С наближаването на 2012 година, листата на вълнуващите модели, които се очаква да се появят по шоурумите изглежда незначително малка, но за сметка на това голяма част от производителите залагат своите надежди на 2013 година.
Изтеклите в интернет снимки на FireBlade за 2012 година показват съвсем малки промени, вместо нещо революционно, а надеждите за много други нови модели са също така непривличащи вниманието. Сега обаче изглежда, че Honda ще се съсредоточат в пускането на новият си скутер в средния клас, а докато супербайкът на Ducati задоволява нуждите за мощност на потребителите, по нищо не си личи двата мотоциклета да срещнат сериозна конкуренция в лицето на нови мотори.
Сред другите очаквани нови попълнения през 2012 е и MV Agusta F3, който заедно с много други мотоциклети се появи в интернет и бе представен официално доста месеци преди да стъпи в магазините.
2013 година от своя страна, изглежда много по-интересна. От сега е ясно, че BMW ще пуснат своя водно-охлаждан заместник на GS (бе потвърдено, че версия на GS за 2012 няма да има промени спрямо сегашната), а от Triumph се трудят здраво над нова версия на своята Daytona 675, също очаквана през 2013 година.
Японските производители, които бяха засегнати особено силно в източна Европа от две вълни на рецесия и незадоволителни обменни курсове и бяха принудени да вдигнат цените, за момента мълчат, но вероятността от Yamaha да разкрият нова версия на R1 или R6 през 2013 се увеличава, докато от Kawasaki и Honda се очаква да подменят 600 кубиковите си модели по същото време.
И докато икономистите предвиждат растеж в Европа и Америка през 2013 и 2014, моментът може да се окаже подходящ за мотоциклетните производители. Дори и без бум, постепенното нарастване на продажбите може да възвърне заетостта, увеличаването на приходите и разходите на фирмите до преди кризисните нива през 2013-2014 година, съвпадайки с излизането на много мотоциклети, с които свикнахме през първите години на новото хилядолетие.