2012 Ducati 1199 Panigale S ABS

2012 Ducati 1199 Panigale S ABS

Мотоциклетът Ducati 1199 Panigale S ABS прескочи всички познати граници до сега. Освен цвета и звука, Panigale-то няма нищо общо с досегашните супербайкове на италианците. Накратко – шасито е „без рама”, двигателят е ново поколение „суперкуадро” L-образен, двуцилиндров и идва с всички най-нови електроники, които доказано работят! Със своята максимална мощност от 195 кн.с. и 188 кг. тегло, моторът има плашещо съотношение мощност-тегло, а в същото време е удивително лесен за каране. Вече го няма натрапчивия въртящ момент като при 1198 като сега той е превърнат в плавна крива на мощността с поразяваща връхна точка. Също като своите по-стари предшественици Panigale е изключително стабилен в завоите мотор, но сега вече и бърз като японски супербайк. Това е един „умен” мотоциклет и в същото време много, много добър!

Двигател
Новият суперкуадро (или супер-квадрат) представлява е двигател на 90о с екстремните 106 х 67.9 мм. размер и ход на буталото, с обороти до небесата, благодарение на клапанната си система с вериги вместо с ремъци. Системата на коляновия вал е във вакуум, буталата са нови, съединителя и капаците на главите са изработени от магнезиева сплав. Двигателят е снабден с устройство за декомпресия, което позволява по-малък и лек стартер и акумулатор. Скоростната кутия също е нова, съединителят е мокър. Ducati Panigale е опияняващо бър и в същото време контрулируем, реакцията при подаване на газ е плавна, а мощността постоянна. Обърнато е специално внимание на въртящия момент, за да може 1199 да е в пъти по удобен при рязко ускорение.

Каране и управление
Позоцията на моториста е коренно различна в срванение с познатите ни супербайкове на Ducati. Сега протягането към кормилото е доста скъсено, което на свой ред води до по-голям контрол. Мотоциклетът е невероятно лек и има онази стабилност като на Honda Fireblade, за която 1198 можеше само да си мечтае. Електронните режими на каране на модела S дават възможност да си играем с настройките на окачването, мощността, реакцията при подаване на газ, двигателното спиране и тракшън контрола в движение. Сега може да направим Panigale-то плавен и удобен за магистралите и остър, чувствителен и адекватен на любимата отсечка или писта. Новите спирачки Brembo са разширени с 15 мм., така че да улавят въздушния поток, ползвайки го за допълнително охлаждане). Освен това спираната система Brembo може да закове мотора точно, както го искаме, благодарение на дизайна на новото шаси.

Оборудване
Ducati 1199 Panigale S ABS идва със завиден списък от стандартно оборудване. Окачването е електронно – Ohlins (стандартният модел е с 50мм предна вилка Marzocchi и заден амортисьор Sachs), регулируемо задно окачване, моноблок спирана система Brembo, тракшън контрол, режими на каране, електронен контрол на двигателното спиране, магнезиеви и титаниеви двигателни компоненти и нови гуми Pirelli Diablo Super Corsa.

Качесто и издръжливост
Забравете старите митове, които тръбят, че Ducati-то не е надежден мотоциклет, защото това вече е минало. Съвременните мотори Ducati са също толкова сигурни, колкото и японските си братчета и не се налага да хвърлим цяло състояние в ремонт и обслужване. След като новият двигател на байка използва вериги, а не ремъци, основното обслужване е на двойно по-голямо разстояние (от досегашните 7500, на 15,000 мили). Качестовто на изработка няма забележка.

Стойност
Малко под 20 000 паунда, Panigale е скъп за когото и да било, но ако имате възможност да си го позволите, ще получите много за парите си.

История на модела
2012 – представен за пръв път

Други версии
Базов модел – с 50мм предна вилка Marzocchi и заден амортисьор Sachs
Трицветен – £14,995
Базво модел с ABS – £15,750

Технически характеристики

Макс. скорост 300 км/ч
Мощност 195 кн.с.
Въртящ момент 133 Nm
Тегло 188 кг
Височина на седалката 825 мм.
Резервоар 17 литра
Работен обем 1198 куб.см
Спецификации на двигателя 8 клапанен, ‘Superquadro’ L-образен
Предно окачване Електронно регулируеми 43 мм обърнати вилки Ohlins
Задно окачване Електронно регулируем заден амортисьор Ohlins TTX
Предни спирачки 2 x 330 мм. диска с радиални, четирибутални, моноблок спирачни апарати Brembo
Задна спирачка 245 мм. единичен диск с двубутални спирачни апарати Brembo
Предна гума 120/70 x 17
Задна гума 200/55 x 17


Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

*