Ducati 1198SP

Ducati 1198SP

Ducati замени модела си 1198S с нова, по-добра версия – 1198SP. Основните характеристики на мотора са електрическа бърза трансмисия, заден амортисьор Ohlins TTX, подобрен съединител и по-голям горивен резервоар от 18 литра. Общото тегло на мотоциклета е намалено с 1кг. като сега сухото тегло е 168 кг. Версията SP е възможно най-доброто подобрение на 1198-цата, като изключим разбира се лимитираната серия 1198R Corse. Брутално мощният мотоциклет има нужда от много добро окачване, за да покаже в най-добра светлина машината – просто епично. Големият резервоар бе наистина наложителен, а сменения съединител прави управлението много по-лесно. Моторът разполага с осем степенна система за контрол на триенето, но в сревнение с послената генерация системи като в BMW S1000RR и Aprilia RSV4 Factory SE, някак бледнее.

Двигател
Няма никакво съмнение, че брилиантния двигател с мощност 170 кн.с. на 1198 SP е произведение на динамично съвършенство, но същевременно е и малко шумен. Когато сме на ниска предавка ще ни се прииска да вдигнем предна гума и да завъртим газта докрай. Принципно това звучи добре, но в действителност не е точно така. На трудни писти или участъци от пътя може да бъде трудно да съчетаем газта и качването на четвърта предвака като искаме предната гума да не е във въздуха, особено между завоите. Благодарение на тракшън контрола (DTC) и високите настройки водят до резултата, че DTC рязко намалява мощността. За ежедневните условия за каране бихме предпочели по-малкият мотор 848 Evo.

Каране и управление
Всички знаем, че моторите на Ducati могат да бъдат недостижими на писта, но при стандартни настройки моторът SP е пригоден така, че сравнително бавно и плавно сменя посоката. Има голям пренос на тегло от предницата на задницата, когато освободим огромния въртящ момент от двигателя и опираме до помощта на най-добрите спирачки, а именно Brembo с преден моноблок спирачен апарат. Има много какво да се нагоди по предната вилка Ohlins, а новият заден амортисьор Ohlins TTX е пригоден да пасне на всеки моторист и условия. Това е пистов мотор с фарове и продължителното каране на задна гума е възможно, но неудобното положение на моториста и твърдата седалка много скоро ще бъдат забелязани.

Оборудване
Заедно с електрическата бърза трансмисия и нов съединител, който прави възможно двигателя да се справя със завоите плавно и леко, Ducati 1198SP бъка с благинки. Мотоциклетът е оборудван с вилка и амортисьор Olhlins, радиални моноблок спирачни апарати Brembo, гуми Marchesini, карбонов преден калник, магнезиеви спойлери, контрол на триенето и бордови компютър.

Качество и издържливост
Както може би преполагате, моторът Ducati 1198SP е перфектно сглобен и с чудесна завършителна обработка. Що се отнся до издръжливостта, Ducati-та просто не се чупят в наши дни.

Цена
Със сигурност ще се наложи да платите допълнително за предпазителя на резервоара, но стойността на моторът е поносимо добра, имайки прдвид качеството на изработка, електроника и вид, които получаваме. Разбира се, може да се снабдим с чудесна машина със също толкова добра електроника и изпълнение, но във формата на Aprilia RSV4 Factory SE и BMW S1000RR.

История на модела
За пръв път моторът е представен през 2010 година

Други версии
Ducati 1198
Superbike 1198 R Corse Special

Ducati 1198SP 1 Ducati 1198SP 2 Ducati 1198SP 3 Ducati 1198SP 4

Технически характеристики:

Работен обем: 1198.4 куб.см
Вид на двигателя: L-образен, двуцилиндров , четиритактов
Мощност: 169.95 кн.с. при 9750 об/мин
Въртящ момент: 131.40 Nm при 8000 об/мин
Ход на предно окачване: 120 мм
Ход на задно окачване: 127 мм
Преднни спирачки: двойни 330 милиметрови,4-бутални спирачни апарати с ABS BREMBO
Задни спирачки: единичен диск с 2-бутален спирачен апарат BREMBO
Диаметър на предни спирачки: 330 мм
Диаметър на задни спирачки: 245 мм
Размери на предна гума: 120/70/zr17
Размери на задна гума: 190/55/zr17
Тегло, включително течностите: 168.00 кг
Резеровар: 17.00 л

 

Ducati 1198SP участва и в годишните награди на MOTO BG „Мотоциклет на годината 2011”. На специалния уеб сайт на наградите – awards.moto.bg може да дадете своя глас за най-добрата според Вас машина за тази година.



Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

*