Първа отборна победа за родния картинг в генералното за Еврошампионата

Първа отборна победа за родния картинг в генералното за Еврошампионата

От 8 до 11 септември, на пистата „Картодромо” в покрайнините на Атина, се проведе последният уикенд от Еврошампионата на източната зона по картинг. Изпитание за голяма част от пилотите бе трасето с дължина 1250 метра, заради сложната конфигурация, и в допълнение високите температури. Нашата страна беше представена във всичките четири класа.

При най-малките, клас „Мини”, маратона от състезания преди последното, даваша надежди на Симеон Симеонов за стъпване на подиума в крайното класиране. Той бе на трето место във временното класиране. Още от тренировките и квалификацията стана ясно, че за запазване на позицията, младият пилот ще трябва да даде всичко от себе си. В първия ден, с много оспорвана борба, Симеонов запази шансовенте си, но получи силно натъртване за ребрата. Независимо от силната болка, с помоща на медикаменти, в неделя той увеличи аванса си от четвъртия и доказа, че е от бъдещите надежди на нашият пистов спорт.

В  KF-3 също имахме наш представител, варненецът Павел Лефтеров – лидер до момента в класирането. Не потръгна добре състезанието на Павел – още в първата серия направи фалстарт и независимо, че завърши втори, отнесе наказание от 10 секунди, което го изпрати на седма позиция за втория манш и естествено с по-малко точки за класирането. Независимо от това, Лефтеров успя да се концентрира в следващото съботно и в неделните състезания, и успя да стане шампион в югоизточната зона на стария континент.

И в останалите два класа – KF-2 и KZ-2, лидери бяха българи. Ако за KZ-2 това беше съвсем нормално, защото Мишел Георгиев е доказано име дори и във WSK – Световни картинг серии, то за Стефано Ловчалиев бе ясно, че ще е много трудно да запази позицията.

Стефано, нашият най-бърз и рутиниран пилот в KF-2, трябваше да се бори с опитни пилоти, участващи в световните серии. Второто място от квалификацията не бе успокоително, защото първият завой е изключително труден и в повечето случаи външния губи много позиции след преминаватето. След старта, Ловчалиев бе блокиран и остана шести. До края на манша успя да си върне втората позиция. Това се повтори и в следващите два манша, но най-критично стана в последния четвърти старт. Пловдивчанинът бе блокиран и избутан не само в първия, но и в останалите четири завоя на първата обиколка. Загубата на много позиции и 16-тото място го лишаваха от титлата в този момент, защото прекият му съперник – Дугаеску се движеше седми. С невероятно пилотиране, точни и безкомпромисни атаки, Стефано успя да стигне до второто място, преминавайки и през прекия си конкурент и спечелвайки шампионата в този клас.

В клас KZ-2 Мишел Георгиев доказа световната си класа, като спечели всички 4 манша и не остави никакви шансове на представителя на домакините Рафаел Орфанидис. Българинът бе избран за най-добрия пилот на финала на шампионата. В крайното класиране, доминацията на българите се бетонира благодарение на двама наши млади и перспективни пилоти  –  Александър Стоев, който стана вицешампион, и класиралия се на третата позиция Симеон Богданов, които също водиха тежка битка през целия сезон.

С трите шампионски титли на Лефтеров (KF-3), Ловчалиев (KF-2) и Георгиев (KZ-2), второто на Стоев (KZ-2) и третите на Симеонов (Mini) и Богданов (KZ-2), нашите пилоти успяха да спечелят за първи път отборната купа по картинг в Югоизточно-европейската зона.

Сходни публикации

title="Академията за млади пилоти проведе първи стартове"
Академията за млади пилоти проведе първи стартове
Марк Кома пръв при моторите на Дакар
Голямото каране!
Honda начело на първите MotoGP тестове
Марко Симончели влиза в залата на славата
FIM иска да увеличи броя на жените в мотоспорта


Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

*