
Членовете на Гран При комисията: Кармело Еспелета – шеф на Dorna, Игнасио Вернеда – изпълнителен спортен директор на FIM, Ерве Поншарал – шеф на IRTA, Таканао Цобуши – представител на MSMA, в присъствието на Хавиер Алонсо от Dorna и Майк Тримби от IRTA и секретар на срещата, се срещнаха във Валенсия за да установят новите правила в MotoGP.
Има незабавно въвеждане на новите спортни правила за отборите и номинираните в тях пилоти от началото на новия сезон. Той започва веднага след последното състезание за отминалия сезон. Ефектът от тези промени важи за всички отбори и пилоти, подписали договори, за същите тестови ограничения.
В случай, че състезанието е прекъснато след налагане на наказание с преминаване през питлейна на даден пилот, той ще започне втората част на надпреварата след подновяването й от последната позиция на стартовата решетка. Това е обаче ще е в сила, ако в първата част, преди прекъсването, е измината по-голямата част от 50% от оригиналната дистанция.
Разрешението, което позволява на новаците в клас MotoGP да направят един тридневен тест през ноември или декември се отменя.
Наказанието за превишаване на скоростта на питлейна се уверичава от €70 на €150. Последващите санкции за едно и също събитие обаче остава също €150 вместо досегашната глоба от €370.
Публикуването на допълнителни подробности за спортните правила, които са одобрени, ще бъде отложено за следващото заседание на комисията на 13 декември.
Технически правила
Клас MotoGP
Използването на ECU и устройство за достъп до информацията, представена от организаторите е задължителна.
Производителите от MSMA, които доставят максимум четири машини от производител за участие, ще могат да използват свой собствен софтуер на електрониката, но ще трябва да имат обем на резервоара максимум 20 л.
Всички останали трябва да използват ECU, устройство за достъп до информация и софтуер, предоставени от организаторите на шампионата. Тези машини ще могат да използват максимум 24 л. гориво.
Максималният брой двигатели за един сезон от машините на MSMA производителите е 5. За производителите, които са в първия си сезон имат право на 9 двигателя за сезон. Всички останали участници, ще разполагат с 12 мотора.
Двигателите са „замразени“ и нямат право на промени през целия сезон. В допълнение към промените, които влизат в сила от 2014 г., диаметър и ходът на буталата са замразени за тригодишния период 2013-2015 г.
Важно е да се знае, че посочените по-горе промени в регламента, са предмет на продължаващите преговори между FIM, Dorna и производителите по отношение на доставката на допълнителни машини и двигатели за използване от други отбори от 2014 г. Между Dorna и производителите преди първия старт от 2013 г. трябва да бъдат сключени договори за доставка на машини, двигатели, части и техническа поддръжка. Само тогава техническите промени в регламента ще бъдат окончателно приети.
Клас Moto2
Незабавно влиза в сила минималното тегло за този клас, което вече ще бъде 215 кг. В него се включва общото тегло на машината и ездача, включително предпазните средства на пилота, камера и др. За да се постигне минималното тегло, може да се добавя баласт.
Повече подробности за промените в техническите правила ще бъдат одобрени за публикуване след следващото Гран при заседание на комисията на 13 декември.
Най-добрата Гран При
От IRTA се съгласиха, че призът за „Най-добра Гран При“, която преди се определяше само от IRTA, сега ще се определя от членовете на Гран При комисията. За тази година за „Най-добра Гран При“ бе определено състезанието в Малайзия на пистата Сепанг.