Организираната група е зависима от уменията и преценката на водача, но в много неща е по-зависима от последния мотор, за да достигне успешно дестинацията си.
Нека първо дискутираме очевидната роля на последния мотор при промяна на лентите на групата. Почти винаги престрояването е започнато от водача на групата, но има случаи, когато последния мотор трябва да го направи. Например, ако групата пътува по магистрала и последния моторист (Ще го нарека Боримечката, защото последен моторист звучи грозно и непочтително към отговорната му задача) забележи, че някой ТИР тормози групата (диша във врата на мотористите или надува свирката си (а техните свирки са много силни)) правилната реакция на последния моторист е да увеличи разстоянието между него и следващия мотор пред него и да се свърже по радиостанцията (каквато в България има на всеки от моторите, а на червените – по две) напред със водача и да препоръча престрояване в дясната лента и защо е нужно.