Мотоциклетът Honda CBR 1000 RR е сред любимците на мотористите. Машината тежи почти колкото 600 кубиковата версия, а със своята мощност скача в графата на най-добрите мотори правени някога.
През последните години, CBR1000RR получи няколко подобрения, но като цяло не виждаме радикални промени. Сега моторът има нови спойлери, който сменят стила, малко настройки по окачването, но все още си остава творение на Unit Pro-Link. Голямата разлика идва не от пружините, а в цилиндрите, което обещава много по-добра реакция.
Предното окачване също има своите подобрения, като сега Honda CBR 1000 RR е оборудвана с 43 мм. обърната вилка Showa с технологията на голямо бутало, използвана при мотори като Kawasaki Ninja и Suzuki GSX-R. По-големият обем сега намалява хидравличното налягане, което на свой ред позволява по-точни действия при първоначалния си ход и по-меко спиране.
Спойлерите са най-видната промяна по CBR-ката. Те следват идеята за многопластови спойлери, която подобрява аеродинамиката и създава по-голям въздушен джоб около моториста. Освен това по този начин, мотоциклетът всмуква повече въздух в охладителната система. Предната гума вече има специфичен спойлер, който намалява аеродинамично повдигане при по-високи скорости.
Инструментите на таблото също са обновени. Дигиталният LCD дисплей показва време за обиколка и на коя предавка се движи мотора. Тахометър предлага четири режима за визуализация на информацията.
Нови за модела за 2012 година на Honda CBR 1000 RR са и летите алуминиеви джанти с 12 спици, които заместват старите обръча от по 3 спици. Благодарение на джантите си, Honda твърди, че сега мотоциклетът ще е по-устойчив, а и предполагаме по-лек.
Новата 2012 отбелязва минимални промени по комбинираната ABS на CBR 1000 RR. Спортно ориентирана, системата има „модифицирано ефект при спиране, подходящ за спортно каране”. Honda твърди, че предното усилие намалява, когато се натисне задната спирачка, следвано от по-агресивно предно спиране, когато налягането се увеличи.
Очаква се 2012 Honda CBR 1000RR да се появи в шоурумите през декември на цена от $13.800 за базовия модел. Версията със C-ABS ще струва с $1000 повече. Добавя се и червена цветова схема, за да обогати досегашната черна, както и комбинация от бяло, синьо и червено, наподобяващи цветовете на HRC.
Honda казва: „Накрая CBR1000RR създава неразрушима връзка между машината и мотоциклета благодарение на отличния си баланс, прекрасно изпълнение и несравнимо усещане.”