Звярът на Ducati за 2010 г. – Streetfighter S

Звярът на Ducati за 2010 г. – Streetfighter S

Ducati Streetfighter S събира в себе си иновации, както в техническо, така и във визуално отношение. Моторът има страхотно присъствие на пътя и със сигурност се забелязва от далеч. Всичко това се дължи на голямата конкуренция в най-разрастващия се клас мотоциклети, а и трябва да се оправдаят близо 29-те хиляди лева, за чисто нов модел.

Ducati твърдят, че това е най-лекият мотор в своя клас – само 167 кг. (17 кг. по-лек от S4R), както и че е най-мощното голо Ducati произвеждано някога. Двигателят е с хибриден мотор между моделите 1098 и 1198 с водно охлаждане и максимална мощност от 155 кн.с.. Рамата е модифицирана за по-добра стабилност, както и е снабдена с малко по-дълго рамо. Ducati Streetfighter S има много добро задно и предно окачване, контрол на триенето, както и вградена система за анализ на данни.

Двигател

Двигателят не надхвърля предварителните очаквания, но все пак е способен да накара Honda CB1000R да изглежда като дамски мотор и е пряка конкуренция на Speed Triple. Мотоциклетът няма нужната мощност при ниските обороти, както КТМ, но във високите, моторът показва огромна разлика. При подаването на газ, машината няма никакви проблеми. Чисто изпълнение, без колебания и всеки милиметър при завъртането на дръжката се усеща при задната гума. Максималния въртящ момент е при 9,500 обр./мин., което е и същата позиция, при която се достига и максимална мощност. Това означава, че трябва наистина да вдигнеш оборотите, за да го караш на макс. На пътя това не представлява проблем. Има две теории защо Ducati не са променили характеристиките на мощността. Едната е, че ако го направят, моторът ще взима трудно завоите, а другата е, че ще цената на машината ще се промени, тъй като ще е нужно изработката на изцяло нов двигател. Ducati Streetfighter S има достатъчно мощност от 7000 обр./мин. нагоре, но амплитудата е малка за мотор като този, достигайки до крайните 10,250 обр./мин., когато вече сте в червената зона на оборотите.

Каране и управление

Шасито е много добро – позволява лесното влизане в завоите, като се използват най-свирепите масово произвеждани спирачки, като ви дава шанс да легнете максимално в завоя. Като казваме Streetfighter, очакваме да видим мотор, който пори въздуха и лети в завоите. Това не е точно така, тъй като тази машина е съобразена с всички изисквания на Европейския Съюз.

Оборудване

Ducati Streetfighter S е проектиран да бъде в центъра на вниманието и със сигурност има много какво да покаже. Макар и нестандартния му вид да ни изненадва, когато погледнем мотора като цяло, всичко започва да се нарежда. Като започнем с предния LED фар в стил Ауди (за пръв път и на мотоциклет), бронзовата рама и джанти (стандартната версия е с черна рама), големите, двойни ауспуси, както и най-възхитителните спирачки, които някога са били производствено монтирани на шосеен мотоциклет – четирибутални, моноблок спирачни апарати Brembo.

Качество и издръжливост

Изработката на Streetfighter S е добре направена, като използва най-качествените компоненти, които могат да се монтират на нейкид мотоциклет. Може да се каже, че това е „татенцето” на голите мотори. Изобилие от карбонови елементи, окачване Ohlins, гуми Marchesini, състезателни спирачки Brembo. Всичко това събрано в едно, прави мотор, който ще издържи каквато и да било дистанция. Единствения недостатък може би е голямата детайлност на мотора, което би го направил труден за почистване.

Цена

Ducati Streetfighter S е мотор за екстремистите на пътя. Може би е прекалено „луд” за ежедневно каране. Но ако искате да карате навсякъде с 200 км./ч., то това е машината, която да ви отвее косите. Що се отнася за цената – Streetfighter S е добър мотор, но цената на Triumph Speed Triple е почти на половина. Ако цената не е проблем, то се обзалагаме, че този мотор ще стои в гаражите на по-голямата част от мотористите. Каталогът с аксесоарите също си заслужава да се види.

Други версии

Налична е и по-евтина версия Streetfighter, която не включва база данни и контрол на триенето. Също така е оборудвана с по-евино окачване и гуми.

Звярът на Ducati - Streetfighter S 01

Марка Ducati
Модел STREETFIGHTER S
Работен обем (ccm) 1,099 cm3
Тип на двигателя L-TWIN
Брой тактове 4
Мощност (hp) 155 Hp
Въртящ момент 115 Nm
Ход и диаметър на буталото 104×64.7мм.
Разпределителен вал
Клапана на цилиндър 4
Скоростна кутия 6-степенна
Задвижване Верига, преден пиньон 15; заден пиньон 38
Тегло (с всичко) 167 кг.
Височина 840 мм. (седалка)
Междуосие 1475 мм.
Ход на предно окачване 120 мм.
Ход на задно окачване 127 мм.
Предна гума 120/70 zr17
Задна гума 190/55 zr17
Предна спирачка 2 диска по 330 мм. Бrembo
Задна спирачка 245 мм. диск Brembo
Макс. скорост 250 км.ч.
Обем на резервоара 16,5 л.



Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

*