Мотоциклетът KTM Duke за 2012 година определено дава онова усещане за тръпка, което феновете на този тип мотори търсят, като идва в доста по-приветлив пакет, насочен към по-широк кръг мотористи от предишния модел. Duke е идеален за обоздаване на криволичещите междуградски пътчета, където по-голем и мощни байкове биха изпитали сериозни затруднения. Ако искате истински див мотор – 690 кубиковият Дюк трябва да е в топ листата.
Двигател
Двигателят е доста внушителен – едноцилиндров с две свещи, с мощност от почти 70 кн.с. и въртящ момент от 94 Nm. Това е предостатъчно, имаки предвид, че мотоциклетът тежи едва 150 кг. Вътртящият момент в ниските и среди обороти, правят Duke-а идеален за градско каране, както и за завоите по малките квартални улички. Може да се кара дори и на магистралата с прилична скорост и минимални вибрации.
Каране и управление
Благодарение на малките си размери и тегло, KTM Duke се държи похвално добре. Може да се хвърля в завоите с лекота и без проблеми да удържа линията. Намерете си криволичещо пътче и с кеф хвърляйте прах в очите на онези пистаркаджии…
Оборудване
KTM Duke е познат като безкомпромисно хулиганско оръжие, а за 2012 година е оборудван и с ABS като стандарт, както и със режими на каране. ABS-а е доста добър като дава повече сигурност на спирачките и отървава кожата в случай на неприятности. Фабрично, моторът идва и с три режима на каране (+ още 4, които могат да се настроят ръчно като допълнителна опция), за да се нагодят към специфичните нужди на всеки моторист. Това е малко в сравнение с други байкове, отрупани с електроника, но си е пробив, в сравнение с малкия Duke.
Качество и издръжливост
Качесвтото на мотора не е високо като на японските производители, но KTM си е стабилен и издръжлив мотоциклет.
Стойност
Цената на байка е малко под 7000 паунда за британския пазар и е оринетирана доста добре спрямо Ducati Monster 696 или Yamaha MT-03.
История на модела
2012 – представен за пръв път
Спецификации
Мощност | 67 кн.с. |
Въртящ момент | 94 Nm |
Тегло | 150 кг |
Височина на седалката | 835 мм |
Резервоар | 13.8 л |
Изминати километри с един резервоар | 257 |
Работен обем | 690 куб.см |
Двигател | Едноцилиндров, четиритактов, водно охлаждане, две свещи |
Рама | Тръбовидна рама от хром-молибденова стомана с прахово покритие |
Предно окачване | WP Suspension 4357 |
Задно окачване | WP Suspension 4618 EM с връзка Pro Lever |
Предна спирачка | 320 мм плаващ диск с четирибутален, радиален спирачен апарат |
Задна спирачка | 240 мм плаващ диск с еднобутални спирачни апарати |
Предна гума | 120/70 ZR 17 (58W) |
Задна гума | 160/60 ZR 17 (69W) |