Honda Europe бе помолена да създаде модерна версия на всеизвестния мотоциклет CBR600F – модел, който се появи на 600 кубиковата арена през далечната 1987 година. С благословията на Япония, CBR600F ABS вече е завършен. Моделът е лесен за каране, удобен, добре изглеждащ и може да бъде каран бързо много, много лесно. Цената не е много висока, но това се дължи на факта, че е произведен в Италия и заради вече тестваното шаси на CB600F Hornet.
Двигател
Изпитан и сигурен, двигателят идва от мотоциклетът CBR600RR. Honda взима мотора, модифицира го за по-малко мощност, но добавя по-добра ефикасност на ниски и средни обороти. Използлван при Hornet 600 и още няколко други средно тежки модела, двигателят се е доказал като идеален за ежедневно каране, което да е лесно и забавно. Скоростната кутия и всяка част по двигателя са с доказано качество. Електрониката и директния горивен инжекцион дават хирургическа точност при реакцията при подаване на газ, за да превърнат мотора в един от най-лесните за управление.
Каране и управление
Мотоциклетът Honda CBR600F е перфектно балансиран за извън градско каране. При по-ниска скорост, леко тежката предница осигурява самочувствие и сигурност в способностите. Предното и задното окачване са регулируеми, но това се налага, само когато носите багаж или втори пътник (или и двете). Имайки предвид, че CBR600F е за начинаещи любители на спортните мотори, машината с лекота „танцува” на пътя. Спиране, накланяне и много газ – всичко това няма да се отрази по никакъв начин на шасито. Позицията на моториста е истинска благословия – нито гръбнако-чупеща суперспортна поза, нито войнишки изправена. Стилът на кормилото е идеално съчетан със стъпенките и височината на седалката, за комфортно возене километри наред.
Оборудване
Оборудването не е никак много, но това се вижда и в цената. Honda CBR600F е снабдена с вече познатата система за безопасност – Комбинирана антиблокираща система (C-ABS), която се превърна в стандарт за всички модели на Honda и работи без да бъде натрапчива. Единичният преден фар е хубав, но въпреки всичко това е само фар.
Качество и издръжливост
Ако приемем Hornet за добър, то CBR600F е перфектен – въпреки че е сглобен в Италия, той бива следен по същите изисквания и стандарти, както в японските заводи. Ако се съмнявате в здравината на италианското производство, не се притеснявайте – двигателят на мотора е сглобен в Япония и пренесен до Италия. При първоначалните тестове, журналистите затвърдиха, че машината е добре конструирана, без да има пропуски в спойлерите и останалите обичай проблеми.
Стойност
От Honda се надяват да продават CBR-ката като топъл хляб и за това са я оценили много точно. Въпреки това, моторът не е толкова достъпен като Yamaha XJ6 Diversion F ABS, но имайки предвид покачващата се цена на суровите материали и валутните курсове, цената не е толкова лоша, особено след като мотоциклетът е наистина толкова добър, колкото всички очакват.
История на модела
1987-2006: Honda CBR600F
2011 – реконструкция и представяне на новия мотор CBR600F ABS
Спецификации
Мощност | 100.6 кн.с |
Въртящ момент | 64 Nm |
Тегло | 194 кг. |
Височина на седалката | 800 мм |
Резервоар | 19 л |
Работен обем | 599 куб.см |
Двигател | 16 клапанен, четиритактов, четирицилиндров редови DOHC с водно охлаждане. Шест степенна скоростна кутия |
Рама | Алуминиева рама и шарнир |
Предно окачване | Регулируемо |
Задно окачване | Регулируемо |
Предни спирачки | 296 мм двойни дискове и трибутални спирачни апарати |
Задна спирачка | 245 мм единичен диск и еднобутален спирачен апарат |
Предна гума | 120/70 x 17 |
Задна гума | 180/55 x 17 |