Шефът на KTM обяви, че фирмата планира да започне производство на двигател с малък обем, които ще бъде с кубатура между 200 и 390 куб. см.
KTM наскоро влезе в сектора на малките мотоциклети със своите Duke 125, 200 и 390, но все още австрийците не предлагат спортен байк в този клас.
Мощният 1195-кубиков RC8 е техният единствен спортен мотор, а новия двигател ще се конкурира в гамата на малките RC модели, сглобен по същия начин, както Duke моделите, които споделят една и съща платформа с различни двигатели, проектирани от KTM и сглобени в Индия от Bajaj Automotive.
KTM вече имат дълго наследство в MotoGP състезанията в малкия клас с RC125GP и RC250GP моделите, както и новия мотоциклет в Moto3 сериите – RC250R.
Със цел да повишят своето производство от 100 000 на 200 000 бройки годишно, KTM очакват драстично покачване през следващите години с наличието на RC125, RC200 и RC390.