компания, по това да чуем от началото гласа на клиента, така че мотоциклетите да са направени и развити наистина на база нуждите и изискванията на клиента“, казва 63-годишният изпълнителен директор Кийт Уондъл.

Harley очакват да започнат продажбите на Street през първото полугодие на 2014 в САЩ и Индия, както и в Италия, Португалия и Испания, казва Мат Леватич, президент и главен оперативен директор на подразделението Harley-Davidson Motor.

Моделът 500 ще се продава за близо 6700 долара, а 750 за 7500 долара, което ще ги направи най-евтините модели на Harley.

„Това ни дава възможност да се насочим към пазарите с добри обороти и да научим как се приема продуктът на различния тип пазари на мотоциклети. Имаме високи очаквания“, добавя Леватич.

Клиентската база

През по-голямата част от 110-годишната си история, Harley продаваше мотоциклети скоростно, на клиенти, които познава перфектно: бели мъже на средна възраст в САЩ. Глобалната рецесия накара компанията да преосмисли тактиката си.

Приходите през 2009 година паднаха близо с една четвърт спрямо предходната година.

Уондъл, който дойде преди 4 години от производителя на авто части Johnson Controls Inc намали разходите, ускори развойния процес и накара компанията да разшири клиентската си база, в САЩ и зад граница.

Това означаваше търсене на клиенти на далечни пазари, като Индия, Италия и Бразилия. Обратната връзка с тях показа, че когато се сетят за Harley, те асоциират марката с металните калници и резервоари, богатата, лъскава боя и дълбокия рев на двигателите, коментира Леватич.

Ограничен достъп

Компанията отвори вратите на развойния си център близо до Уаууатоса, Уисконсин миналата година за дилъри и мениджъри по продажбите.

800-те дизайнера и инженера в центъра работят там по новото поколение мотоциклети Harley. Само една трета от 5800-те служители на Harley имат достъп до сградата. Едва през миналата година дилърите получиха възможност да научат повече подробности за новата продуктова гама.

Street, който е първата нова платформа от 13 години, е резултат от обратната връзка с клиентите.

Harley промениха рамката, пуснаха по-ниско седалката, до 64.5 сантиметра, и промениха ръкохватките.

При 218 килограма, това е най-лекият мотоциклет на Harley и най-лесният за маневриране, казва Леватич.

Компанията, която през 2006 реализираше 25% от приходите си от чужбина, прогнозира, че догодина делът на задграничните продажби ще нарасне до 40%. Повече от половината й дилъри са извън САЩ, а компанията се опитва да разшири традиционната си потребителска база – и към жените, по-младите, чернокожите, новобранците-мотоциклетисти и към потребителите извън САЩ.

Сходни публикации

title="Harley-Davidson Road Glide за 2015 г. се появява с гръм и трясък"
Harley-Davidson Road Glide за 2015 г. се появява с гръм и трясък
Папата продава мотор „Харли Дейвидсън“ на търг
Harley навлиза в ерата на новите технологии
Печалбата на Harley-Davidson нарасна с 10%
Мъж чакал 38 години, за да си купи мотор, почина след 5 километра каране


Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

*