Уникални велосипеди тип „Чопър” изработва бургазлията Стойко Куманов. Велосипедите от този тип имат дълга рамка, а формата напомня на някои модели на Harley Davidson. Те се изработват по поръчка, а първоначалният им произход е от Калифорния.
Чоко, както всички го наричат, се занимава в ремонт на мотоциклети и велосипеди. Основната му страст са моторите тип „Чопър”, с какъвто вече се е сдобил.
„Понеже не мога да карам чопъра навсякъде в Бургас, реших да си направя такова колело”, казва Чоко.
Колелата започнал да изработва преди повече от две години, когато видял в Бургас оригинален модел, внесен от САЩ.
„Разрових в интернет и намерих начина на изработка на подобни колела. Реших изцяло сам да си ги правя, направих си примерен модел с медни тръби пред мен и започнах малко по малко. Първият модел го правих една година”, казва Чоко.
Досега 34-годишният бургазлия е изработил два модела –типичен чопър и триколка. В момента майстори още един чопър, който ще бъде изцяло с моно окачване.
„Частите ги намирам от магазини, колелетата които са за отпадъци ги взимам, разглобявам ги и ползвам чарковете”, казва Стойко.
Той прави колелата в работилница намираща се на улица „Батак” 2 в комплекс „Лазур”. По думите му е единственият бургазлия, занимаващ се с подобни творения.
„Този модел съм го направил с две вериги, защото само една не е достатъчна, контрата му е оригинална от мотор, степенката му е от колело, предницата е точно правена цялата, направени са и подобия на калници”, казва Чоко.
Интересни са и седалките, използвани за направените досега два модела. Те са от ретро мотоциклети, като немския „Аво” и чешкия CZ.
„Чопъра се кара удобно. Разбира се трябва да имаш по-дълги крака заради дългата предница, но който се е качил досега е казал, че се кара много удобно. За триколката няма никакви проблеми – нея я карат и децата”, добавя Чоко.
Според него подобен велосипед може да бъде направен за два месеца, ако обаче цялото му внимание е съсредоточено върху изработката, ако обаче има и друга работа, то реалистичния период з изработка става около половин година.
„Приблизително за изработката на колелата са ми нужни от триста до четиристотин лева, за да си купувам части и най-различни необходими ми неща. Идеята ми е след време това което правя да го пусна на пазара, макар че не смятам че ще има голям интерес , защото българина още не е свикнал да два пари, за да се направи нещо хубаво, но аз съм длъжен да пробвам”, добави Стойко Куманов.
източник: burgasinfo.com