69 международно мотоциклетно изложение EICMA 2011 отвори врати вчера точно в 09.00 часа (10.00 ч. българско време). Разположено в 7 зали върху площ от 58,200 кв.м., то е домакин на 1,462 фирми от 43 държави. За церемонията по откриването президентът на EICMA- Корадо Капели бе поканил специално лидера от световния супер байк шампионат Джакомо Аугустини.
Първите два дни на EICMA 2011 са предназначени изцяло за медиите и бизнеса – допускат се само журналисти и търговци, като идеята е да се осигури по-делова обстановка. Въпреки това салоните бяха изпълнени с хора, а опашките на входовете не намаляваха чак до ранния след обяд. Всеки от основните производители на мотоциклети не беше спестил усилия и средства по отношение на щанда си – сигурен признак, че всички очакват ръст на пазара и са готови да се борят за по-голям дял от него.
В зала No.2 Yamaha разполагат с най-голяма площ. Близо до тях са MV Augusta и Harley-Davidson. Обособени са две специални зони – „Зелената планета”, където всичко се задвижва от екологични електродвигатели и „EICMA Custom” – зоната с големите и скъпи играчки за пораснали момчета. В интерес на истината трябва да отбележим две неща – че зелената зона не предизвиква изключителен интерес у посетителите и че последните модни тенденции по отношение на къстъмите, особено при европейските студия, клонят към т.нар. кафе рейсър стил – това са машини с по-скромни от традиционите размери и доста ретро визия.
Зала No.4 е приютила Honda, които имат един от най-големите щандове на тазгодишното изложение и отправят сериозно предизвикателство с изключително богата моделна гама нови машини. Тук са и Suzuki, които са акцентирали върху скутерите и атрактивни „кафе рейсър” предложения. Benelli пък ни изненадаха с оферти в почти всички класове возила.
В 6-та зала едноличен господар е Kawazaki, които показват няколко доста мускулести екземпляра, освен добре познатите ни вече чопъри, круйзъри и туристи. Тук могат да бъдат видяни предложенията на тайванският производител Kymco и скутерите на Peugeot.
Зала No.10 е окупирана от италианци. Aprilia, Gilera, Piaggio и Garelli са в центъра на експозицията. Прави впечатление амбицията на Aprilia да се утвърждава като марка с атрактивни модели в спортната гама. Много атрактивни и красиви мотоциклети предлага и Moto Guzzi. С няколко изключително красиви модела беше опровергано схващането, че тази марка е по-скоро част от историята.
BMW, които наскоро закупиха Husqvarna, безспорно могат да бъдат определени като кралете на EICMA 2011 със своята внушителна по размери зона. Останахме с впечатление обаче, че вниманието на германците е насочено основно към скутерите – отделно място и много нови предложения. Картинката на класа и стил в зала No.14 се допълва от Triumph. Британците показват всички разновидности на мощния Rocket III, спортни, ендуро и туристически мотоциклети.
В зала No.18 са настанени Ducati и KTM. За тях не ни остана време в първия ден на изложението, ето защо сряда ще започнем от зад напред. А след това ще отделим специално внимание на производителите на аксесоари, части, облекла и протектори.
С нетърпение очакваме и старта на гвоздея в програмата – спиращите дъха демонстрации и състезания на MotoLive. Уникалната външна зона е разположена върху оборудвана площ с големина 80,000м2. Арената е покрита с 5,500 м3 пръст (равна на 400 камиона); 6-те трибуни за публиката (представете си 17 огромни камиона, които носят 600 тона желязо) разполагат със седалки за 4,300 души; с 6,000 м. бариери са реализирани препятствията и 120 огромни прожектора ще осветяват района. Какво ще видим – повече от 460 състезателя ще мерят сили в 14 състезания, 6 от които международни, внушителни каскади и смразяващи акробатики, стънт, ATV фрийстайл демонстрации, МХ фрийстайл представление и още много други.
Ексклузивни материали и подробности за изложението ще намерите в новините на MOTO.BG.