Kawasaki дадоха сериозни подобрения на модела си GTR за 2010 година, добавяйки към комфорта на предишния модел по-голяма слюда и загряващи дръжки като стандартни екстри. По-интересното е, че са подобрили и безопасността на туристическия си мотоциклет с нови ABS и контрол на триенето. Работата на тракшън контрола е наистина впечатляваща, тъй като е отделно от ABS сензорите. Това е най-напредналата технология, която се използва в момента за шосейни мотори.
Двигател
За щастие Kawasaki не са правили промени по двигателя, който си е перфектен за този голям турист. Двигателят е взет от ZZ-R1400, но е модифициран за средните обороти. GTR сега е със синхронизация на клапаните, което се прави за пръв път при Kawasaki. Според производителя, работата на двигателя е далеч по-добра от тази на VFR на Honda.
Каране и управление
Kawasaki не са си играли и с управлението, за което стария модел няма вина. Задната пружина е малко по-стегната, но изглежда, че само това са промените. Такъв голям мотор трябва да се кара със самочувствие, което расте още повече благодарение на предната гума Bridgestone, дизайнът на която е специално направен за този модел. Новата свързана ABS система е перфектна, като може да бъде настроена спрямо товара на мотоциклета.
Оборудване
В този аспект предишния модел не можеше да се похвали с много, особено ако се сравни с конкуренцията от BMW. Хубавата новина е, че Kawasaki са си взели бележка и сега мотоциклетът идва с повече екстри при производствения модел – загряващи дръжки и по-голяма слюда, ABS и контрол на триенето. Има допълнителен бутон от ляво, с който може да се превключва информацията на екрана, а той може да се препрограмира.
Качество и здравина
Няма смисъл да се питаме за качеството на Kawasaki 1400 след като знаем, че е базиран на ZZ-R14 (доказал се здрав мотор), а и марката е спечелила доверието с качествени мотоциклети.
Цена
Очаква се новият Kawasaki GTR да се появи с цена по-висока от тази на предишния модел, но това е разбираемо, тъй като цените на повечето мотори се е вдигнала през 2009. Стойността на мотоциклета отговаря на конкурентите си от BMW и Yamaha. Цените на предишния модел, но втора ръка също не са се променили.
История на модела
2007: официално представяне на мотоциклета
2010: подобрения
Технически характеристики:
максимална мощност | 240 км/ч. |
мощност | 139 к.с. |
тегло | 315 кг. |
височина на седалката | 815 мм. |
резервоар | 22 л. |
изминати км. с един резервоар | 290 км. |
работен обем | 1352 куб.см. |
спецификации на двигателя | 16v, четиритактов, редови, 6-степенна скоростна кутия |
рама | Алуминий |
предно окачване | 43 мм. вилки, изцяло регулируеми |
задно окачване | Единичен амортисьор, изцяло регулируем |
предни спирачка | 2 x 310 мм. дискове, четирибутален спирачен апарат |
задна спирачка | 270 мм. диск, двубутален спирачен апарат |
предна гума | 120/70×17 |
задна гума | 190/55×17 |