Без никакви притеснения може да обявим новия ZZR на Kawasaki като новия крал на скоростта и мощността и да свалим от власт досегашния лидер – всеизвестната Hayabusa. Мотоциклетът е с повече мощност и въртящ момент и ускорява по-бързо от който и да е шосеен мотор. За жалост обаче, спазва ограничението от 300 км/ч. За сметка на това, ще стигнем до последното деление на скоростомера за отрицателно време, без никакъв проблем, а и ще усещаме, че може още! Освен всичко, новото Kawasaki идва фабрично с ABS, режими на каране и тракшън контрол!
Двигател
Сърцето на мотора – двигателят – е един от най-добрите, които може да намерим в байковете. Мощността на Kawasaki ZZR 1400 е 200 кн.с. подкрепени от зашеметяващите 161 Nm въртящ момент. Увеличаването на мощноста се дължи на визуално нов двигател – по-дълъг ход на буталото с увеличена компресия, добри настройки на цилиндровата глава. Буталата са олекотени. Не само работата на мотоцикета е по-добра от преди, сега той е и доста по ефективен от към гориво.
Каране и управление
ZZR-а е малко по-спортен благодарение на подобреното окачване и шаси, което значи, че и се държи по-добре на пътя, независимо, че размерите му сочат друго. Монтирани са по-твърди пружини в предницата и задницата, за да дадат онова спортно усещане, което търсим, без да влияят особено на комфорта. Без проблем можем да одерем коляно в асфалта и да се накланяме почти до земята, но в същото време стабилността му при високи скорости е безспорна.
Оборудване
Фабрично мотоциклетът идва с ABS, както и състезателните спирачни дискове. По-важно е, че байкът е снабден с тристепенна система за тракшън контрол, която комбинира най-добрите характеристики на ZX-10 и GTR1400. Режимите на каране могат да се сменят в движение, стига да върнем газта до край. Задното окачване може да се регулира частично, а предното изцяло. Ако това не едостатъчно, списъкът с афтърмаркет части е доста дълъг и включва куфар и състезателни ауспуси Akrapovic.
Качество и издръжливост
Имайки предвид разумната цена… на практика си купуваме най-бързият мотоциклет на планетата със завършек и качесвто от най-висок клас. Няма причина да подлагаме под съмнение издръжливостта на мотоциклета, след като предишните двигатели са се доказали като непоклатими.
Стойност
Даваме 5 от 5 – има много в този мотор за цената си. Kawasaki ZZR 1400 е официално най-бързият масов мотоциклет на пазара и може да бъде и в нашия гараж за £11,500. Тракшън контрол, режими на каране, ABS – всичко това ни идва на готово. Перфектен спорт-турист, който е най-бързо ускоряващия байк на пътя!
История на моделя
2006: представен за пръв път
Спецификации
Макс. скорост | 300 км/ч |
Мощност | 200 кн.с. |
Въртящ момент | 161 Nm |
Тегло | 239 кг |
Височина на седалката | 800 мм |
Резервоар | 22 л |
Изминати км. с пълен резеровар | 290 км. |
Работен обем | 1441 куб. см. |
Двигател | 4 цилиндров, редови, 6-степенна скоростна кутия |
Рама | Алуминий |
Предно окачване | 43 мм, изцяло регулируемо |
Задно окачване | Единичен амортисьор |
Предни спирачки | 2×310 мм състезателни дискове, четирибутални спирачни апарати |
Задни спирачки | 250 мм диск, еднобутален спирачен апарат |
Предна гума | 120/70×17 |
Задна гума | 190/55×17 |