Мотоциклетът SMS4 125 на Husqvarna, копира моделите на компанията за шампионатът по супермото и е еднакво изящен в своите подробности. Но достатъчно ли е това за Husqvarna да направят легален за учащите се офроуд мотор, популярен колкото YZF-R125 на Yamaha? SMS4 125 не е най-евтиният байк за учащи се с цена от 3219 лири, но е по-евтин от новият скутер Lambretta LN125 и също така не е най-скъпият. Но това е един от най-желаните заради външният си вид, надеждния си двигател и способност да се забавлявате учейки се, мотоциклет.
Двигател
Четиритактовият двигател с четири клапана е силна единица. Съчетан с почти перфектна скоростна кутия, SMS-а развива приблизително 100 километра в час максимална скорост и не сменя различна предавка, освен ако връх с размерите на Сноудон се изправи пред него. Тинейджърите с набито око, жадуващи за мотор, ще разпознаят, че силуетът двигателя на Husqvarna-та е сходен с този на двигателите с водно охлаждане на Yamaha YZF-R125 и Rieju RS3. Има добра причина за това – и трите от тях за направени от Minarelli Италия, член на Yamaha Group. Няма система за впръскване на горивото при SMS-а, просто 28 милиметров Dell Orto карбуратор. Подаването на гориво е също толкова свежо, но малко по-лакомо при връщане на газта с цел спиране.
Каране и управление
Докато тънката, подобна на дъска седалка гарантирано ще Ви докара болки в задните части след 100 километра, няма нищо нередно в конструкцията на шасито. Окачването е балансирано, така че да предоставя гладко каране и да позволи завоите да се взимат с изпънат крак или дрифтирайки. Спирачните апарати са Brembo (разбира се) и работят перфектно (разбира се х 2) – нещо което не може да се каже за подобните, но по-евтини Тайвански/Китайски модели. Гледайте на SMS-а като на японски мотоциклет, но с италиански стил.
Оборудване
Както вече споменахме, Brembo спирачките оказват своето влияние за спирането на мощността и за подобряването на увереността на водача. Таблото LCD и в стил с мотора на него няма оборотомоер – всичко ненужно е свалено и са оставено минималният брой уреди, така че мотоциклетът да е легален.
Качество и издръжливост
Двигателят е с доказано качество и е известен с надеждността си, въпреки злоупотребите с него от небрежни и нетърпеливи младежи.Останалите части са предимно пластмаси захванати добре. Единственото нещо, което буди подозрения е автоматично прибиращата се странична стойка, която при накланянето на мотора надясно се прибира почти вертикално.
Стойност
Като се вземе предвид това, че моторът е вдъхновен от супермото класа и се представя на нивото на 125 кубиков, японски спортен мотоциклет разрешен за учащи се, и все пак по-евтин (Yamaha YZF-R125 в момента е около 4250 паунда), цената му е добра. За да потвърдим това може да кажем, че новата Lambretta LN125, която е тайвански скутер тип „ пали и карай”, е с цена от 3300 паунда. От това става ясно всеки с вкус към моторите, кой е правилният избор.
История на модела
Husqvarna SMS4 125 (2011)
Други версии
Husqvarna TE125: версия с ендуро външен вид на SMS4, с 21 инча предна гума и 18 инча задна.
Технически характеристики
Максимална скорост | 110 км/ч. |
Мощност | 14 конски сили |
Въртящ момент | 12 Nm |
Тегло | 117 кг. |
Височина на седалката | 900 мм. |
Капацитет на резорвоара | 9.5 литра |
Обем на двигареля | 125 куб. см. |
Особеносоти на двигателя | Водно охлаждаен, 4 вала, SOHC, четиритактов, един цилиндър, шест скорости |
Рама | Стоманена |
Настройка на предното окачване | Няма възможност за настройване |
Настройка на задното окачване | Натягане на пружината |
Предни спирачки | Единичен 260 мм. диск с двубутален спирачен апарат Brembo |
Задни спирачки | Единичен 220 мм. диск с еднобутален апарат Brembo |
Размер на предната гума | 110/70 x 17 |
Размер на задната гума | 140/70 x 17 |