Този Harley е черешката на тортата в мотоциклетната гама на американският производител за 2010 година. Стандартният модел е изцяло оборудван с туристически аксесоари, които при другите мотори са като опция при покупка. Друго важно е, че има двигател с по-голям капацитет. Най-големият проблем на машината е нейната цена от £21,222. За тези пари, този Harley трябва да е съвършен. За съжаление не е, като за сравнение Victory Vision Tour, Kawasaki VN1700 Classis или BMW K1200LT ще предложат по-добро возене за по-малко пари.
Двигател
Ultra Classic получава по-голям, 1690 куб.см., V-образен, двуцилиндров двигател, а според традициите на Harleyм марката не дава характеристики за мощността. Двигателят е достатъчно плавен, за да се движи и предлага добро ускорение, за да избута удивителните 400 кг. (сухо тегло!). Скоростната кутия е шест степенна.
Каране и управление
Макар возията да е добра на прави участъци, този голям Harley мрази завоите. Заради големият си обем, не може да се прецени какво се случва с гумите, а така завиването при мокри условия или по-висока скорост си е направо плашещо. Спирачките никак не са добри.
Оборудване
Макар бутоните и копчетата да са подредени, както обикновено, Ultra Classic предлага много аксесоари като стандарт – боя в два цвята, туристически контрол, ABS, загряващи се дръжки, куфар и дисаги и вградено радио. Списъкът продължава..
Качество и надеждност
Боята и всичките блестящи части са добре направени, но вниманието към детайлите под пластмасата е много малко. Harleys са се представяли сравнително добре, но винаги е имало малки проблеми при тестовите карания – като падащи части и недовършена работа. При тестовото каране на Ultra Classic, ABS не проработил.
Цена
Трудно виждаме за къде отиват парите. Това са много пари за нединамична и леко дървена машина, особено ако я сравнявате с конкуренцията. Накрая плащате за значка Harley Davidson и за историята и традицията, която върви ръка за ръка с нея.
История на модела
Мотоциклетът Harley-Davidson Ultra Classic е представен през 2010 година.
Технически характеристики
максимална скорост | 170 км/ч. |
мощност | 75 к.с. |
тегло | 400кг. |
височина на седалката | 745 мм. |
резервоар | 22.7 литра |
километраж | мили |
капацитет на двигателя | 1690 куб.см. |
спецификации на двигателя | V-образен, четиритактов |
рама | Тръбовидна, стоманена |
предно окачване | нерегулируемо |
задно окачване | нерегулируемо |
предна спирачка | 320 мм. диск |
задна спирачка | 320 мм. диск |
предна гума | 130/80 17 “ |
задна гума | 180/65 16 “ |