Yamaha FZ8

Yamaha FZ8

Първият модел мотоциклет на Yamaha от серията Fazer – FZS600, както и последвалите го модели винаги са представлявали образ на скъп мотор – такъв, с който може да си прекараме забавно навсякъде и по всяко време. Сега обаче се появиха моторите XJ6 и Diversion, които запълват нишата на по-евтиния пазар и дългосрочно се настаниха там след спирането на FZ6 S2 и FZ6 Fazer. Yamaha представя нов мотоциклет – FZ8 и полу голата версия – FZ8 Fazer. Освен че работният капацитет сега е увеличен до 779 куб.см, FZ8 покорява пазара с подобрение в работата на машината, както и с нова рама и шарнир от лята сплав и не много евтина ценова табелка.

Макар да е предназначена главно за мотористите в Европа, където мотоциклетът на Kawasaki  Z750 владее продажбите, машината на Yamaha има своите заслуги, които трябва да бъдат оценени подобаващо. Например не е толкова стряскащо като да се качиш на 1000 кубиковото чудовище FZ1 1000 – просто всеки може да яхне мотора и да се забавлява. Като цяло мотоциклетът от японския производител заслужава висока оценка, но цената от £7920 оставя голяма дупка за по-евини машини като Kawasaki Z750, Triumph Street Triple и др.

Сглобен от части - Yamaha FZ8 2010 01 Сглобен от части - Yamaha FZ8 2010 02

Двигател

Мотоциклетът FZ8 има същия картер като на 1000 кубиковия модел FZ1, но има олекотен колянов вал за по-бърза реакция на двигателя, а размера на цилиндъра е намален, за да се постигне намаляването и на работния обем от 1000 до 779 куб.см. Ходът на буталото остава същия, което дава на FZ8 безпроблемно каране подсилено с безупречна работа на горивото. Заявените 106 кн.с. и 81 Nm въртящ момент не заучат много за днешните стандарти. Все пак, ако искате повече мощност е по-добре да се насочите към FZ1 със 150 кн.с. От друга страна, ако искате да не сваляте усмивките от лицата си и да имате книжка за по-дълго – по-добрият избор е FZ8.

Сглобен от части - Yamaha FZ8 2010 03

Каране и управление

Моторът Yamaha FZ8 има тип спортно шаси и шарнир. Именно за това остава загадка защо японците не са направили предното окачване да бъде регулируемо, а само задното. Отговорът на марката е, че е по-добре, ако мотористите не променят сами окачването на мотоциклетите си. Отпред возията се усеща наистина мека и плавна особено при спиране. За сметка на това няма особено добро усещане на ездача за предната Bridgestone BT021 гума. Задната не е толкова зле.

Освен окачването, FZ8 е конструиран за лесно управление, използвайки шаси, базирано на онова на FZ1. Щастливият моторист е онзи, който се шмугва измежду колите в натоварения градски трафик като стрела, а FZ8 е Бог в това отношение.

Сглобен от части - Yamaha FZ8 2010 04

Оборудване

Алуминиевата рама и шарнир са компоненти, с които може да се хвалите – по-голямата част от конкурентните мотори използват стоманена, тръбовидна рама и шарнири. Останалото от мотоциклета е стандартно (буквално). Можем да кажем, че Yamaha FZ8 е смесица от всичко – двигател от FZ1, стопове отново от FZ1, предна гума от XJ, преден фар от XJ6, навигация от FZ (макар и с различен заден фон), предни спирачки на старата R1 и т.н. Новата технология идва от дължината на цилиндрите – 2 и 3 са дълги, а 1 и 4 по-къси. Това е направено с цел да се подобри работата на мотора на средни обороти. Шок! Дори ужас! Колкото и да ни е трудно да повярваме в изпускателната система на FZ8 няма Exup клапа. Вместо нея, тръбите на ауспуха са най-тънките и дълги, отколкото на който и да е мотоциклет Yamaha  до сега.

FZ8 Fazer има щастието да има някой друг спойлер повече, което върши прекрасна работа на по-дълги преходи.

Сглобен от части - Yamaha FZ8 2010 05 Сглобен от части - Yamaha FZ8 2010 06

Качество и издръжливост

Компактна, стегната, серията FZ идва с дълга история на качество и здравина. Както казахме, моторът е сглобен от различни части на други байкове и винаги има шанс нещо да не издържи. Шансът може да не е голям, но именно това не бихте искали да се случи на новият ви мотор, кола, компютър и т.н.

Цена

Е, стана дума и за цената. £7920 (18 000 лв.) за Yamaha FZ8 си е много. Доказателството е, че има достатъчно голям брой мотоциклети, които предлагат същите, ако не и по-добри характеристики и то за по-малко пари – Suzuki Bandit 1250 за £6099 (13 900 лв.), Aprilia Shiver – £6150 (14 000 лв.) и още други.

Сглобен от части - Yamaha FZ8 2010 07

История на модела

1998-2004: FZS600 Fazer
2000-2001: FZS600-S Fazer (серия със специална боя)
2003-2007: FZ6 Fazer
2004-2007: FZ6
2007-2010: FZ6 S2
2007-2010: FZ6 Fazer S2

макс. мощност – 106 кн.с.
макс. въртящ момент – 81 Nm
тегло – 211 кг.
височина на седалката – 815 мм.
капацитет на резервоара – 17 литра
единица за разстояние – мили
работен обем – 779 куб.см.
характеристики на двигателя – водно охлаждане, DOHC, 16 клапанен, четиритактов, редови, четирицилиндров. Шест степенна скоростна кутия.
рама – лят алуминий – рама и шарнир
предно окачване – нерегулируемо
задно окачване – не изцяло регулируемо
предни спирачки – 310 мм. дискове с 4 бутални спирачни апарати
задни спирачки – 267 мм. диск с еднобутален спирачен апарат
размер на предна гума – 120/70 x 17
размер на задна гума – 180/55 x 17


Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

*