С 40-ото издание на рали „Хеброс“ започва втората половина от шампионата на България по автомобилизъм. За разлика от всички предишни години, когато състезанието по традиция бе базирано в Пловдив, тази година то е преместено в курорта Хисаря. Днес вечерта на Площад централен от 18 часа е церемониалният старт на юбилейното рали, а утре по осемте етапа около курорта е самото състезание.
Общата дължина на „Хеброс“ тази година е 237,60 км, като от тях 84,34 км са събрани в 8 специални етапа. Стартът на първия автомобил е в 8,31 часа на площада в Хисаря. Най-дълъг е скоростната отсечка Каваклийка (18,85 км), а най-късото изпитание е Хисаря (3,60 км). И двете се карат по два пъти в рали „Хеброс“.
Практически с този старт от календара, шампионатът навлиза в най-решителната си фаза. Хеброс е първото от така наречените спринтови ралита, в които се точкуват единствено местата за генералното класиране. Месец след пловдивското състезание пък е „Сливен Рали“, в чиито два дни се начисляват допълнителни точки за екипажите в първата петица.
Това означава, че в момента намиращите се на второ и трето място пилоти – Петър Гьошев (Престиж Рали Тим, Пежо 207 S2000) – 86 т. и шампиона за последните две години Крум Дончев (Глобул Рали Тим, Пежо 207 S2000) – 53 т. трябва да завършат максимално близо или преди водача във временното класиране Димитър Илиев (Виваком Рали Тим, Шкода Фабия S2000) – 103, за да свият максимално разликата преди сливенския старт. Четвърти в класирането са баща и син Попови – Ясен и Даниел (М-Тел Рали Тим, Мицубиши Лансър Ево 9), които само от състезанието в Боровец събраха 24 т.
В първите три състезания от шампионата Димитър Илиев спечели два кръга (Траянови врата и Сърбия), най-бърз сред родната конкуренция в рали „България“ бе Петър Гьошев. От четирите топ екипажа единствено Илиев, който през 2010 г. спечели пловдивското рали има опит от специалните етапи. През миналата есен и Дончев, и Гьошев, и Попов не стартираха по трасетата край Хисаря.
„Несъмнено това ми дава предимство – казва Димитър Илиев. – Въпреки това с моя навигатор Янаки Янакиев се опитахме да направим още по-добри записки на трасетата и се надяваме отново да Бъдем най-бързия екипаж тук.“
Причините за преместването на пловдивското рали в Хисаря са чисто финансови, след като за повечето от традиционните скоростни отсечки в Родопите не могат да бъдат намерени пари, за да се реновират пътищата, по които повече от 30 години са се водили битките в това изключително престижно автомобилно рали. През 2009 г. пак по финансови причини бе съкратен първият от двата дни на „Хеброс“, като тогава като претекст беше използвано земетресението в района четири дни преди състезанието.
В предварителния списък на участниците за юбилейната надпревара са регистрирани 18 автомобила, което е най-високия брой на участници от досегашните три ралита.