През 2005 година Triumph за последен път актуализира своя модел Triumph Speed Triple като го оборудваха с нов 1050 кубиков двигател. Пет години по-късно Triumph намери за добре да се актуализира като направи основен ремонт както и преобразува своя най-продаван модел – 65 000 продадени модела от 1994 година насам. За своя нов модел за 2011 година Speed Triple има изцяло ново шаси, рама както и шарнир. Промяната на кръглото стъкло и хромирания двоен фар за модерните пластмасови елементи може да бъде погрешно за Triumph. В края на краищата, нещо толкова емблематично може да понижи M1 до 72 км.ч като ограничи максималната скорост. За щастие Triumph има място за новата версия и може би Speed Triple е най-добрия гол мотоциклет.
Двигател
Мотоциклетът Speed Triple за 2011 година е оборудван с 1050 кубиков двигател, който може да тегли и замък сам със своя отвесен въртящ момент и все още да има възможността да се бяга с спортните мотоциклети. Както знете, двигателят на мотоциклета е доста специален – претърпял е модификации, довели до увеличение на неговата мощност с 5 кн.с. до 135 кн.с. и на максималния му въртящ момент от 103 на 111 Nm. при 7 750об/мин. Теглото с пълен резервоар пък е намалено от 217 на 214 кг.
Каране и управление
Новата рама позволява Triumph да разпредели теглото между двете оси, като двигателят е преместен напред. Резултатът е подобрени управляемост и стабилност.
В крайна сметка мотоциклетът е толкова лесен за управление във всяка една ситуация. Бърз, може да се кара и в градски условия – всички правомощия сега са в Speed Triple. Седалката е по-тясна и с по-ниска височина, което го прави удобен дори и за по нисичките байкъри. По-малкия радиус на завой също прави живота на мотоциклетиста по-лесен.
Качество и издръжливост
Не отнема много време, за да забележите новата рама, шарнир както и компонентите на шасито за завършени перфектно. Triumph поставя голям акцент върху детайлите, които трябва да успокоят предишните коментари за попадане на вода в комутационна апаратура. Въпреки, че двигателят е променен, от Triumph твърдят, че двигателят не се претоварва дори и на максимални обороти.
Цена
Новият байк с три години развитие за гърба си, който включва и подобрени компоненти може би ще тревожи нашите портфейли. Triumph успя да задържи цената на новия Speed Triple до £8599, което е само с £400 повече от предишния модел.
История на модела
1994: Великобритания въвежда стоманени рамки на 885 кубиковия Speed Triple кафе рейсър
1997: слтил Streetfighter (двоен фар), 885 кубиков Speed Triple
1999: Великобритания въвежда 955 кубиков двигател на Speed Triple
2005: Великобритания въвежда 1050 кубиков двигател на Speed Triple
2011: Великобритания въвежда пълно преобразяване на Speed Triple
Други версии
2004: Triumph Speed Triple Special Edition – нови цветове
2009: Triumph Speed Triple Special Edition 15th Anniversary – черен с червени детайли и Джон Блур на резервоара
2010: Triumph Speed Triple SE – първият двуцветен (черно/бяло)Speed Triple,както и обновено окачване
Технически характеристики
Мощност | 133 кн.с. |
Въртящ момент | 111 Nm |
Тегло | 214 кг. |
Височина на седалката | 825 мм. |
Капацитет на резервоара | 17.5 литра |
Двигател | 1050 куб.см, четиритактов, DOHC, шестстепенна скоростна кутия, инжекцион |
Рама | алуминиева |
Предно окачване | изцяло регулируемо |
Задно окачване | изцяло регулируемо |
Предни спирачки | 2 х 320 мм. дискове Brembo |
Задни спирачки | 255 мм. диск Brembo |
Предна гума | 120/70 х 17 |
Задна гума | 190/55 х 17 |