
Икономическата криза и инфлацията разбиха пазара на повечето мотоциклетни производители. Suzuki представи своя нов 1250 кубиков модел за 2010 година – GSX1250F на цена по-ниска от 15,000 лв. Цената всъщност е малко висока, тъй като от механична гледна точка, мотоциклетът е почти същия като Bandit 1250SA. Това обаче се дължи на спойлерите и аксесоарите на мотора, които го правят по-удобен и по-спортен.
Двигател
1255 кубиковия двигател работи без усилия и преди се намираше в Bandit 1250 – мощността е концентрирана в ниските и средните обороти с безпроблемна работа. Високите обороти са малко недомислени, но през повечето време най-добре ще е да превключвате скоростите по-бързо и да държите стрелката около 4000 обр.мин.
Каране и управление
Теглото на мотора Suzuki GSX1250F с цялото снаряжение е 257 кг., но успява да ги прикрие. Седалката е разположена ниско, а кормилото – високо, което го прави удобен за ниските скорости в градския трафик, както и на дълъг път. Друсането разкрива границата на евтиното окачване. Това не е непоправимо – нужно е само да регулираме хода на амортисьора. Гладките пътища не са проблем, защото Suzuki GSX1250F се управлява лесно. ABS системата също е добра – има обаче леко пулсиране в ръчката, което не е силно и не е толкова често – това се случва обикновено на хлъзгави пътища.
Оборудване
За своите близо 15,000 лв. (£7000), големият мотор няма особено много джаджи по себе си като стандарт, но пък всичко, което GSX1250F е от полза. Получаваме мотоциклета с централна стойка, можем да регулираме височината на седалката от 805 до 825 милиметра. Мотора е оборудван и с индикатор за горивото и скоростите, както и датчик, който ни сигнализира, когато сме преминали на резервно гориво. „Резервата” е 5,5 л. от 19 литровия резервоар, така че първото предупреждение е рано, а последните предупреждения са, когато има само един останал литър. Страничните огледала на мотора също са добре разположени.
Качество и издръжливост
Обикновено Bandits са здрави от към механика, но с ниско качество на конструкцията. Стоманената рама на Suzuki GSX1250F хитро е прахово обработена, но затягането и инсталацията ще пострадат много, ако не почистите мотора до блясък след каране в лошо време. Дизайнът е практичен – спойлерите са добре направени, а металическата боя изглежда чудесно. Може би ще се наложи на онези, които мият мотоциклета си с водоструйка да се научат да използват гъба и кофа.
Цена
GSX1250FA по нищо не отстъпва на по-скъпите модели на конкуренцията си, но е удивително евтин, имайки предвид, че цените на мотоциклетите на пазара се вдигат. Машината е малко по-скъпа от 600 кубиковите мотоциклети и от четири-пет годишен мотор от същия клас.
История на модела
2010 г. – нов модел
Други версии
Suzuki GSX650F 2007 – същата концепция, но в по-малък обем. Bandit 650SA и GSX-R предлагат на любителите на спортните мотори повече комфорт на достъпни цени.
максимална скорост | – 230 км/ч |
мощност | – 96 кн.с. |
въртящ момент | – 107 Nm |
тегло | – 272 кг. |
височина на седалката | – 805 мм. |
капацитет на резервоара | – 19 л. |
изминати километри с един резервоар | – 240 км. |
работен обем | – 1255 куб.см |
двигател | – 16 клапанен, редови, четирицилиндров. 6-степенна скоростна кутия, верига |
предно окачване | – регулируеми амортисьори |
задно окачване | – регулируеми амортисьори |
предни спирачки | – 2х310 мм. диска, четирибутални спирачни апарати Tokico, ABS |
задни спирачни | – единичен 140 мм. диск, еднобутален спирачен апарат Nissin, ABS |
предна гума | – 120/70-17 |
задна гума | – 180/55-17 |