2013 Yamaha YZF-R1

2013 Yamaha YZF-R1

Моделът на Yamaha YZF-R1 2013 година като цяло не е претърпял съществени промени от предходния, но основната иновация е, че вече 6-степенна тракшън система, която по-добре предпазва от преплъзване. R1-цата също е с изменена предница, въздуховоди и по-мек заден амортисьор. Подобренията тази година не са достатъчни да съперничат на новата генерация хардкор пистови мотоциклети като BMW S1000RR, Aprilia RSV4 и Kawasaki ZX-10R, но от своя страна е по-добър за каране на пътя. Yamaha-та е бърза, просторна, комфортна, движи се гладко на пътя и факта, че притежава и система за безопасност (тракшън контрол), която работи доста умно. Всичко това придава на хилядарката перфектен вид.

Двигател
Със своя 4-цилиндров двигател с работен обем от 998-кубика, машината е изключително добре балансирана и лишена от вибрации. За разлика от горе-посочените конкуренти, R1-цата няма толкова мощност на високи обороти, а неговата сила идва още от подаването на газта при излизане от завой. В повечето случаи дори е желателно да управлявате байка една предавка по-високо, отколкото си мислите и да използвате силата на двигателя в ниските обороти. Също така, моторът има дълга първа, което ви дава възможност да я използвате повече от обикновено.

Каране и управление
За разлика от повечето 1000-кубикови спортни мотори, който представляват 600-кубикови машини с по-мощен двигател, R1 е голям и тежък с по-меко окачване и гуми, предназначени не толкова за спортно каране. Все пак, ако адреналина не ви е достатъчен, сменете гумите със пистови, настройте амортисьорите за спортно каране и R1-цата моментално става бясна. Моторът е изключително лесен и удобен за каране както при висока, така и при ниска скорост, с най-голямо пространство за краката от всички конкуренти в този клас.

Оборудване
Новата система за тракшън контрол, макар и далеч по-опростена и с по-малко възможности за настройка, е базирана на тази, интегрирана в MotoGP мотоциклетите на Yamaha. Тя е доста умна и ако бъде настроена на най-високото шесто ниво на сигурност, няма да имате никакви притеснения от приплъзване дори и карайки по мокри и песъчливи участъци. Ако все пак сте решили да покарате на писта или на ръба на възможностите, чрез бутоните на лявата ръкохватка на кормилото (както при Aprilia RSV4 APRC) може да изключите системата и тя няма да ви се намеси по никакъв начин, освен с изписукване с цел да ви информира, когато ситуацията стане прекалено рискована. R1 също така има 3 електронни режими на каране, радиални спирачки, регулируемо окачване и електронно регулируеми предни въздуховоди.

Качество и издръжливост
Качеството на изработка и надеждността са на високо ниво. Определено японците за пореден път са се справили блестящо и са доказали своята стабилна позиция в производството на мотоциклети.

Стойност
За последните 3 години цената на R1 е скочила от £9,999 до  £14,000, което го прави най-скъпият японски спортен байк и в Европа. Досега имахме възможност да се качим на страхотен мотоциклет, продаван на перфектна цена, но в интерес на истината високото и подобрено качество, което притежава R1 безспорно оправдава по-високата цена.

История на модела
1998 – премиера и пускане на пазара на първия мотор R1
2000 – подобрения в детайлите и занижено с 2 кг тегло
2002 – на пазара излиза нов модел с изменен външен вид, шаси и инжекцион
2004 – за първи път ауспухът е изместен под седалката, промени по шасито и по-висока мощност
2006 – леки изменения, издължено разстояние между осите, на пазара се появява и с лимитирана версия SP
2007 – премиера на новия модел с повече мощност, електроника и иновации в режима на работа
2009 – от Yamaha интегрират доста системи и детайли от MotoGP мотоциклета и стоковата R1-ца се доближава до тази за писта.
2011 – Томи Хилл печели WSB шампионата с R1
2012 – въведена е тракшън контрол система и подобрено регулируемо задно окачване

Технически характеристики

Макс. скорост 229 км/ч
Мощност 157.75 кн.с.
Въртящ момент 133 Nm
Тегло 206 кг
Височина на седалката 835 мм.
Резервоар 18 литра
Работен обем 998 куб.см
Спецификации на двигателя 16V, 4-цилиндров
Предно окачване Регулируемо с 43мм ход на амортисьорите
Задно окачване Един амортисьор, свободно регулируем
Предни спирачки 2 x 310 мм дискови с шест-бутални спирачни апарати
Задна спирачка 220 мм диск с еднобутален спирачен апарат
Предна гума размер 120/70 x 17
Задна гума размер 190/55 x 17

Сходни публикации

title="Ducati EXPO 2015 в България"
Ducati EXPO 2015 в България
Първи мото салон в София
2015 Yamaha MT-09 Tracer
Harley-Davidson Road Glide за 2015 г. се появява с гръм и трясък
2014 Honda Grom 125 – първо каране


Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

*