Гаетано ди Пиаца е усмихнат и енергичен италианец от Милано. Той е на 41 години и има солидно спортно-техническо минало. Винаги е удоволствие човек да може да се срещне и да разговаря с професионалист от такава висока класа, каквато със сигурност притежава мениджърът на Harley-Davidson, отговорен за югоизточните европейски пазари на компанията, сеньор ди Пиаца.
Здравей Гаетано, успя ли да се порадваш на красивите български жени?
Ооо, Да! Имате чудесна страна. От това, което успях да видя по улиците, мога да кажа, че жените ви тук са много красиви, както и в останалата част от Балканския полуостров. Бил съм в Сърбия, в Унгария и в Чехия и там има много хубави дами.
През последните 12 години работя за Harley-Davidson. Когато започнах, бях After sales Manager, отговарях за 36 страни от Европа и Африка и мога да кажа, че доста съм пътувал, и успях да видя, и да се срещна с много хора. Днес съм част от европейския екип на Direct Markets като Network Sales Manager. Аз и моите колеги покриваме в пътуване тази огромна територия като осигуряваме връзката на Harley-Davidson в съответната страна, както и подпомагаме продажбите на мотори при местните дилъри. Така че пропътувахме дори цялата Източна Европа, включително и Русия.
Как започна да се занимаваш с машини? В момента ти си доктор на инженерните науки. /PHD/
Моята специалност е инженер-механик. Първоначално, в началото на 1991 г., аз работех за Fiat през Националния италиански съвет за изследвания, докато учех в университета. Тогава се преместих при Ferrari, където работих няколко години като помагах на дизайнерските екипи на първокласни пилоти като Ален Прост, Жан Алези, Иван Капели, Никола Ларини и Бергер. След това за известно време бях във Формула 1, но после се върнах отново във Ferrari. През цялата година бяхме на път – състезанията и тестовете правеха живота ми много динамичен и изтощителен, но същевременно много интересен.
Този професионален опит ми даде шанса да се запозная с други култури, с друго светоусещане и с друг начин на мислене. Винаги съм харесвал възможността да се срещам и да разговарям с различни хора по света. Да се запознавам с тяхната култура и да разбирам как да достигна до тях, което ми помага в бизнеса.
Караш ли мотори?
Да! Разбира се!
Кога започна?
Откакто навърших 18 години. Карам мотори, дори и от по-рано, но тогава все още нямах книжка ха-ха-ха-ха. Вече съм на 41 години, така че моята първа среща с мотоциклетите беше много отдавна.
Знаем, че в Италия младите хора се качват на мотор отрано и това е един от начините да се социализират, да намерят своя среда, приятели и за да се забавляват. Как беше при теб? Как ти самия премина през този период от живота си? Запази ли приятелствата, които тогава си създаде и връзките по-късно в живота?
Както споменах преди малко, започнах да карам мотор активно, когато взех книжка и имах 18 години, но още когато навърших 16 години, заедно с моите приятели от училище вече бяхме на мотоциклетите. Все още поддържам силна връзка с тях и всяко лято си организираме къси турове.
Какъв мотор караш?
Основният ми мотор е Harley-Davidson, модел Dyna Fat Bob. Притежавам и Honda CB1300. Когато започвах с моторите имах спортен байк. Като поотраснах си купих туърър, а след това и нейкид байкове. Имал съм в гаража си Kawasaki, Yamaha, Honda и разбира се, много модели Harley-Davidson. Първият HD, който си купих, беше Sportster 883 от 1990 г. Сега обаче, заради ангажираността ми с работата и за мое съжаление не ми остава достатъчно време да карам мотор, както преди. Скоро мисля, че ще си купя и MV Agusta.
Мото общността в България с радост посрещна новината за предстоящото откриване на Harley-Davidson център в София. Какво можем да очакваме от присъствието на тази престижна марка на нашия пазар?
В центъра на Harley-Davidson клиентите ни ще могат не просто да си купят мотор, но ще получат и пълно обслужване. Клиентите могат да си купят мотори, да ги оставят за поддръжка, да си купят всички продукти с марката Harley-Davidson, независимо какви са те – резервни части, аксесоари, екипировка, каски и т.н. Клиентите ще изпитат истинско задоволство от това, което ще намерят тук. Това е много важно за компанията Harley-Davidson. Ние сме ориентирани към продажбата на дребно, а удовлетворението на клиентите и тяхната лоялност са много важни за нас. Това е причината толкова да се стараем нашите клиенти да са доволни от мотоциклетите и продуктите с марката Harley-Davidson. За да постигнем тези цели, ние работим в тясно сътрудничество с нашите дилъри по целия свят. Вашата страна няма да е изключение. Отделяме особено внимание при обучението на персонала и екипа от хора, с които работим, така че те да отговарят на изискванията и изцяло да удовлетворят нуждите на клиентите.
Кога българският потребител ще може да си купува марките Cagiva и MV Agusta, които са собственост на Harley-Davidson?
Бих казал, че засега е твърде рано да се каже кога това може да се случи. В момента целта ни е да стартираме с продажбата на Harley-Davidson в София. Пред компанията Harley-Davidson стои задачата и Cagiva, и MVAgusta да имат производство, тъй като заводските линии на MV бяха спрени, но сега отново ще стартират. Целта е да се произведат най-добрите и качествени мотори, които ще могат да задоволят потребностите на мотористите. Разбира се, в момента, в който производството се развие, ще се разшири и предлагането, което означава, че MV Agusta и Cagiva ще търсят възможности за реализация на продукцията в различни държави и България ще е една от тези страни. В момента, обаче не мога да кажа нищо конкретно.
Имате ли вече яснота, кога ще бъде открит центърът на Harley-Davidson в София?
Отварянето на центъра е дълъг процес. Причините за това са, че Harley-Davidson има много ясни и точно определени стандарти, и изисквания по отношение на това как центърът трябва да изглежда. Нашият архитект вече беше тук и направи оглед на наличната сграда и помещения. Той ще изготви проект за дизайн, както отвън, така и отвътре на центъра. Това са много специфични неща, които трябва да отговарят на изискванията на компанията. Включително мебелите, с които ще обзаведем нашето представителство в София са поръчани и направени в Канада. Нищо от това, което ще видите при нас не е правено в България. Такива са нормите на Harley-Davidson. Този процес обикновено отнема от 4 до 8 месеца. Нашата цел е да отворим врати преди мото сезона в България да е започнал или по време на активното каране на мотори в страната.
Лично аз ще бъда отново тук в България напролет. Harley-Davidson ще участва на мото изложението през април между 8-12-ти. Ще имаме специален шоурум, където ще показваме байковете и другите продукти с марката Harley-Davidson. Лично ще присъствам, за да помагам и да подкрепям нашите представители.
Би ли могъл да препоръчаш модел на Harley-Davidson за тези, които сега избират какво да си купят, или за тези които са решили да сменят машината?
Трудно е да се отговори на такъв въпрос, защото има много варианти. Възрастта, стилът на каране, къде ще бъде каран моторът – в града или сред природата – и не на последно място, колко е склонен да плати клиентът. Така че ние трябва да съберем цялата тази информация, за да дадем адекватен съвет. Без тези данни няма да е честно да съветвам, защото мога да подведа някого.
Но когато един моторист, било то начинаещ или вече ветеран дойде при нас в центъра и ние разберем какви са неговите нужди, ще можем да му дадем съвсем ясен съвет за това, какво е подходящо за него според всички фактори взети заедно.
Защо Harley-Davidson е такава голяма марка, почитана от милиони мотористи?
Основната ни цел винаги е била да разбираме нуждите на моторджиите и да опитваме да осигурим това, от което те се нуждаят. Когато се сдобиете с мотор Harley-Davidson не спирате да бъдете наш клиент. Вие ставате номер едно в списъка на дилъра, когато си купите наш мотоциклет и представителите ни ще имат за своя основна цел да удовлетворят вашите желания, така че да се чувствате част от семейството на Harley-Davidson. Всеки, който кара мотор Harley-Davidson става част от фамилията на компанията. Рядко нашите клиенти решават да продадат своя Harley и да си купят мотор от друга марка. Много от клиентите ни запазват първия си мотор и си купуват втори HD. Това е така, защото хората са доволни от обслужването, от сервизирането и като цяло от опита, който имат с нашите дилъри по света. Приоритет номер едно на компанията е да удовлетвори своите купувачи и да сбъдне мечтите им.
Българските ни клиенти ще имат щастието да се убедят в това съвсем скоро.
Какво пожелание би отправил към почитателите на моторите и на марката Harley-Davidson в България?
Не бих отделил почитателите на Harley-Davidson от другите мотористи – просто всички имаме еднаква страст. Бих пожелал на тези, които имат мотори да карат сигурно и винаги да носят шлемове и стабилна екипировка. А онези, които все още нямат мотоциклет – да осъществят мечтата си и да си купят такъв мотор, какъвто най-много биха искали!