Всички ние имаме уникален начин, по който вършим нещата. Някои хора например правят точно две неща преди да слязат от мотора – завъртат ключа и пускат пачия крак. След кратки размисли стигнахме до извода, че има още някои неща, които трябва да се свършат преди да слезем от мотора и ако свикнем да ги правим ще си спестим доста беди.
• Използвайте Engine Run копчето за да изключите двигателя
Някои хора смятат, че това копче е там само за извънредни случаи. Не е вярно. Причините да използвате engine run-а са две. Първата е, че няма нужда да махате ръката си от ръкохватката, когато го правите. Освен това ще създадете мускулна памет и ако се наложи да изключите двигателя при извънреден случай, няма да имате проблем. Втората причина е, че копчето спира тока към електрониката и при разреждането на бобината няма опасност да я повредят.
• Изключете контактния ключ
Ако не го направите, фарът ще продължи да свети и ще изтощи акумулатора ви. Освен това ще оставите ключа на мотора си, което никога не е добра идея. Добре е да използвате лявата си ръка за това, за да можете да държите предната спирачка стисната.
• Спрете кранчето за бензина (ако имате)
Запекъл жигльор ще пропусне твърде много бензин. Ако запече, докато моторът ви е в гаража, това може да ви струва къщата и живота. Като палите мотора винаги превключвайте кранчето на позиция Run/On. По този начин елиминирате възможността да карате на резерва и да останете без бензин в средата на нищото.
• Пуснете пачия крак и се уверете, че е заключен на място.
След като подпрете мотора на пачи крак, трябва да се уверите, че е стабилно закрепен преди да слезете от него. (Вкарайте моторът на първа и го бутнете максимално напред, така че да не може да се движи повече преди да го подпрете на пачия крак.)
• Завъртете кормилото максимално вляво.
Мотоциклетът е неколкократно по-издръжлив на движение, когато предното колело не сочи право напред. Даже леко бутване отзад може да накара мотоциклетът да се придвижи напред и да сгъне пачия крак, освен ако предната гума не сочи встрани.
• Стиснете предната спирачка
Ако вградим у себе си тези шест прости стъпки преди да слезем от мотора си, със сигурност ще си спестим главоболия, разходи и нерви.
Първият съвет е НЕПРАВИЛЕН! Четете ръководствата на моторите, а не съвети писани от самоуки автори!
Ето какво пише в официалното ръководство на Honda CBR F4i
http://s30.postimg.org/lqbry663l/motor1.png
http://s3.postimg.org/44ol7xvpv/motor2.png
Авторът как ще коментира?