Шест неща, които да направим преди да слезем от мотора

Шест неща, които да направим преди да слезем от мотора

Всички ние имаме уникален начин, по който вършим нещата. Някои хора например правят точно две неща преди да слязат от мотора – завъртат ключа и пускат пачия крак. След кратки размисли стигнахме до извода, че има още някои неща, които трябва да се свършат преди да слезем от мотора и ако свикнем да ги правим ще си спестим доста беди.

 

•    Използвайте Engine Run копчето за да изключите двигателя
Някои хора смятат, че това копче е там само за извънредни случаи. Не е вярно. Причините да използвате engine run-а са две. Първата е, че няма нужда да махате ръката си от ръкохватката, когато го правите. Освен това ще създадете мускулна памет и ако се наложи да изключите двигателя при извънреден случай, няма да имате проблем. Втората причина е, че копчето спира тока към електрониката и при разреждането на бобината няма опасност да я повредят.

•    Изключете контактния ключ
Ако не го направите, фарът ще продължи да свети и ще изтощи акумулатора ви. Освен това ще оставите ключа на мотора си, което никога не е добра идея. Добре е да използвате лявата си ръка за това, за да можете да държите предната спирачка стисната.

•    Спрете кранчето за бензина (ако имате)
Запекъл жигльор ще пропусне твърде много бензин. Ако запече, докато моторът ви е в гаража, това може да ви струва къщата и живота. Като палите мотора винаги превключвайте кранчето на позиция Run/On. По този начин елиминирате възможността да карате на резерва и да останете без бензин в средата на нищото.

•    Пуснете пачия крак и се уверете, че е заключен на място.
След като подпрете мотора на пачи крак, трябва да се уверите, че е стабилно закрепен преди да слезете от него. (Вкарайте моторът на първа и го бутнете максимално напред, така че да не може да се движи повече преди да го подпрете на пачия крак.)

•    Завъртете кормилото максимално вляво.
Мотоциклетът е неколкократно по-издръжлив на движение, когато предното колело не сочи право напред. Даже леко бутване отзад може да накара мотоциклетът да се придвижи напред и да сгъне пачия крак, освен ако предната гума не сочи встрани.

•    Стиснете предната спирачка

Ако вградим у себе си тези шест прости стъпки преди да слезем от мотора си, със сигурност ще си спестим главоболия, разходи и нерви.

Сходни публикации

title="Бъди мото мачо, но хитро"
Бъди мото мачо, но хитро
Това го могат само китайците-осем души на един мотор
1665 кубиков двигател от 1950 година със 180 кн.с.
Зорница Тодорова спечели престижното рали „Тунис“
Мотоциклетите – едно от най-опасните забавления според BBC

  1. Владо каза:

    Първият съвет е НЕПРАВИЛЕН! Четете ръководствата на моторите, а не съвети писани от самоуки автори!
    Ето какво пише в официалното ръководство на Honda CBR F4i
    http://s30.postimg.org/lqbry663l/motor1.png
    http://s3.postimg.org/44ol7xvpv/motor2.png
    Авторът как ще коментира?

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

*