Българска супермото звезда

Българска супермото звезда

Българска супермото звезда 01Росен Тончев, състезател от отбора Несебър Мото, е трикратен национален и балкански шампион по мотокрос в клас MX1. През 2007 г. той стана виценационален и балкански шампион в клас MX2, като тази година той се състезава в изключително популярния и набиращ скорост клас супермото. В момента Росен е втори във временното класиране в източноевропейския шампионат, както и за Европейската купа след Калин Кулев, като в клас SM S Open постигна второ място в националния шампионат през 2008 г.

Г-н Тончев, предстои много сериозен старт в Плевен. Вашите амбиции?
Стартът наистина е най-престижното състезание за годината в световен мащаб и ще участват всички най-добри състезатели от 17 нации, като от източна Европа сме само ние и Турция. Радвам се на полученото доверие от страна на Българската Федерация по Мотоциклетизъм да защитавам българския флаг. Амбицията на мен и колегите ми ще е да атакуваме челната петица, което, ако постигнем ще е огромен успех предвид сериозните конкуренти с дългогодишен международен опит.

През сезона постигнахте много добри резултати. На какво се дължат те?
За съжаление началото бе трудно за мен, защото получих сериозна контузия през подготвителния период и изтървах първите две състезания. След възстановяването си имах огромната амбиция да стопя преднината на своите преки конкуренти и това стана на следващите състезания. Естествено, това бе с много подготовка, добра работа от страна на моя механик и бащи ми, които са до мен през целия състезателен цикъл. Не мога да пропусна да благодаря и на ръководството на „Несебър Мото”, които ми помагат много.

Българска супермото звезда 02До къде стигат амбициите ви за реализация като цяло в моторния спорт?
В най-близък план да спечеля трофея в източноевропейския шампионат за тази година и второто място за Европейската купа. За следващата година предвиждаме да започна участието в Европейския шампионат и целта е да вляза в десетката. Естествено, ще продължа участието в националния и източноевропейския шампионат, ако всичко е наред, титлите няма да ми се изплъзнат.

Доволен ли сте от мотора си? Смятате ли скоро да го сменяте?
Миналите години, когато се състезавах в клас мотокрос се качих на КТМ и съм доволен от мотора. Сега също съм с такъв и не смятам да го сменям с друг. Дори трябва да имам още един, за да не се получават конфузни ситуации като тази неделя на Европейския шампионат в Буска Италия. Там имах проблем с мотора на квалификацията и за малко да си проваля състезанието. Иначе съм доволен, че за мотора има добра поддръжка благодарение на Мото Груп, които са вносители на КТМ за България.

Вашият клуб „Несебър мото” постигна много голям напредък през сезона. На какво се дължи той?

Напредъкът, който постигна „Несебър Мото” е меко казано значителен, той си е направо огромен. Според мен това се дължи на добрата организационна работа от страна на ръководството на клуба, което се ангажира с много неща, постоянно мисли и работи за състезателите. Не маловажен е и фактът, че клубът е с голяма членска маса и не е само ориентиран към спорта, а има разнообразна дейност. Естествено, тук е мястото да благодаря и на всички спонсори и дарители, благодарение на които ние сме добре обезпечени.

Доволен ли сте от обстановката и условията в клуба?

Естествено, че съм доволен. Тук имам не само колеги, а и много приятели. Всички са задружни и се работи за развитието на клуба и състезателите.

Говори се, че предстои да започне изграждане на модерна мото писта край Несебър. Можете ли да кажете нещо по този въпрос?

Това е често коментирана тема между нас, но подробности може да ви даде ръководството на клуба. Мога да ви споделя, че идеята е да е мащабно съоръжение с три писти за клас супермото, мотокрос и картинг, като отговарят на всички условия за провеждане на кръг от световния шампионат.

Вие самият къде се подготвяте за състезанията?
Ще прозвучи малко смешно, но е истина. Ходя на картинг пистата в Хасково и на мотоциклетната в Серес, Гърция. Реално аз и моите колеги няма къде да се подготвяме, защото единствената писта на Долна Митрополия е във военно поделение и се отваря само за състезания. Въпреки това, виждате, че имаме много международни успехи и смятам, че държавата трябва да помисли за нас.

Значи пистата край Несебър наистина е наложителна?
Естествено! Ако тя стане реалност, ще даде огромен тласък на мотоциклетния спорт не само за „Несебър Мото” а и за страната. Ще има къде да тренираме редовно, да организираме състезания, лагер сборове, а климатът е много подходящ за целогодишна подготовка на състезатели и отбори. Наличието на близко летище, голяма хотелска база и близостта на морето е голям плюс за едно такова съоръжение.

Смятате ли, че вие лично или друг български пилот може в близките години да се наложи в супер елита на световния моторен спорт?

Да! Ние имаме огромен потенциал и го доказваме въпреки недобрите условия за подготовка. Налагането в световния елит е тясно свързано с тези условия и доброто финансиране. Моето мнение е, че се работи по тях и в скоро време ще има българи в челото на световния шампионат. Имаме много добри пилоти от младото поколение и ако нашите сили не стигнат, вярвам, че те ще успеят. Но все пак не ни отписвайте.



Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

*