MOTO.BG Форум
Октомври 19, 2017, 10:16:35 *
Добре дошъл/дошла, Гост. Моля, въведи своето потребителско име или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията
Новини:
 
  Начало Помощ Търси Календар Вход Регистрация  
  Покажи публикации
Страници: [1] 2 3 ... 5
1  Мото събори, мото събития и други мото мероприятия / Откриване на мото сезон 2012 / Re:Откриване на мото сезон 2012 - информация -: Март 20, 2012, 03:48:23
Остават някакви си 4 дни до официалното откирване на мото сезона в София. Тръпката по приготовленията вече ни е завладяла с пълна сила и всеки раззимява, кара, сменя акумулатори, мие, бърше, струва…

За да не губим повече време (което подобаващо може да отделим  за подготовка ), пишем за последните новости около програмата и протичането на дългоочакваният ден. Както вече споменахме, тази година за най-нетърпеливите правата пред резиденция „Бояна” ще е отворена още от петък. Тогава ще се опъват шатри, разпределя място и т.н. Разбира се по-интересното е, че ще свирят рок банди. С две думи казано – още в петък може да хапнем и пийнем по едно, че да имаме сили за баш събитието.

Какъв е планът за събота? Събирането на площада пред храм-паметника Ал. Невски ще започне от 9:00ч. Имайте предвид, че който дойде по-рано, ше си намери по-добро местненце. От опит знаем, че по-късно площадът става черен от мотори. Половин час преди 11:00 ще започне подготовка на колоната за шествието и точно един час преди обед моторите ще потеглят. 11:00 е началото на шествието към резиденция „Бояна”!

Напомняме маршрута и отцепването му по мото клубове:
– ул. Оборище / бул. В.Левски – Night Riders MC
– бул. В.Левски / бул. Цар Освободител – Red Riders MC
– бул. В.Левски / бул. Гурко – Велика България MCC
– бул. Патриарх Евтимий / бул. В.Левски / Попа / – Riders MC
– бул. Патриарх Евтимий / ул. Раковска – Black Legion MC
– ул. Фритьоф Нансен / бул. България / Моста на влюбените/ – Атрокс MCC
– бул. България / бул. Акад.Ив.Е.Гешов /бивш Д.Несторов/ – Brothers from Hell MC
– бул. България / бул. Г.Делчев – Devil Riders MCC
– бул. България / ул. Т.Каблешков – Big Bulls MC
– бул. България / малката детелина на ж.к. „Мананастирски ливади“ – Fire Wings MCC
– резиденция „Бояна”

Крайната точка за събиране на моторите ще е и начало на купона. Хапване, среща с приятели, разговори за мотори и жени… ех… приказка. Освен задължителната рок музика, малко по-късно след пристигането, ще се проведат състезателни гонки на специално отцепено за целта място (южното пътно платно на Околовръстен път между бул.“Братя Бъкстон“ и пътен възел „Бояна“, като движението ще бъде отцепено още от бул.“Ал.Пушкин“). Те ще продължат до
18:00ч.

Основни правила за скоросните отсечки:
1. Състезанията ще се провеждат в основните ленти на движение по шосето пред резиденция „Бояна“.
2. Класирането ще става на принципа на елиминирането, а не за време.
3. Връщането ще става по аварийната лента на същото шосе.
4. Нарушителите на реда и дисциплината ще бъдат дисквалифицирани и отстранявани.
За най-добрите ще има награди.

Хайде, скъпи приятели, не остана!

Целият екип на Българския мотоциклетен портал пожелава безавариен мото сезон!
2  Мото събори, мото събития и други мото мероприятия / Откриване на мото сезон 2012 / Re:Откриване на мото сезон 2012 - информация -: Март 12, 2012, 03:44:57
Миналата седмица се проведе поредно събрание на кръглата маса, на която в момента усилено се разискват въпроси по организацията на откриване на мото сезон 2012. Решенята, които са взети като резултат от сбирката засягат основно отцепването на кръстовищата по маршрута на шествието от площада пред храм-паметник Ал. Невски до резиденция Бояна.

Цитираме протолол от кръгла маса провела се на 06.03.2012.

Кръстовищата по маршрута на обиколката и мото клубовете, които ще ги отцепват:

„ул. Оборище и бул. В. Левски – Найт Райдърс
бул. Цар Освободител и бул. В.Левски – Ред Райдърс
бул. Гурко и бул. В. Левски – Велика България
бул. В. Левски и ул. Гурко / Попа / – Райдърс
Патриарха и ул. Раковска – Блек Легион
ул. Фритьоф Нансен и бул. България / моста на влюбените/ – Атрокс
бул. България и бул. Д. Несторов – Брадърс Фром Хел
бул. България и бул. Г. Делчев – Девил Райдърс
бул. България и бул. Т. Каб;ешков – Биг Булс
бул. България и малката детелина на ж.к. „Ман. ливади“ – Фаер Уинкс”

Роуд кептън на шествието ще бъде ДОК Малин от Ред Райдърс, а сержант – Владо от Мото МС.

Освен отцепките и сигурността на шествието, на кръглата маса е обсъждано и решено организирането и основните правила за провжедане на скоростните отсечки, а именно:

Скоростните отсечки ще се провеждат в двете основни ленти на платното. Връщането на състезателите ще става в аварийната лента. Тази година класирането ще се определя на принципа на елиминацията, а не за време. Всеки, който наруши правилата, не спазва дисциплината или застраши здравето и живота на публиката и охраната, ще бъде дисквалифициран.

Последното решение от 6-ти март гласи, че всеки мото клуб, който иска да разпъне своя шатра и/или кетъринг, задължително трябва да разполага с пожарогасител.
3  Мото събори, мото събития и други мото мероприятия / Откриване на мото сезон 2012 / Откриване на мото сезон 2012 - информация -: Март 05, 2012, 03:01:33
Организацията на откриването на мото сезон 2012 тече с пълна сила. Почти всяка седмица вече се провеждат сбирки за уреждане на въпроси. Остават по-малко от 20 дни до заветната дата 24 март. Ето малко предварителна информация.

Да започнем са най-важното – кога и къде. По традиция, откриването на мото сезона се чества в първия неработен ден след първа пролет. Тази година датата е 24 март. Сборният пункт е площадът пред храм-паметника „Александър Невски”. Крайната точка, където ще се развихри купона е правата пред резиденция „Бояна”. За най-нетърпеливите мотористи, сборният пункт ще е отворен още в петък (23 март), където ще има рок парти. Програмата му все още се уточнява.

Продължаваме с маршрутът. Той остава непроменен от миналата година. Разбира се, ние ще го припомним:
* пл.“Ал.Невски“
* ул.“Оборище“
* бул.“В.Левски“
* бул.“П.Евтимий“
* бул.“Фр.Нансен“
* бул.“България“
* резиденция „Бояна“

Виж маршрута на карта

До момента, мото клубовете, които ще отговарят за организацията на придвижване на колоната са 7, а именно:
* Мото МС
* Атрокс МСС
* Night riders MC
* Fire Wings MG
* Devil riders MCC
* The Riders MC

И тази година, шествието ще се води от камион-сцена. На самия сборен пункт е предвиден детски кът.

За сега – толкова! Работната група все още работи по организацията и ведана щом имаме още информация, тя ще бъде качена Усмивчица
4  За MOTO.BG Форума / Проблеми и разяснения / Re:??????????? -: Декември 09, 2011, 12:27:27
Намерихме избягалите аватари, бяха се свряли в една кръчма  Наздраве
Също така вече имаме бутонче за кирилицата при публикуване на мнение и лично съобщение.
5  Мото събори, мото събития и други мото мероприятия / Мото събори, срещи и мероприятия на СБМ и Свободните мото клубове през 2012 година / Мероприятия на СБМ и Свободни мотоклубове за 2012 година -: Ноември 21, 2011, 03:37:12
04 февМС  Вагабондс Пловдив
17 - 19 февСлонски събор къминг Захарчето - Камчия, Волни Пиянки с подкрепата на МК Диви Деца, MC Wind fellows, МК Акулите, МК Варна чопърс, MC Stormbringers Brotherhood, MC Brothers form Hell
27 - 29 април МС Райдърс Бакаджика, Ямбол мото събор и откриване на активен мото сезон - с подкрепата на СБМ и свободни мото клубове България
11 - 13 май МС Тракийски конници Чирпан мото среща
25 - 27 май МС Монтана от 1998 Монтана мото събор
18 - 20 май Spirit of Freedom Русе Ретро байк парти
01 - 03 юни МК Сити Докс Перник мото среща
08 - 10 юни МС Черни рози Казанлък мото събор
15 - 17 юни МС Ядрените Козлодуй мото среща
22 - 24 юни МС Върколаците Севлиево
22 - 24 юни MC Biker Boys Дупница
29 юни - 01 юли МС Ягула Лом мото събор
29 юни - 01 юли МС  Вагабондс Пловдив мото събор
06 - 08 юли МС Калашниците Нови Хан
06 - 08 юли МС Скитиа Минор Добрич
06 - 08 юли МС Огнени Сенки Плевен
13 – 15 юли МС Планински братя Берковица мото събор
13 – 15 юли МС Нощни вълци България
20 – 22 юли МС Пирински вълци Предел
19 – 22 юли Лястовица 33 Полски Тръмбеш мото рок фест
27 – 29 юли МС Волни ездачи Стара Загора мото събор
03 - 05 юли МК Орлите Добрич мото събор
10 - 12 авг МС Осоговски ездачи Кюстендил мото събор
17 – 19 авг СБМ и свободни мото клубове Карандила благотворителен мото-рок фестивал
23 – 26 авг MC Bad Company Велико Търново мото рок фест
27 авг – 2 септ МС Диви Деца, MC Wind fellows, МК Акулите, МК Варна чопърс, MC Stormbringers Brotherhood, MC Brothers form Hell, Волни пиянки Камчия мото събор
31 авг – 2 септ МС Змейовете Павел баня Мото курбан
21 - 23 септ МС Демоните Нова Загора Мото събор и закриване на активен мото, с подкрепата на СБМ и свободни мото клубове
6  Мото справочник - за начинаещи и напреднали мотористи / Части / Обща информация за частите за мотори -: Ноември 02, 2011, 05:29:06

Нека разгледаме една изключително важна страна от нашите отношения с  любимото возило - набавянето на повредени или липсващи елементи от  мотоциклета, без които той не може да функционира нормално. Или  простичко казано - резервните части. Преди да се хвърлите в акция за  набавянето им, моля прочетете тези няколко реда, може би ще ви спестим  доста главоболия и излишни разходи. Тук ще разгледаме случая, когато сте  наясно какво точно трябва да си набавите. Ако трябва да разглобите  половината мотор, за да установите причината за страданието, по-добре се  обърнете към квалифициран майстор, който много по-лесно ще локализира  неприятния проблем.

1. Потърсете каталог с части за мотора (parts мanual, менюъл, мануал). Но точно за вашия модел, а не за подобен представител на същата марка. У нас все още по-трудно се намират печатни варианти на каталозите, да не говорим, че повечето от собствениците на безценните пособия не са особено склонни да ги споделят с околните. Но тогава защо ползваме интернет? Информация за това, как да ги открием в безбрежната световна мрежа се намира не особено трудно в нароилите се напоследък моторджийски форуми. А какво пречи преди това да попитате по-опитен приятел.

2. Търсенето е завършило успешно - вие имате каталог. Отделете малко повече време и внимателно, страница по страница разгледайте каталога. В добрите каталози различните системи на мотоциклета са описани в отделни глави - двигател, предница, горивна система, електроинсталация и т.н. Направете списък с нужните части, много внимателно запишете каталожните им номера. Ако са дадени цени на  произвадителя, запишете и тях. Това ще ви послужи за ориентиране към  най-изгодния за вас доставчик, ако разбира се има алтернатива. ВНИМАНИЕ!  - гумени уплътнения и болтове, които са подложени на напрежение е  поръчително да се сменят с нови.

3. Достигнахме до най-важния момент - пазаруването. Няма начин да не сте чували максимата – “евтиното струва скъпо”, е ние ще я перефразираме така – “нещо, което е на половин цена, има трайност също наполовина, значи не е по-евтино”. Цената на резервната част се определя преди всичко от надеждността, въздействието й върху другите части и техните повреди. Така евтините части много скоро се проявяват като по-скъпия избор. Ще дам малък пример с купуването на верига. Препоръчително е да се купува в комплект с пиньоните. Да, вярно, че давате повече пари на куп, но купени отделно те ще ви струват по-скъпо. Желателно е да купите най-скъпия комплект, който можете да си  позволите в момента. По-скъпите части ще ви се отплатят с по-дълъг и  качествен живот. Купувайте части само от доказани производители.

4. Остана като че ли най-лесното - монтажът на частите. Не се съмняваме във вашите умения, но преценете добре собствената си сръчнаст, за да не се налага още една разходка до магазина. Ако се налага използване на специални инструменти, най-добре потърсете можещ майстор с добър и чист сервиз. Успех!

Горната информация е разработена от екипа на МОТО.BG. Копирането и разпространението й в интернет, печатни и електронни медии е допустимо след изрично писмено съгласие от FullSupport ООД.

7  Мото справочник - за начинаещи и напреднали мотористи / Части / Части за мотори - нови -: Ноември 02, 2011, 05:28:43

Оригиналните части от производителя обикновено са по-скъпи и почти винаги дилърите ги препоръчват (Те печелят от това, че продават части, не мотори.) Дилърът, най-вероятно ще Ви каже, че оригиналните части от производителя са по-качествени Това може да е вярно, а може и да не е.

Частите, които не са от оригиналния производител на мотоциклета би трябвало да вършат същата работа, както частите от оригиналния производител, но забележете: тези части са направени от компания различна от производителя. Понякога след известно време производителят на оригиналната част позволява на компанията, която физически произвежда тази част да я продава с намаление в оригинална опаковка. Тази част в този момент става оригинална част, която не е произведена от производителя на мотоциклета. Нормално след известен период от време, производителят ще позволи на компанията, която е направила оригиналния дизайн и произвела тази част да я продава в тяхна собствена опаковка на значително по-ниска цена, което вече я прави част, която не е произведена от производителя на мотоциклета.
 Всеки път, когато някоя част на мотоциклета трябва да бъде подменена, има две възможности за собственика на мотоциклета. Той може да използва оригинална част (OEM), произведена от производителя на мотоциклета или част, произведена от друг производител.

OEM

OEM части са компоненти на мотоциклета, които вървят заедно с него при директна покупка от продавача; те са съвсем нови и непроменяни. Това означава, че заместването на определен компонент от Вашия мотоциклет с ОЕМ част е заместването й с оригинална част - същата, която е използвана при сглобяването на мотоциклета от производителя. OEM частите се насочват към трета страна, която вследствие се явява снабдител за определен компонент на мотоциклета. Тези части са добри, но като тенденция са по-скъпи, тъй като се считат за оригинални части.

Части от друг производител (Aftermarket Parts)

Aftermarket Parts (AP) са обикновено неоригинални части, които са произведени за да работят на мястото на оригиналните части. Те могат да бъдат с по-ниска, същата или по-висока цена, въпреки че обикновено се правят да заместят оригиналната част като по-евтини.

Освен въпросът с цената, всяка неоригинална част може да има и значително предимство пред оригиналната част заради голямото търсене на части изработвани по поръчка, защото това може да бъде просто промяна на цвета на шасито или външния вид на рамката на гумите или кабелите и шайбите вътре в мотоциклета. Използването на неоригинални части може да е поради естетически изисквания, поради желание за различно поведение на мотоциклета или желание да се повишат неговите качества като безопастност.

Внимание

Няколко думи като предупреждение, когато става въпрос за сдобиването с неоригинални части: не всички производители на неоригинални части са акредитирани от производителя на мотоциклета, което означава, че въпреки компонентите визуално да изглеждат съвместими с машината, възможно е да има несъответствия, които не са видими и не могат да бъдат установени в началото. Когато използвате неоригинални части, Ви съветвам да ги проверявате преди и след всяко каране.

Винаги и на всеки е трудно да реши, когато пазарува части за мотоциклета си, но аз твърдо вярвам, че всеки от нас трябва да реши кое ще е най-добре за мотоциклета СЛЕД като внимателно претегли и прецени всяка от възможностите.

Що се отнася до мен?

Е... наистина зависи какво търся (просто замяна или подобрение), какви наличности има от съответната част, от бюджета ми и от други неща. Понякога купувам оригинални (OEM) части, друг път - (AP) неоригинални.

Не спирайте с четенето дотук. Ще се запознаете с някои гледни точки, които надявам се, ще Ви помогнат да вземете решение когато следващия път решите да пазарувате части за мотоциклета си.

Каква грижа са OEM частите?

OEM като съкращение за части означава Оригинална/и Екипировка/Части от Производителя, което не е задължително да означава, че всъщност производителят на мотоциклета ги е произвел. Трябва да знаете, че много производители на мотоциклети и автомобили не произвеждат всяка една от частите, които използват в своите превозни средства. Най-често частите като дизайн и производство са на външни независими компании и производителят на мотоциклета ги сглобява в своята машина или ги поставя в свои оригинални опаковки, за да ги продава като OEM части!

Когато купувате оригинални OEM части е добре да знаете:

Когато закупите оригинални OEM части за мотоциклета, вие купувате абсолютно същата оригинална част, която производителят на мотоциклета е използвал при сглобяването на Вашия мотоциклет, а то означава:

- Същото поведение като тази част на вашия мотоциклет, която имате сега. Тази част няма да баде нито по-добра, нито по-лоша от оригиналната част, която искате да замените.

- Нормално OEM частите са по- (в някои случаи МНОГО по-) скъпи от неоригиналните части.
 - Чиновниците в агенциите, които продават мотоциклети и коли обикновено казват, че оригиналните OEM части са по-качествени и най-доброто решение за подмяна. Дали това е вярно? Е понякога е така, но понякога не е.

- Нормално след известен период от време, производителят ще позволи на компанията, която в началото е направила дизайна и произвела тази част да я продава в собствена опаковка на значително по-ниска цена, което я превръща в:
 Неоригинална Оригинална OEM част!

- ВНИМАНИЕ ако вашият мотоциклет е в гаранционен срок, непременно използвайте единствено оригинални OEM части и нека те бъдат поставени от оторизирани механици. Ако не постъпите така, най-вероятно гаранцията Ви ще бъде анулирана.

А какво да кажем за неоригиналните AP части???

Неоригиналните части би трябвало да имат същото поведение както и оригиналните OEM части, но са произведени от други компании, не от оригиналния/те производител/и.

Нещата, които трябва да се знаят, когато купувате неоригинални части:

- УВЕРЕТЕ СЕ, ЧЕ ГАРАНЦИОННИЯТ ВИ СРОК Е ИЗТЕКЪЛ. В много случаи, може да загубите гаранцията си ако неоторизиран механик постави неоригинална част на машината Ви. Знам, че това го казах вече, но си заслужава да го повторя; На мен ми се случи!

- Еквивалентните неоригинални части за Suzuki обикновено са по-евтини от оригиналните OEM parts. Понякога до 70% по-евтини!
 - Неоригиналните части могат да бъдат с по-лошо, същото или по-добро качество от оригиналните.

- Когато купувате неоригинални части, най-напред се убедете, че получавате ПОНЕ същото качество като оригиналната OEM част. Ако е възможно, опитайте се да намерите информация за различните фабрични марки, технически характеристики и поведение. Това можете да направите в Internet, с любимия си механик или с приятели мотористи.

- Ако търсите части и уреди с по-добро поведение, знаeте от типа на: въглеродни влакна, титан, самолетна алуминиева сплав и други, вие вероятно ще ги намерите в неоригинални части за мотоциклет.

OEM или AP части?

Пазаруването на неоригинални части за мотоциклета е много, много лесно в наши дни; всъщност, вероятно ще ви разглезят с различните възможности за избор! Дори и да сте на един среден бюджет на моторист (който е доста свит, ако и вие сте като мен!) Трудното всъщност най-често е да прецените дали това е неоригинална или оригинална част?

Е, и с риск да ви прозвуча като идиот, какво да кажем и за едните и за другите заедно?

Нека обясня....

Отдавна минаха времената, когато производителите на мотоциклети произвеждаха и компонентите, с които сглобяваха мотоциклетите си...

Всъщност, почти е невероятно това въобще да се е случвало! Производителите на мотоциклети си имат отдели по дизайна, които правят дизайна на целия/завършения мотоциклет. Те имат капитала/базата и инфраструктурата, необходими за сглобяването на мотоциклети. Но да поемат производството на всеки един от компонетите? Невъзможно изискване е за всяка една компания от тази промишленост да прави това.

Влезте при производителите на части. Те работят като партньори на производителите на мотоциклети, за да произвеждат компоненти с конкретния дизайн и изискваните технически спецификации. Те дори са договорили да опаковат и поставят в кашони етикирани с името на производителя на мотоциклети компонентите си, така че те да се продават като оригинални части. Точно тези се наричат OEM (Оригинална/и Екипировка/Части от Производителя ). Това са именно частите, които ще намерите при оторизиран дистрибутор за вашия мотоциклет. Те имат абсолютно същата спецификация, с която е дошла оригиналната част, и производителите на мотоциклети и дилъри няма да се забавят да ви го кажат! Те обикновено са по-скъпи и почти винаги препоръчвани от дилърите, от части защото това са части, които трябва да използвате при ремонти и поддръжка в гаранционния срок, а също и заради по-високия доход, който ще имат като продават оригинални ОЕМ части.

А какво да кажем за производителите на части - тези, които ги правят? Това е техният смисъл на живота, това от което живеят. Последно – те имат нужда да продават части!

И така, след известно време, производителят на мотоциклети ще позволи на производителя на части да произвежда неоригинални части за продажба в своя собствена опаковка, но на по-ниска цена. Така тази част става неоригинална, а дотогава е била OEM част.

Тези части обикновено са заради тези, които обичат разнообразието и при тях единствената разлика би трябвало да е в цената. Неоригиналните части за мотоциклети неизбежно са по-евтини от оригиналните; всъщност понякога разликата в цената не е в тяхна полза, заради това че неоригиналните части струват толкова по-малко от оригиналните, спестяванията са невероятни!

Има и съвсем различен пазар за неоригинални части за мотоциклети - тези, които ги правят, за да изпъкнат подобренията. Тези неоригинални части се продават с презумпцията, че нашите мотоциклети ще бъдат много по-добри по един или друг начин с тези нови неоригинални части. Приемаме, че повечето масово произведени мотоциклети се произвеждат в границите на един бюджет, което е така. Така че определено количество компоненти ще бъдат поставени в мотоциклета, което оставя широко пространство за подобрения. Ауспухът е най-често срещан, но други компоненти, които дават възможност за подобрения могат да бадат преплетени линии на спирачките, спирачните дискове и т.н.

Друг пазар на неоригинални части е категорията "bling": не можеш да се движиш по-бързо с тези неоригинални части, не можеш да караш по-удобно, но приятелю, ще пристигнеш със стил! И тук има много дилъри на неоригинални части от тази категория; много от тях са в наличност при JP Cycles, най-вече за неоригиналните круизъри.

Голяма е конкуренцията тук, ето защо понякога неоригиналните части за мотоциклет могат да се явят като OEM части. Ето тук сайт от типа на Bike Bandit става самостоятелен. В него има огромно разнообразие от OEM части, плюс поредица от неоригинални мотоциклетни части, така че можете да направите някои директни сравнения на цените в този сайт. Вече споменах JP Cycles за неоригинални части за Харлей и круизъри; друг сайт, който си заслужава да се провери за неоригинални части е RideGear. Те също имат разнообразие от продукти за улични бандити и круизъри, но в никакъв случай толкова голямо като JP Cycles.

И така, неоригинални или оригинални OEM части? Основното правило е, че ако сте в гаранция трябва да се придържате към OEM части. Ще бъде болезнено преживяване за финансите ви, дори и на ниските цени на OEM дилър като Bike Bandit, но поне ще знаете, че при тях ще получите най-конкурентни цени.

Ако търсите "bling" или подобрения в поведението, всички дилъри на тази страница си заслужава да се проверят. Но не очаквайте, че ще спестите пари. Ако сте като мен, когато има пари за харчене заради гордостта и удоволствието, почти е невъзможно да се придържате към някакъв си бюджет...

Нови мотциклетни части може да намерите в нашия онлайн магазин ТУК >>

Горната информация е разработена от екипа на МОТО.BG. Копирането и разпространението й в интернет, печатни и електронни медии е допустимо след изрично писмено съгласие от FullSupport ООД.

8  Мото справочник - за начинаещи и напреднали мотористи / Части / Части за мотори втора употреба -: Ноември 02, 2011, 05:28:24

Нещата са се променили от „доброто старо време”. Вече всичко може да се купи по интернет – дори използвани мотоциклетни части. Дали обаче те си струват парите?
 Целта ми с тази статия е да ви представя моето мнение по въпроса и резултатите от малка проверка на цените.

Мото части - втора употребаКакто при всяко МПС ефективността на мотоциклета се базира на гладкото движение на хиляди части – големи и малки. Лоши части при автомобила пречат на шофьора да се наслади на пълната употреба на колата. Счупена част при мотоциклета може да доведе до трагедия. Безопасността на четирите колела я няма когато задната гума на мотора блокира при 120 км.

Знаейки максимално много за историята на частите на мотоциклета е важно. Запазете всички касови бонове, фактури, гаранционни карти и ръководства за да можете по-късно да правите справки. Ако можете документирайте всяка износена, счупена или нефункционална част на мотора ви преди и след ремонта.

Какво общо има това с използваните части? Опита ми показва, че основната причина да се купуват стари части е цената и достъпността им. Дали обаче с нарастването на онлайн търговците това е вярно? Реших да проверя!

Колко старо е твърде старо?

Мото части - втора употребаМожете ли да намерите в интернет части за Suzuki GS 1100 E от 1980 г.? Всъщност може, защото така пише на един от сайтовете. Винаги съм бил скептично настроен относно такива надписи, затова реших да използвам възможността да проверя при онлайн търговците и да разбера дали части за този мотор наистина се намират. Не бях много изненадан от резултатите. Опитах да намеря нов колянов вал за мотора и не открих нищо при петима търговци. Един обаче се оказа, че има и продукта и цената.

Имах идея за цената на новия колянов вал, така че сега трябваше само да се свържа с потенциални доставчици на тази част. Отговорът беше малко разочароващ. Писах на 4 сайта, 2 от които поддържаха собствен склад с използвани части и 2 които се свързваха с други складове. Първите два бяха много любезни, но нямаха частта. Другите също бяха много любезни, веднага получих имейли, с които ми казваха, че скоро с мен ще се свържат другите складове. Скоро пощата ми се задръсти. За съжаление никой нямаше тази част.

В момента все още чакам някой да ми пише, че има втора ръка колянов вал за сузукито, което имах за експеримента. Междувременно добих представа колко пари би ми струвала. Цената беше два-пъти по-малка от тази на новия, но това беше с няколко условия. Например цената може да варира според състоянието и т.н. Нищо необичайно.

Моето лично мнение е, че могат да се спестят доста пари при закупуване на части втора употреба в интернет, но може и да бъде доста трудно да се намерят части за стари мотори. Ако имате да кажем 5 годишен мотор не би трябвало да имате проблем.

Горната информация е разработена от екипа на МОТО.BG. Копирането и разпространението й в интернет, печатни и електронни медии е допустимо след изрично писмено съгласие от FullSupport ООД.


9  Мото справочник - за начинаещи и напреднали мотористи / Части / Части за мотори по поръчка -: Ноември 02, 2011, 05:28:07

Особена категория части, използвани при тунинговане на мотоциклети, както и при къстъмизиране и производство на поръчкови мотори. Тук можем да включим всички елементи от мотоциклетната конструкция - рамка, окачване, джанти, резервоар, седалка, даже и двигател, както и множество аксесоари. Изработват се от производители с тясна специализация. В България все още не съществуват.

Горната информация е разработена от екипа на МОТО.BG. Копирането и разпространението й в интернет, печатни и електронни медии е допустимо след изрично писмено съгласие от FullSupport ООД.

10  Мото справочник - за начинаещи и напреднали мотористи / Гуми / Обща информация за гумите за мотори -: Ноември 02, 2011, 05:14:55

Мото гуми - обща информацияГумите са едно от най-важните неща в мотоциклета. Те създават контакта между повърхността, по която се движим и мотора. Благодарение на тях имаме контрол над движението.

В ранните дни на мотоциклетизма гумите не са били много качествени, но и машините не са имали мощността на днешните. Размерите на предната и задната са били еднакви. Гумите са били камерни (с вътрешна). Контактната площ е била твърде малка и мотоциклетите са били нестабилни, поднасяли са лесно и не е било възможно да се накланят колкото съвременните.

Поради важността им с годините гумите са се развили много. Днешните са изработени от висококачествени суровини чрез най-модерни технологии. Гумите вече са безкамерни, задната е много по-широка от предната, а формата им позволява мотоциклетът да се накланя почти неограничено в завоите.

Има различни видове гуми според предназначението им – състезателни, спортни, спорт-туристически, off-road, за супермото, за круизър, за тежки туръри и всетипови. Те се различават по много неща, като конструкция, грайфери, товароносимост, дължина на живота, максимална допустима скорост и други. При избора на гуми е препоръчително да имате предвид за какъв мотоциклет и за какъв начин на каране ще бъдат ползвани. Безсмислено е да използвате състезателни гуми от най-висок клас за да ходите с тях на работа, както е опасно да се използват всетипови за състезания.

Мото гуми - обща информацияВъзрастта на гумата е от решаващо значение за нейните качества. Дори да не е използвана, тя остарява. Качествата на материалите, използвани при изработката, се влошават. Гумата вече не е толкова еластична и много по-лесно губи сцепление. Датата на производство, известна също като D.O.T. число се изписва на борда. То е съставено от четири цифри – първите две са седмицата, вторите са годината на производство на гумата. Така например D.O.T. 0501 означава, че гумата е произведена през петата седмица на 2001-та година, или с други думи в периода между 29-ти Януари и 4-ти Февруари 2001 г. Не е препоръчително да купувате гуми, по-стари от 4 години.


Също така трябва да се спазват скоростния и товарния индекс. Ако превишите товарния индекс, или карате по-бързо от скоростния е възможно гумата да се разпадне. При първият случай това ще бъде от претоварване, а при втория – вследствие на огромните центробежни сили, създаващи се при въртенето.

Мото гуми - обща информацияМного е важно да се използва точния размер гума за дадения мотоциклет. Вероятно ще чуете много търговци да казват „Ама те по принцип ги купуват с един размер по-широки!” Това е напълно погрешно. Мотоциклетната гума, погледната фронтално, има овална форма за да се осигури максимална контактна площ при всякакъв ъгъл на наклон. Когато на джантата се монтира гума, по-широка от определения размер, този овал се деформира и е възможна загуба на сцепление при определени наклони.

При монтажа на гуми трябва да се спазват посоките на въртене на колелото, изписани на борда. Конструкцията и грайферът са проектирани за въртенето и в една посока. Ако монтирате гумата наопаки е възможно изцяло да загубите сцепление на мокър път.


При съвременните гуми задната е по-широка от предната за да има по-голяма контактна площ и следователно по-добро сцепление. Това е така, за да не поднася мотоциклета при даване на газ, защото именно задното колело предава мощността от двигателя към пътя. Колкото по-мощен е мотоциклета, толкова по-широка е задната гума. При някои круизъри тя е още по-голяма, въпреки по-малката им мощност. Това обаче е от една страна защото изглежда по-добре, но от друга защото при този клас мотори тежестта е по-голяма и пренесена повече към задната част на машината.

Съставът на гумите варира от много мек до твърд и от него зависят много неща. Когато гумата е по-мека това осигурява много по-добро сцепление, но създава по-голямо съпротивление при движението. Те са с по-кратък живот. По-твърдите гуми са с по-лошо сцепление, но позволяват развиването на по-големи скорости и като цяло са много по-дълготрайни.

Гумите, създадени за каране по писта, по принцип са с по-мек състав и формата им е по-различна от шосейните. Погледнати фронтално те изглеждат донякъде като латинската буква V. Това създава по-добро сцепление при силен наклон в завой, но за сметка на това имат по-малка контактна площ при каране направо, което води до по-лесно поднасяне и по-бързо износване на централната им част. Те не са подходящи за каране по шосе, тъй като са създадени да издържат екстремни натоварвания, каквито почти не могат да бъдат постигнати на път.

Гумите биват най-различни според грайфера – от напълно гладките пистови до създадените за off-road, чиято дълбочина е няколко сантиметра. В зависимост от условията на каране са препоръчителни различни гуми. При изцяло шосейно каране ролята на грайфера е да отвежда настрани водата за да се запази максимална контактна повърхност. Често при тези гуми има само малки прорези, водещи по диагонал от центъра към периферията. Тези за писта нямат почти никакъв грайфер! Така се осигурява максимална контактна площ. Пистовите гуми за мокра настилка са с множество отвеждащи водата канали. При така наречените „таралежки” (гуми за off-road) грайферът играе по-различна роля – той се забива в калта и загребва. Тези гуми са неподходящи за асфалт, тъй като контактната им площ е съвсем малка. В България, според ЗДП и ППЗДП, всички моторни превозни средства, включително мотоциклетите, трябва да имат грайфер, дълбок поне 1.6 мм.

Мото гуми - обща информацияИзключително важно е да следите маркерите за изтъркване на гумите. Те са два вида. Едните са стрелка, разположена на борда на гумата. Ако ръба достигне до стрелката е необходима смяна. Другите маркери са издатини в грайферите. Те са оцветени отвътре и когато се изтъркат се вижда цвета им. Видите ли го - сменяйте гумата!

Ето няколко съвета относно гумите:

• Полезно е да се четат ревюта на гуми. Фактът, че мотоциклетите са по-бързи от автомобилите, движат се на неколкократно по-малка повърхност и завиват по по-динамичен начин говорят достатъчно защо ни трябват по-добри гуми.

• Не карайте прекалено рязко с нови гуми – те са покрити с консервационен слой, който е хлъзгав.

• При спукване на гума е препоръчително да я смените, защото се нарушава целостта и. Въпреки това комплект за ремонт или спрей за гуми могат да ви измъкнат от сложна ситуация.

• Налягането на въздуха в гумите е изключително важно за поведението на мотоциклета и е лесно за поддържане.

• Гумите сами показват кога трябва да бъдат сменени – когато се забележат специфичните маркери гумата вече не бива да бъде използвана.

• Ако дадена гума става на джантата, това не означава, че ще стане и на рамата. Може да е твърде висока или широка и да опира някъде.

• Винаги използвайте съответстващи една с друга гуми. Те са проектирани да вършат най-добра работа в комплект.

• Поддръжката на колелата и гумите трябва да бъде част от обслужването на мотоциклета. Проверка на налягането, проверка на износването, проверка на джантите за изкривяване, проверка на лагерите.

Горната информация е разработена от екипа на МОТО.BG. Копирането и разпространението и в интернет, печатни и електронни медии е допустимо след изрично писмено съгласие от FullSupport ООД.

11  Мото справочник - за начинаещи и напреднали мотористи / Гуми / Типове мотоциклетни гуми -: Ноември 02, 2011, 05:14:37

Профилът на различните гуми има отношение към тяхното поведение на пътя. За да накараш мотоциклета си да се чуства добре при нужните условия, трябва да направиш правилният избор. На пътя имаме нужда от по-голяма контактна площ, защото се накланяме по-малко и имаме нужда от по-голяма стабилност заради неравностите. Колкото по-шосейна е гумата, толкова по-бавно е завиването и е по-стабилна, заради по-плоския профил. Гладката повърхност на пистата позволява използването на гуми с по-остри профили, но с по-голяма контактна площ при наклон.

Мото гуми - типове гумиСъстезателни:
Съзтезателните гуми са с малък грайфер или въобще без такъв. Предназначени са за писта. Някои са одобрени за използване по обикновените пътища, но им трябва повече време за загряване и се износват бързо. Ако искаш гума, на която палиш и заминаваш, това не е изборът за теб, спри се на някоя нормална туристическа гума, която загрява бързо, но не дава никакви гаранции за поведение над 140км/ч.


Мото гуми - типове гуми

Състезателни и за високоскоростни пътища:
Одобрени за използване на обществените пътища гуми, предимно за състезатели, но и те се износват по-бързо от нормалната шосейна гума.



Мото гуми - типове гуми

Спортни/Кросови:
Гуми с добро сцепление за бързо каране. Гумите, предназначени за мотокрос са с допълнително карбоново подсилване за екстремните мотокрос терени. Подходящи са за меки, средно твърди и твърди терени. Не са особено препоръчителни за пистово и шосейно каране.



Мото гуми - типове гуми

Спортно туристически:
Те трябва да издържат повече от другите гуми, като осигуряват добро сцепление на пътя. А това колко дълго ще издържат гумите зависи от стила на каране и разстоянието. Важно е да си припомнм, че по закон трябва да има 1мм грайфер през 3/4 от ширината на гумата. С износени гуми не само рискуваш глоба, но и застрашаваш сигурността си.




Горната информация е разработена от екипа на МОТО.BG. Копирането и разпространението и в интернет, печатни и електронни медии е допустимо след изрично писмено съгласие от FullSupport ООД.

12  Мото справочник - за начинаещи и напреднали мотористи / Гуми / Изписване на мотоциклетната гума -: Ноември 02, 2011, 05:14:23

Размерите, скоростния и товарния индекс на гумата се изписват на борда и. При всеки мотоциклет те са различни и трябва да бъдат спазвани. Ако сложите на мотоциклета си гума, по-широка или по-тясна отколкото трябва, формата и се изменя и тя не е безопасна при завиване.


Азбучна маркировка

При алфавитната маркировка  M T 90 - 16 Load Range B разбираме следното:

МТ90-16Load Range B
Предназначение  (за мотоциклет)Код за широчината  на гуматаПропорционално  отношениеДиаметър на  джантата (в цолове)Товарен диапазон


Метрична маркировка

Метричната маркировка 130 / 90 - 16 67 H ни разказва:

130/901667H
Широчина на гумата  в ммПропорционално  отношениеДиаметър на  джантатаТоварен индексСкоростен символ


Инчова маркировка

Инчовата маркировка 5.00 H 16 4 PR ни разкрива, че:

5.00H164 PR
Широчина на гумата  в инчовеСкоростен символДиаметър на  джантата (в цолове)Брой платове


Скоростен индекс

Скоростния индекс представлява буквен код, показващ максималната скорост, до която гумата може да издържи товар съответстващ на товарния и индекс. Гумите може да са с еднакви размер и шарка, но с различен скоростен индекс, което се дължи на конструкцията на гумата, вследствие на което и представянето им е различно. Съществува таблица за значенията от A (минималното значение) до Z.

С едно изключение: буквата H изпада от последователността и се намира между буквите U и V, съответстваща на скорост до 210 км/ч. В приведенета по-долу таблица указваме еквивалентната максимална скорост в км/ч.


Мото гуми - изписване 1


ИндексFGJKLMNPQRSTUHVWYVRZR(W)
КМ/Ч80 90 100 110 120 130 140 150160 170 180 190 200210
 
240
 
270
 
300
 
>210
 
>240
 
>270
 


Възможно е обозначението на максималната скорост да има и малко по-друг вид. Ето ви пример – 120/70 ZR17 TL (58W)
 Z - Oзначава високоскоростна гума, максималната скорост е над 240 км/ч.
 R - Указва, че гумата има радиална конструкция на караса. Гумите с диагонална конструкция нямат обозначение в случая. т. е. ако буквата R отсъства – значи, гумата е диагонална.
 Максималните скоростни характеристики варират и в зависимост от размера. Обърнете внимание за препоръчителните размери в зависимост от модела на мотоциклета.


Товарен индекс

Товарният индекс представлява цифров код, показващ максималния товар, който може да издържи гумата при скоростта, съответстваща на скоростния й символ.


ИндексКгИндексКгИндексКгИндексКг
2080371285421271345
2182.5381325521872355
2285391365622473365
2387.5401405723074375
2490411455823675387
2592.5421505924376400
2695431556025077412
2797441606125778425
28100451656226579437
29103461706327280450
30106471756428081462
31109481806529082475
32112491856630083487
33115501906730784560
34118511956831585515
35121522006932586530
36125532067033587545

Горната информация е разработена от екипа на МОТО.BG. Копирането и разпространението и в интернет, печатни и електронни медии е допустимо след изрично писмено съгласие от FullSupport ООД.

13  Мото справочник - за начинаещи и напреднали мотористи / Гуми / Конструкция на гумата за мотоциклет -: Ноември 02, 2011, 05:13:59

Повечето технически характеристики на гумата, можем да прочетем по стените на гумите. Стената на гумата се явява информационната и табела. Комбинацията от числа и букви показва не само името на бранда, но и максимално допустимият товарен и скоростен индекс. Освен това, стените играят и важна роля при предаването на страничните и периферни сили, поглъщането на удари.

Протекторът е външната част на гумата, която влиза в непосредствен контакт с пътя. Профилът и каучуковият му състав зависят от предназначението на гумата. Прието е, че по-твърдата каучукова смес увеличава издръжливостта и живота на гумата, но пък намалява сцеплението. По-меката каучукова смес осигурява повече сцепление, но и съответно – намален живот на гумата. Все пак животът на гумата зависи и от средната скорост на каране, от климатичните и пътни условия.

Докато протектора, както подсказва името му, увеличава живота и издръжливостта на гумата, така каркасът поддържа формата й. Каркасът е основата на цялата система. Материалите, които се използват са един или повече слоя от найлон, изкуствена коприна или полиестер. Той издържа тежестта на мотора, осигурява стабилност и комфорт и трябва да е достатъчно гъвкав и да позволява деформации, което допринася за поглъщане на неравностите и ударите по пътя. Радиалният каркас е по-гъвкав от традиционната опоясена диагонална конструкция и предлага по-голяма степен на поглъщане. Да разгледаме и една „дисекция” на основните типове каркас:


Мото гуми - конструкция Гума с радиален каркас (90°) и стоманен пояс на 0°.
 Това е патентована технология на фирмата Metzeler, при която предната и задна гума са с радиален каркас и едно пластов стоманен пояс. В своите изделия Metzeller традиционно използват стоманена корда. При тях, под внимание се взема посоката на въртене на гумата и поясът се увива по обиколката на каркас-а под ъгъл 0°. Предимството е, че използването на стомана осигурява висока твърдост, а възможността да се нагласи пространството при увиване дава различно разпределение на твърдостта от рамената до горната част.






Мото гуми - конструкцияОпоясена гума с радиален каркас (90°).
 Главната разлика с опоясената диагонална гума е в структурата на каркас-а, който в случая е радиален, което означава, че кордите му са увити радиално около гумата, от едното до другото рамо. По този начин се правят гуми с ниско сечение, което е предимство за стабилността при завой, за намаляване на теглото и доброто високоскоростно представяне.









Мото гуми - конструкцияПоясена диагонална гума
 
има структура със стандартен каркас и пояс, направен от един или повече пресичащи се пластове. Разликата между каркас-а и пояса е в различните им функции, поради което и материалите са различни. Поясът, най-вероятно, е от найлон и трябва да намали динамичните деформации, породени от центробежните сили, а каркасът трябва да поддържа контура на гумата.









Мото гуми - конструкция


 Диагонална гума или стандартната
,
 позната още и като х-слойна гума. Нейната структура се състои от каркас, при който в зависимост от скоростните и тегловни спецификации един или повече се припокриват. Всеки пласт е направен от текстилни корди, обвити в каучук, а ъгъла на припокриване / застъпване е такъв, че да осигури определените динамични характеристики.

Борда осигурява закрепване на гумата върху джантата и е подсилен от стоманени корди, обвити в каучук. Те спомагат за предаването на усукващия момент при ускоряване и спиране, както за механическото свързване на гумата към джантата за предотвратяване загуба на налягане.





Безкамерните гуми са със специални изисквания по отношение на борда, тъй като той трябва да осигури запечатване с джантата, за да няма изтичане на въздух. Важно е да знаем, че не всички лети джанти са подходящи за монтиране на безкамерни гуми. Обърнете внимание на препоръките на производителя на джантите.

Върху борда можете да разберете скоростният индекс на гумата. Той показва максимално допустимата скорост за дадената гума. Гумите може да са с еднакви размер и шарка, но с различен скоростен индекс, което се дължи на конструкцията на гумата, вследствие на което и представянето е различно. Максималните скоростни характеристики варират в зависимост от размера. Обърнете внимание за препоръчителните размери в зависимост от модела на мотоциклета.

Друг съществен елемент се явява и товарния капацитет, защото гумите се предлагат с различна степен на товароносимост. Важно е да не превишавате максимално допустимия тегловен индекс. Вземете под внимание теглото на мотоциклета, теглото на допълнителните съоръжения, както и теглото на водача преди да изберете точния тегловен индекс. Товароносимостта на гумата може да бъде намалена при недостатъчно налягане в гумите.

Горната информация е разработена от екипа на МОТО.BG. Копирането и разпространението и в интернет, печатни и електронни медии е допустимо след изрично писмено съгласие от FullSupport ООД.

14  Мото справочник - за начинаещи и напреднали мотористи / Застраховки / Обща информация за мото застраховките -: Ноември 02, 2011, 05:05:38

Законът определя „застраховането” като дейност, при която се събират, използват, управляват и изплащат средства по договор. Този договор регламентира рисковете, които застраховката покрива, както и условията, при които се събира и изплаща договорената сума. В тази дейност обаче влизат и ред други процеси – от оценяването на риска и определянето на парите, които трябва да внесете (т.нар. „застрахователна премия”) до оценка на вредите.

Ако трябва да се вкара в няколко прости думи, застраховането е процес, при който:

1. срещате се със застрахователя;
2. заедно подготвяте договор, който е съобразен с нуждите и начина ви на живот;
3. плащате си застрахователната премия;
4. вие и застрахователя правите, струвате, но парите се трупат и чакат;
5. получавате пари при описаните в договора условия.

В тези пет прости стъпки можете да си осигурите финансов гръб при различни условия – злополука, смърт, кражба... Общоевропейският „Кодекс за застраховането” и родният „Закон за застраховането” изрично посочват, че застраховането е основано на доброволност. С други думи, извън задължителното застраховане, регламентирано в нашите закони (Гражданска отговорност), никой не може да ви принуди да сключите застраховка. Тук отношение имат единствено здравият разум и желанието да поемете отговорността за себе си, близките си и собствените си действия.

Горната информация е разработена от екипа на МОТО.BG. Копирането и разпространението й в интернет, печатни и електронни медии е допустимо след изрично писмено съгласие от FullSupport ООД.

15  Мото справочник - за начинаещи и напреднали мотористи / Застраховки / При проблем с мото застраховката -: Ноември 02, 2011, 05:05:13

Под застрахователно събитие се има предвид събитие, настъпило през срока на застраховката, което представлява реализиране на покрит риск, за което Застрахователя изплаща застрахователната сума, части от нея или друго застрахователно обезщетение.

Ако настъпи застрахователно събитие:

1. Проверяваме дали сме живи, можем ли да мърдаме и изобщо има ли пострадали при произшествието.

2. Застрахованият (вие) е длъжен според възможностите си да направи необходимото за спасяване на увредените лица и за ограничаване вредите, причинени на имущество.

3. Трябва да уведомите компетентните органи за контрол на движението по пътищата, за да бъде съставен протокол, да се изяснят причините, виновните и щетите.

4. Хубаво е да намерите свидетели.

5. Застрахованият е длъжен в 7-дневен срок от узнаването да съобщава на застрахователя обстоятелствата, които биха могли да доведат до възникване на гражданска отговорност.

6. В същия срок застрахованият е длъжен да уведоми застрахователя за предявените срещу него искове или за плащанията, които е извършил. Ако със своето МПС причините вреди на трети лица, в 7 дневен срок сте длъжни да уведомите писмено застрахователя си по застраховка "Гражданска отговорност".

Какво се прави в случай на ПТП, когато виновният водач на МПС няма застраховка Гражданска отговорност? Има два варианта за решаване на този случай:

1. Да се обърнете към Гаранционния фонд, който изплаща обезщетения на пострадали в подобни случаи. Свържете се с тях, изложете своя казус и те ще преценят, дали имат основание да ви изплатят обезщетение. Адреса за контакти е следният: гр. София 1000, ул. "Граф Игнатиев" 2, ет.4 тел.: 02/ 980 30 49 и 02/ 980 66 72 Гаранционен фонд - задължително застраховане

2. Завеждате граждански иск към виновното лице.

Горната информация е разработена от екипа на МОТО.BG. Копирането и разпространението й в интернет, печатни и електронни медии е допустимо след изрично писмено съгласие от FullSupport ООД.

Страници: [1] 2 3 ... 5
Powered by PHP Powered by PHP Powered by SMF 1.1.13 | SMF © 2006-2009, Simple Machines LLC Валиден XHTML 1.0! Валиден CSS!
Страницата е създадена за 0.176 секунди с 16 запитвания.