Може би повечето фенове на легендарния байк на Suzuki – GSX-R, дебютирал през далечната 1985 година, са очаквали силно забележим фейслифт на върховата 1000-кубикова модификация за 2012 година.
Вместо това, основните промени по новото поколение на мотора остават скрити на пръв поглед, като единствената лесно отличаваща се новост е промяната във формата на изпускателната система. Добродетелите на 2012 GSX-R1000 обаче се крият дълбоко – олекотени с 11 процента, но уякчени бутала, оптимизирана форма на горивната камера, която допринася за по-добра динамика в ниските и средните обороти, както и за по-своевременна реакция при подаване на газ, нова спирачна система с 5-милимтрови дискове от Brembo и най-важното – намалено с 8 процента потребление на гориво.
Оптимизирани също така са цялата изпускателна система и командния компютър на двигателя (ECU), като в крайна сметка е постигната по-висока компресия в цилиндрите – 12,9:1, подпомагаща намаляването на разхода на бензин. По външния вид на GSX-R1000 не са настъпили почти никакви промени, като съвсем слаби изменения се забелязват в областта на захващане на предното колело и при леко освежените предни светлини.
В тайна засега обаче остава максималната мощност на мотора, тъй като производителят все още не е разпространил официалните му характеристики. Не се очаква чувствително изменение в цените на продукта, а Suzuki, както основната част от конкурентите си, ще разпространи ценовата листа и пълната официална информация за модела на задаващото се мотоциклетно изложение EICMA.