Изпускането на мотора не е грях, да останеш отдолу е

Изпускането на мотора не е грях, да останеш отдолу е

Подозираме, че много хора мислят, че изпускането на мотора трябва да бъде избегнато на всяка цена, че изпускането на мотора е опасно, че опитните мотористи просто не правят такова нещо.

 

ГЛУПОСТИ!!! Не познаваме никого с няколко години опит на две колела, който не е изпускал мотора си или рано или късно го прави.

Изпускането на мотора е срам. Това е едно от нещата, за които се бъзикаме на сбирките, но не е опасно.

Виждали съм много опитни мотористи да спират и да слизат от моторите си без да пускат пачия крак след дълго каране. Виждали съм хора да се качват на моторите си на път с десен наклон, което води до падане на мотора надясно. Виждали съм как крак се хлъзга на пясък и мотора пада преди да успеете да мигнете. Но при всички случаи това не е довело до повреди по мотора или наранявания по моториста.

Не е грях да изпуснете мотора, но е глупаво и опасно да останете под него.

ПЪРВИЯТ УРОК, който даваме на човек, който се качва на по-голям мотор, е как да го изпуска. Ако още не кара голям мотор е добре да се намери такъв, на който да се научи – например Honda Gold Wing.

Първо закарваме мотора на относително равен терен с тревна повърхност и изключваме двигателя. Караме моториста да наклони бавно мотора наляво. Преди това сме обяснили, че идва един момент, в който центъра на тежестта ще се премести настрани от мотора и по-голямата тежест ще бъде на неговия (в случая ляв) крак. В този момент НИКОЙ не може да задържи Gold Wing и всеки опит това да бъде направено може да завърши с нараняване. Човекът трябва сам за себе си да прецени кога е достигнал този момент и да СПРЕ ДА СЕ ОПИТВА ДА ЗАДЪРЖИ МОТОРА. Трябва да пусне долната (в случая лява) ръкохватка, бързо да стъпи на горната (в случая дясна) степенка и да стъпи възможно най-далече от мотора с долния крак докато мотора пада.

Ако това е изпълнено успешно накрая ще остане прав с единия крак на земята, другия на горната степенка, а мотора – между тях.

Изпускането на мотора не е грях, но да останеш отдолу е 01 Изпускането на мотора не е грях, но да останеш отдолу е 02

 

Обикновено отнема не повече от два опита, за да бъде това упражнение изпълнено правилно – първия опит обикновено завършва с падане на моториста на ръце. Ако това стане гo подсещамe да пуснат долната ръкохватка преди да ги издърпа долу. Втория път обикновено те се схващат идеята, че трябва да пуснат долната ръкохватка, да преместят МНОГО БЪРЗО тежестта си на горната степенка и да стъпят далеч с другия крак. Това упражнение не се забравя дълго време след като е научено.

Когато мотора вече е долу, на моториста се показва, че поне при Gold Wing-а, колелата остават на земята заради двигателя и предпазителите на страничните куфари и няма никакви повреди по мотора. Това много засилва увереността на моториста.

Следващият урок, разбира се, е как се вдига 400 килограмов мотоциклет от земята.

Между другото разширяваме този урок към дискусия кога трябва краката ви да останат на степенките и кога е безопасно да стъпите на земята докато мотора пада: Ако се движите по-бързо отколкото вървите – дръжте краката си горе! Ако се движите по-бавно от това – изправете се на горната степенка и стъпете (дори може и да отскочите) далеч с долния крак.

ПРЕДУПРЕЖДЕНИЕ!!!

Ако ще се упражнявате с вашия мотор УВЕРЕТЕ СЕ, ЧЕ ИМА НЯКАКЪВ ВИД ПРЕДПАЗИТЕЛ ЗА ДВИГАТЕЛЯ ЗА ДА ИЗБЕГНЕТЕ ПОВРЕДИ!!! Неколкократно е изпускан Gold Wing-а нарочно или случайно без каквито и да е повреди, но вашият мотор е непознат. Бихте могли да проверите с голяма плоскост (например голямо парче картон), като поставите единия край на гумите и видите дали нещо различно от степенките и предпазителя на двигателя (краш тапи, краш барове) се опират в тази плоскост (отчитайте, че в повечето случаи степенките се сгъват). Ако нещо друго се опира е възможно да се счупи при падането на земята.

ПРЕДУПРЕДЕНИ СТЕ!!!



Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

*