
Вдъхновен от отличника на Kawasaki Z1000, байкът SX попада в пропастта между гол мотоциклет и пистово ориентирания ZX-10R, което го кара да израсне в йерархията на мотоциклетния свят. Мотоциклетът доставя 140 кн.с., вградени в четири мотора, което му дава потенциал за спортен байк. Благодарение на новата седалка е създаден изключителен комфорт, намалени са вибрациите, а допълнителните аеродинамични форми го правят изключително удобен за дълги разстояния. За много състезатели, това е всичко, което са искали в един мотор – практичен, забавен, а в същото време много по-привлекателен от конкуренцията си.
Двигател
Двигателят е същият – 1043 кубиков с четири цилиндъра като на Z1000. за щастие Kawasaki не са преобразили двигателя и не са променили нито един фактор, който го прави толкова забавен, така че той все още ще доставя 138 кн.с. Не всичко е така и с върховата мощност – има прекрасна сила при 4 000 об/мин и удивително разпределение при средната мощност. При увеличаване на оборотите има леко превъртане на 7 000 об., което ни дава жар. Горивната система е отлична – един от най-добрите мотори в момента.
Каране и управление
Също като Z1000, байкът SX разполага с хоризонтално разположен заден амортисьор и 41 мм напълно регулируеми вилки. Тъй като SX е 10 кг по-тежък от стандартните Zed, окачването е променено, рейката също е с една част по-малко. Мотоциклетът предлага голяма сигурност и заема твърда позиция на пътя. По-голям е, по-туристическо ориентиран, в следствие на седалката, която предлага по-голям комфорт както за моториста, така и за пътника.
Оборудване
От мотоциклетната компания Kawasaki са се опитали да придадат на SX възможно най-спортен вид, за да привлече повече спортни ентусиасти. Стъклото е уголемено, при това може да се фиксира в няколко позиции, окачването е регулируемо, а кормилото – повдигнато. Въпреки всичко, SX може да се похвали с радиални спирачки, мулти реголируемо окачване и квадратни секси ауспуси. Мотоциклетът SX също така разполага с по-голям резервоар, в сравнение със Zed – капацитетът е увеличен от 15 на 19 литра.
Цена
Мотоциклетът SX (който е със ABS като стандартно оборудване) ще се предлага за по-малко от £ 8 799. Първоначално изглежда малко скъпичко – особено ако го сравняват с по-евтини мотоциклети като Suzuki GSX1250 и Honda CBF1000. Да, Kawasaki е по-добър мотор, но това оправдава ли високата цена?
История на модела
Създаден: 2010 година
Технически характеристики
Мощност | 138 кн.с. |
Въртящ момент | 110 Nm |
Тегло | 228 кг. |
Височина на седалката | 822 мм. |
Капацитет на резервоара | 19 литра |
Работен обем | 1050 куб.см |
Рама | алуминиева |
Предно окачване | изцяло регулируемо |
Задно окачване | плаващо |
Предни спирачки | 120/70×17 |
Задни спирачки | 250 мм. диск |
Предна гума | 120/70 x 17 |
Задна гума | 190/50 x 17 |