Всъщност всичко е въпрос на физика. Много коне под капака водят до много скорост. Колкото повече скорост и коне имаш, толкова по-добри спирачки ти трябват, за да ги удържиш. На филмовата площадка на „Бързи и яростни 6” се минава под голям стрес, когато трябва да угодиш на къстъма на Вин Дизел – класически Додж Дайтона, особено когато се има предвид компонентите и най-вече спирачките.
„В онова време, стънт актьорите биха използвали само ръчната и да пуснат колата да занася” – казва Денис МакКартни, координатор на автомобилните сцени в новата лента „Бързи и яростни 6”, чиято световна премиера бе на 24 май. „Реалността е, че във филм като този, след 30 дубъл, ръчната просто не държи. Поради тази причина монтирахме висок клас спирачна система BREMBO, която има собствена хидравлика и педал… Всичко минава без да помислим за каквато и да е поддръжка или друго.”
Италианската компания направиха специално за автомобила Дайтона компонентите, с цел да надминат очакванията на всички и най-вече на МакКартни. Инженерите на BREMBO извадили цялата система и я заменили със спирачни апарати със 72 състезателни ротора и шест бутала. И това само за предната ос.
„Задницата е мястото, където системата наистина показа своя потенциал и специалност” – казва Марк Валскис – мениджър на инженерния отдел на високия клас спирачки BREMBO. „На практика сме поставили по два спирачни апарата на спирачен диск на задната ос, а това е направено с една единствена цел – стънт,, дрифт и ей такива неща.”
„Гледате филма и си мислите – Еха, колко яка кола! Това, което не знаем всъщност е, че ще бъдат създадеи девет Додж Дайтони, за да се представи колата от екрана. За предишната серия, преминахме през 347 превозни средства. Очаквам финалната бройка в тази серия да я надхвърли с много.”
Много скрап, екплозии, дрифт и адреналин – всичко това с ярко червени спирачки.